Με αιφνιδιαστικό κλείσιμο των πυλών επιλέγει την επέκταση της χρήσης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών.
Ο ακριβής χρόνος που θα σφραγιστούν όλες οι μπάρες (πύλη για τα ΑΜΕΑ και τα ελευθέρας) παραμένει απροσδιόριστος παρά τις προτάσεις που πέφτουν στο τραπέζι να συντομεύσει, εκτιμώντας ότι οι ρυθμοί είναι μέχρι στιγμής χαλαροί.
Χθες στο σταθμό Αμπελοκήπων του μετρό όπου έκλεισαν απροειδοποίητα οι πύλες, οι επιβάτες βρέθηκαν αντιμέτωποι με την χρήση του αυτόματου ηλεκτρονικού κομίστρου, καθώς προβλήματα αντιμετώπισαν οι τσαμπατζήδες αλλά και όσοι δεν ακύρωσαν το εισιτήριό τους κατά την έξοδο, με αποτέλεσμα να προκληθούν ξανά ουρές και να κοπούν πρόστιμα.
Όλοι πλέον συμφωνούν ότι η πορεία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου βρίσκει σταδιακά το δρόμο της, εκτιμώντας ότι μέσα στις επόμενες μέρες, οι μπάρες θα κλείσουν.
Δύο είναι τα δεδομένα που επηρεάζουν την πορεία του αυτόματου κομίστρου:
η έλλειψη επαρκών ακυρωτικών μηχανημάτων καθώς η εργολαβία αναβάθμισης λογισμικού των παλιών ακυρωτικών αντιμετωπίζει αρκετές τεχνικές δυσκολίες αλλά και η έλλειψη σταθμαρχών στην γραμμή 1 που είναι και ο λόγος που θα καθυστερήσει η πλήρη εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στον ηλεκτρικό.
Όπως επισημαίνουν εργαζόμενοι στην ΣΤΑΣΥ, για να εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο στον ηλεκτρικό θα πρέπει προηγουμένως να τοποθετηθούν υπεύθυνοι σε κάθε σταθμό, προκειμένου να μπορούν να αντιμετωπίσουν μία δύσκολη κατάσταση.
Σήμερα σε πολλούς σταθμούς, το ρόλο αυτό επιτελούν οι σεκιούριτοι. Στην γραμμή 1 υπολείπονται περίπου 90 σταθμάρχες, ρόλο που αναμένεται να αναλάβουν -με την κατάλληλη εκπαίδευση-οι υπάλληλοι των εκδοτηρίων, οι οποίοι θα αλλάζουν πόστο, όσο ο κόσμος θα εξοικειώνεται με το νέο κόμιστρο.
Σημαντική παράμετρο για να κλείσουν οι μπάρες αποτελεί επίσης η έκδοση των προσωποποιημένων καρτών για τα ελευθέρας.
Πρόσφατα ο ΟΑΣΑ ανακοίνωσε ότι έχει διεκπεραιώσει περισσότερες από 110.000 αιτήσεις δικαιούχων δωρεάν μετακίνησης,
Συνολικά, ο Οργανισμός έχει διαθέσει 950.000 προσωποποιημένες και απρόσωπες κάρτες, νούμερο που αποτελεί ρεκόρ.
Αν και τα ελευθέρας δεν έχουν εξαντληθεί, θεωρείται μια μικρή κατηγορία εκείνοι που δεν διαθέτουν κάρτες, ικανή όμως σύμφωνα με τους εργαζόμενους να προκαλέσει αρκετά προβλήματα και συνωστισμό στους σταθμούς.