Αρχές Αυγούστου οι υπογραφές

Του ΧΑΡΗ ΝΤΙΓΡΙΝΤΑΚΗ (pressntigri@gmail.com)

Σε τροχιά ολοκλήρωσης εισέρχεται η περίοδος όσμωσης μεταξύ των υπουργείων Οικονομικών και Μεταφορών για την επόμενη ημέρα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οι Ιταλοί της Ferrovie dello Stato Italiane όσο και το ΤΑΙΠΕΔ βρίσκονται επί ξηρού ακμής έως ότου υπογραφεί η σχετική ΚΥΑ που αφορά την τροποποίηση της σύμβασης για τις άγονες γραμμές.

Αυτοί που ξέρουν αναφέρουν ότι η νέα σελίδα στην ιστορία των ελληνικών σιδηροδρόμων αναμένεται να γυρίσει πριν το μεγάλο φεγγάρι στις 7 Αυγούστου.

Την ίδια ώρα κέρδη 3,5 εκατ. ευρώ, προ φόρων κατά την χρήση 2016, έναντι κέρδους 2,7 εκατ. ευρώ την χρήση του 2015, σημειώνοντας αύξηση 30,45% περίπου, παρουσίασε την περασμένη χρονιά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας κατά την χρήση 2016, σύμφωνα με την ετήσια οικονομική έκθεση, ανήλθε σε 60,8 εκατ. ευρώ έναντι ποσού 68,7 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη χρήση του 2015, δηλαδή παρουσίασε μείωση 11,51% περίπου. Τα αποτελέσματα εκμετάλλευσης προ φόρων, χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων, αποσβέσεων και προβλέψεων ανήλθαν σε κέρδη ποσού 2,8 εκατ. ευρώ έναντι κέρδους ποσού  2,6 εκατ. ευρώ για την αντίστοιχη προηγούμενη χρήση, σημειώνοντας μία αύξηση 5,57% περίπου.

Όπως διαπιστώνεται στην οικονομική έκθεση της εταιρείας με «γεμάτα ταμεία» μεταβιβάζεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς της FS, η οποία προσέφερε 45 εκατ. για την απόκτηση του 100% του μετοχικού της κεφαλαίου.

Σύμφωνα με αυτήν, στα τέλη του 2016, το σύνολο των ταμειακών διαθεσίμων και ισοδυνάμων ανερχόταν στα 85,4 εκατ., εκ των οποίων τα 85,2 εκατ. ήταν καταθέσεις όψεως.

Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αντιπροσωπεύουν μετρητά, είτε στα ταμεία της εταιρείας, είτε σε τραπεζικές καταθέσεις, διαθέσιμες σε πρώτη ζήτηση.

Μάλιστα, διευκρινίζεται ότι δεν υπάρχουν δεσμεύσεις επί των ταμειακών διαθεσίμων και ισοδυνάμων της εταιρείας.

Όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση της εταιρείας, κατόπιν πρόσκλησης του Οργανισμού Διαχείρισης Δημόσιου Χρέους (ΟΔΔΗΧ), με το έγγραφο του υπ΄ αριθμ. πρωτ. 387/25.02.2015, το διοικητικό συμβούλιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την απόφαση υπ’ αριθμό 181/11/22-04-2015 ενέκρινε το άνοιγμα λογαριασμού ταμειακής διαχείρισης στην Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ), για την μεταφορά ταμειακών διαθεσίμων και την τοποθέτησή τους σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 15 παρ.11 του Ν.2469/1997 όπως ισχύει, σε βραχυπρόθεσμες πράξεις διαχείρισης ταμειακής ρευστότητας (Repos).

Το Σχέδιο Δράσης

Ο προγραμματισμός δράσης της εταιρείας για το 2017 στοχεύει στην αύξηση της κερδοφορίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με πολιτικές που αποσκοπούν στη βελτίωση των εσόδων μέσω αύξησης του μεριδίου που κατέχει η εταιρεία στο χώρο των μεταφορών τόσο στις επιβατικές όσο και στις εμπορευματικές μεταφορές. Όλα αυτά σε συνδυασμό με την όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερη αξιοποίηση της υποδομής και των έργων που αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2017 (ηλεκτροκίνηση, κατασκευή διπλής γραμμής σε τμήματα του δικτύου) αλλά και των πολιτικών συνδυασμένων μεταφορών κυρίως μέσω της σιδηροδρομικής σύνδεσης του Ικονίου όσον αφορά στις εμπορευματικές μεταφορές.

Η εταιρεία προχωρεί στην επέκταση δρομολογίων προαστιακού δικτύου, με την αναβάθμιση προαστιακού Πειραιά – Αθήνας με την ολοκλήρωση του έργου κατασκευής διπλής ηλεκτροκινούμενης γραμμής ώστε ο σταθμός του Πειραιά να μπορεί να εξυπηρετεί δρομολόγια προαστιακού και υπεραστικού σιδηρόδρομου ως σταθμός εκκίνησης.

Η δρομολόγηση περισσότερων προαστιακών και υπεραστικών τρένων στον Πειραιά, θα επιτρέψει στον Σιδηρόδρομο ύστερα από πολλά χρόνια να συνδέεται απευθείας με το μεγαλύτερο επιβατικό λιμάνι της χώρας και σε συνδυασμό με το Μετρό, το Τραμ, τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, να δημιουργήσει το μεγαλύτερο επιβατικό κόμβο στην Αττική.

Τέλος άξιο πρoσoχής είναι το γεγονός ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ απορρόφησε την αύξηση του ΦΠΑ από 13% στο 24%, με αποτέλεσμα να απωλέσει έσοδα 5 εκατ. ευρώ το 2016, συγκριτικά με το 2015. Αλλά και οι απεργίες του 2016 και η κατάληψη της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης από μετανάστες προκάλεσαν έτι περαιτέρω απομείωση στα έσοδα της εταιρείας.