Μετά την αποτυχία των διαπραγματεύσεων μεταξύ του συνδικάτου πιλότων Svensk Pilotförening (SPG), που εκπροσωπεί τους πιλότους της SAS, εκδόθηκε σήμερα ανακοίνωση απεργίας προς την αεροπορική εταιρεία SAS (Σκανδιναβικό Σύστημα Αεροπορίας). Τα άσχημα νέα ακολουθούν τη δημοσίευση από την αεροπορική εταιρεία των τρομερών αποτελεσμάτων του 2ου τριμήνου 2022 και την άρνηση της κυβέρνησης να επενδύσει περαιτέρω στην αεροπορική εταιρεία .

« Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της SPG και της SAS έχουν διεξαχθεί με διάφορες μορφές από τον Νοέμβριο του 2021, αλλά και τα δύο μέρη δεν κατάφεραν να καταλήξουν σε συμφωνία και ως εκ τούτου η SPG αναγκάζεται τώρα να ειδοποιήσει για απεργία στη Σουηδία, τη Νορβηγία και τη Δανία », έγραψε η ένωση στα social media.

Στις διαπραγματεύσεις, η SAS έχει θέσει απαιτήσεις για επιδείνωση των συνθηκών εργασίας, με αιτήματα για μειώσεις μισθών, αύξηση ωραρίου, μείωση των περιόδων ανάπαυσης και κατάργηση των καλοκαιρινών διακοπών. Η SPG ήταν πρόθυμη να επιτύχει εκτεταμένη αποτελεσματικότητα και εξοικονόμηση κόστους, αλλά έχει ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις να ενισχυθεί η ασφάλεια της απασχόλησης.

« Λυπάμαι για αυτήν την ανακοίνωση απεργίας », λέει ο Μάρτιν Λίντγκρεν, πρόεδρος της SPG. « Έχουμε κάνει ό,τι περνάει από το χέρι μας για να αποφύγουμε να καταλήξουμε σε αυτή την κατάσταση, αλλά δεν έχουμε πλέον επιλογή. Παρά το γεγονός ότι η SPG έχει δείξει ξεκάθαρα ότι λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη την κατάσταση της SAS, η διοίκηση επιλέγει να απορρίψει τις προτάσεις μας με κίνητρο το γεγονός ότι στο μέλλον θέλει να μπορεί να μετακινείται στους εργαζομένους σε διάφορες ξεχωριστές εταιρείες εντελώς χωρίς ασφάλεια εργασίας .»

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας των τελευταίων ετών, οι πιλότοι της SAS συνέβαλαν σημαντικά στη μείωση του κόστους για την εταιρεία συμμετέχοντας σε βραχυπρόθεσμες εργασίες (απολύσεις / καταμερισμός εργασίας), απέχοντας από αυξήσεις μισθών και, κυρίως, σχεδόν οι μισοί πιλότοι σε η εταιρεία έχουν απολυθεί.

« Η διοίκηση της SAS έκανε κατάχρηση της πανδημίας για να απολύσει σχεδόν 600 πιλότους της και στη συνέχεια να προσφέρει «νέες» θέσεις εργασίας μέσω εσωτερικών εταιρειών », συνεχίζει ο Μάρτιν Λίντγκρεν. Υπό την απειλή της μεταφοράς και των υπόλοιπων θέσεων εργασίας σε αυτές τις εταιρείες, η διοίκηση της SAS ζήτησε στη συνέχεια απότομη επιδείνωση των συνθηκών για τους υπόλοιπους πιλότους. ”

« Η SAS ανακοίνωσε πρόσφατα ότι περισσότερες από 4.000 πτήσεις θα ακυρωθούν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού , εν μέρει λόγω έλλειψης πιλότων. Αντί να επενδύει στην προσέλκυση πελατών, η διοίκηση της SAS επέλεξε να επικεντρωθεί στις νεοσύστατες εταιρείες».

«Έχουν προσληφθεί εκατοντάδες πιλότοι από το εξωτερικό σε αυτές τις εταιρείες, παρά το γεγονός ότι περισσότεροι από 400 πιλότοι της SAS με δικαιώματα επανένταξης εξακολουθούν να είναι έτοιμοι να επιστρέψουν στις προηγούμενες θέσεις τους. Αν είχαν επιλέξει να επαναπροσληφθούν, δεν θα είχαν το πρόβλημα της έλλειψης πιλότων ».

Τα μέρη επιστρέφουν τώρα στο επόμενο βήμα στις διαπραγματεύσεις για τις συλλογικές συμβάσεις, όπου αναμένει η διαμεσολάβηση. « Ελπίζω πραγματικά ότι μέσω της διαμεσολάβησης μπορούμε να συμφωνήσουμε και ότι μπορούμε να αποφύγουμε μια απεργία που επηρεάζει τους ταξιδιώτες μας. Η ευθύνη βαρύνει εξ ολοκλήρου τη διοίκηση και το διοικητικό συμβούλιο της SAS, το οποίο για περισσότερα από δύο χρόνια έχει επικεντρωθεί στο να απαλλαγεί από τους υπαλλήλους της και να ιδρύσει εταιρείες στελέχωσης προκειμένου να δημιουργήσει εσωτερικό ανταγωνισμό μεταξύ των εργαζομένων της SAS», λέει ο Martin Lindgren.

« Είναι εντελώς αδιανόητο για τα συνδικάτα οπουδήποτε στον κόσμο να βρεθούν και σημαίνει αν επιτρέπεται να συνεχίσουν ένα ορόσημο στην πορεία προς τη σταδιακή κατάργηση του σουηδικού μοντέλου ».