Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι British Airways και easyJet, μάχονται για την απόρριψη δικαστικής απόφασης η οποία τις αναγκάζει να πληρώσουν εκατοντάδες εκατομμύρια λίρες σε επιβάτες για καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων.

Οι δύο αερομεταφορείς έχουν προσφύγει στο Ανώτατο Δικαστήριο για τους ισχυρισμούς ότι πρέπει να καταβάλλουν αυτόματα αποζημιώσεις σε ταξιδιώτες των οποίων οι πτήσεις έχουν σοβαρή καθυστέρηση ή ακυρώνονται, σύμφωνα με την Telegraph.

Αυτό θα μπορούσε δυνητικά να οδηγήσει σε αναμόρφωση του τρόπου με τον οποίο οι επιβάτες αποζημιώνονται για καθυστερήσεις στο ταξίδι τους, καθώς δεν θα χρειάζεται πλέον να υποβάλλουν οι ίδιοι τις αιτήσεις τους σε περίπτωση διακοπής του ταξιδιού τους.

Οι δικηγόροι φέρονται να έχουν εντοπίσει έως και 100.000 πτήσεις που είτε καθυστέρησαν είτε ακυρώθηκαν από το 2016, με αποτέλεσμα οι να κληθούν οι British Airways και easyJet να πληρώσουν αποζημιώσεις ύψους τουλάχιστον 100 εκατομμυρίων λιρών.

Η υπόθεση θα μπορούσε επίσης να ανοίξει το δρόμο για υπέρογκες αποζημιώσεις σε ολόκληρο τον κλάδο, ασκώντας πίεση στις αεροπορικές εταιρείες που πλήττονται από καθυστερήσεις και ακυρώσεις.

Οι επιβάτες δικαιούνται αποζημίωση έως και 520 λίρες εάν οι πτήσεις τους καθυστερήσουν περισσότερο από τρεις ώρες, αλλά πρέπει να επικοινωνήσουν με τις ίδιες τις αεροπορικές εταιρείες για να υποβάλουν αξίωση.
Αυτό έχει εγείρει ανησυχίες ότι πολλοί ταξιδιώτες αγνοούν τα δικαιώματα τους, με λίγους να εκμεταλλεύονται την ευκαιρία να ζητήσουν αποζημίωση.

Η British Airways ανακοίνωσε ότι «συμμορφωνόμαστε με τις υποχρεώσεις μας βάσει του κανονισμού. Δεν πιστεύουμε ότι αυτός ο ισχυρισμός έχει σωστή νομική βάση είναι εσφαλμένη και, ως εκ τούτου, μαζί με την easyJet υποβάλαμε αίτηση για τη διαγραφή του.

Σε κάθε περίπτωση, θα συνεχίσουμε να υπερασπιζόμαστε σθεναρά τη θέση μας. Οι πελάτες μπορούν να υποβάλουν αιτήματα αποζημίωσης απευθείας σε εμάς ηλεκτρονικά ή γράφοντας στην ομάδα σχέσεων πελατών μας για να λάβουν την πλήρη πληρωμή για τις επιλέξιμες αξιώσεις».

Eκπρόσωπος της easyJet δήλωσε πως «όχι μόνο πιστεύουμε ότι αυτό δεν έχει νομική ή διαδικαστική βάση, αλλά αυτή η αγωγή ασκείται με σκοπό το κέρδος, μειώνοντας κάθε αξίωση όταν υπάρχουν ήδη υπάρχουσες και εύκολες διαδρομές για τους επιλέξιμους πελάτες να λάβουν το 100% της αποζημίωσης τους».

Εν τω μεταξύ, η British Airways αναφέρθηκε από τους Financial Times ότι ακύρωσε 4.033 πτήσεις από αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου τον περασμένο χρόνο, σχεδόν διπλάσιες από αυτές σε easyJet, με την εφημερίδα να επικαλείται στοιχεία από την αεροπορική ανάλυση από το Cirium.

Το ποσοστό ισοδυναμούσε με 2,3% των πτήσεων της από την χώρα έναντι του μέσου όρου του κλάδου 1,4%.

Η British Airways απάντησε ότι η έγκαιρη απόδοση της στο Χίθροου είναι τώρα καλύτερη από τους άμεσους αντιπάλους της, την Air France, την KLM και τη Lufthansa, στα αεροδρόμια τους.
Η ακρίβεια έχει βελτιωθεί από το 60% των πτήσεων που αναχωρούν ή φθάνουν εντός 15 λεπτών από την προγραμματισμένη ώρα πέρυσι σε 80% αυτή την άνοιξη μετά τις αλλαγές στο Χίθροου.