Σύνταξη: tourismtoday.gr

Ο Οργανισμός Αεροπορικής Ασφάλειας Ευρωπαϊκής Ένωσης (EASA) προειδοποίησε τους μη ευρωπαϊκούς αερομεταφορείς να μην πετούν στον εναέριο χώρο της δυτικής Ρωσίας, λόγω του κινδύνου να στοχοποιηθούν ακούσια από τα συστήματα αεράμυνας.

Αφορμή για τις επικαιροποιημένες οδηγίες στις ζώνες συγκρούσεων είναι η συντριβή του αεροσκάφους της Azerbaijan Airlines.

Επεκτείνει την υπάρχουσα προειδοποίηση σχετικά με κινδύνους που σχετίζονται με παρεμβολές και πλαστογράφηση παγκόσμιων δορυφορικών συστημάτων πλοήγησης.
Καλύπτει τις ακόλουθες περιοχές πληροφοριών πτήσης: Μόσχα, Ροστόφ, Αγία Πετρούπολη, Αικατερινούπολη και Σαμούρα.

Από την άλλη πλευρά, η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας Ρωσίας (Rosaviatsiya), κατήγγειλε τον συναγερμό ως νέα επιβολή κυρώσεων σε ρωσικές εταιρείες και μια προσπάθεια να επιτραπεί στις δυτικές αεροπορικές εταιρείες να κερδίσουν ξανά χαμένες αγορές.

Υπενθυμίζεται πως καμία αεροπορική εταιρεία της ΕΕ δεν πετά προς, από ή πάνω από τον εναέριο χώρο της Ρωσικής Ομοσπονδίας. Ωστόσο, ορισμένοι αερομεταφορείς τρίτων χωρών συνεχίζουν να το κάνουν, παρά τους κινδύνους που σχετίζονται με τον πόλεμο.

Συγκεκριμένα, συμβουλεύει να μην χρησιμοποιείται ο ρωσικός εναέριος χώρος δυτικά των 60° Ανατολικά λόγω κινδύνων για την ασφάλεια.
Η σύσταση που ισχύει έως τις 31 Ιουλίου 2025 -συμπεριλαμβάνει και αερομεταφορείς από τρίτες χώρες που έχουν λάβει άδεια ασφάλειας από τον EASA- μπορεί να αναθεωρηθεί νωρίτερα και να προσαρμοστεί ή να αποσυρθεί με την επιφύλαξη της αναθεωρημένης αξιολόγησης ασφάλειας.

Η ανάπτυξη ρωσικών συστημάτων αεράμυνας ως απάντηση σε ουκρανικούς πυραύλους και drones θα μπορούσε να έχει άμεσο αντίκτυπο στις πτήσεις, προειδοποίησε ο οργανισμός.
Ανέφερε ότι η Ρωσία «δεν έχει επιδείξει πλήρη επάρκεια» στην αντιμετώπιση των κινδύνων στον εναέριο χώρο «με την εφαρμογή μιας αποτελεσματικής και προληπτικής προσέγγισης για την αποσύγκρουση του εναέριου χώρου».

Ο EASA, σε συνεργασία με την Κομισιόν, θα συνεχίσει να παρακολουθεί στενά την κατάσταση, για να αξιολογήσει την έκθεση σε κίνδυνο για φορείς εκμετάλλευσης της Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) και τρίτων χωρών που πραγματοποιούν πτήσεις από/προς την ΕΕ.