Με 210 εκθέτες (έναντι 191 το 2017) από 22 χώρες, με εκθεσιακή κάλυψη 11.000 τ.μ., με παρουσία ορισμένων από τις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ-μάρκετ της Ευρώπης, με 2.500 προγραμματισμένα «ραντεβού» μεταξύ εκπροσώπων ελληνικών επιχειρήσεων και παραγωγών και των ξένων προσκεκλημένων εμπορικών επισκεπτών και με 150 hosted buyers από 31 χώρες ξεκινά αύριο το 4ο Διεθνές Εμπορικό Γεγονός Φρούτων και Λαχανικών, Freskon.
Η Freskon θα αποτελέσει σημείο συνάντησης παραγωγών, ομίλων του διεθνούς λιανεμπορίου, αλλά και εγχώριων και ξένων διακινητών φρέσκων φρούτων και λαχανικών και θα μετατρέψει από τις 26 έως τις 28 Απριλίου το Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο της Θεσσαλονίκης σε σημείο αναφοράς του κλάδου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Στην φετινή έκθεση ξεχωρίζει το 1ο Διεθνές Συνέδριο για το Σταφύλι, που θα διεξαχθεί στις 26 Απριλίου, με τη συμμετοχή καταξιωμένων ομιλητών από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Στο συνέδριο για το σταφύλι θα παρουσιαστούν όλες οι νεότερες εξελίξεις που αφορούν στα θέματα της καλλιέργειας και της μετασυλλεκτικής συμπεριφοράς του σταφυλιού.
Μάλιστα, στην ενότητα για το Digital Farming θα γίνει εκτενής αναφορά στις τεχνολογικές εξελίξεις που επηρεάζουν την καλλιέργεια του, ενώ θα ανακοινωθούν και όλες οι νέες ποικιλίες σταφυλιού, που υφίστανται σήμερα σε παγκόσμιο επίπεδο.
Για μία ακόμη χρονιά θα διοργανωθεί σε συνεργασία με το περιοδικό «Φρουτονέα» το FreshCon Market, στο επίκεντρο του οποίου θα βρεθεί η σύνδεση της παραγωγής με το λιανεμπόριο.
Το FreshCon Market έχει ως βασικό στόχο να φέρει σε άμεση επαφή μεγάλες αλυσίδες σούπερ-μάρκετ με τους επαγγελματίες
του αγροτικού κλάδου, δημιουργώντας κατάλληλες προϋποθέσεις άμεσων συμφωνιών. Από την Ελλάδα θα συμμετάσχουν οι αλυσίδες Μασούτης, Κρητικός, Metro, Χαλκιαδάκης και Discount Markt, από την Βουλγαρία τα λιανεμπορικά δίκτυα Fantastico και Τ-Market, από την Ουκρανία τα σούπερ μάρκετ ATB Market, Brusnichka, Tavria V και Velyka Kyshenya, από την Ρουμανία η Mega Image και από την Λευκορωσία η Dionis.
Επίσης, το «παρών» θα δώσει και η κεντρική μονάδα αγοράς φρέσκων φρούτων και λαχανικών του ομίλου Metro, που εδρεύει στη Βαλένθια της Ισπανίας και εξυπηρετεί 18 χώρες στην Ευρώπη και την Ασία.
«Η Freskon είναι ένα σημαντικό πολυγεγονός, που με την διεθνοποίηση που έχει καταφέρει, ξεπερνά τα όρια της χώρας.
Κάτι ανάλογο δεν υπάρχει στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης» σημείωσε ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της ΔΕΘ-Helexpo, κ. Αλέξης Τσαξιρλής, στη σημερινή συνέντευξη Τύπου ενόψει των αυριανών εγκαινίων της έκθεσης.
Τόνισε δε πως πλέον, με την τέταρτη διοργάνωσή της, η Freskon έχει τα χαρακτηριστικά ενός θεσμοθετημένου γεγονότος.
Από την πλευρά της η υπεύθυνη της διοργάνωσης, κα Τόνια Νικολαΐδου, σημείωσε πως μέσα από τη Freskon οι ελληνικές εταιρίες μπορούν να αυξήσουν τους προμηθευτές τους και να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους, ενώ ανέφερε πως η έκθεση συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ποσοστό διακίνησης φρέσκων φρούτων και λαχανικών στη χώρα.
Με τη σειρά του ο εκδότης-διευθυντής του περιοδικού «Φρουτονέα», κ. Παναγιώτης Ορφανός, τόνισε πως η Freskon αρχίζει να εδραιώνεται και οι Έλληνες διακινητές φρούτων και λαχανικών την αγκαλιάζουν.
Ανέφερε δε πως η Ελλάδα γίνεται κέντρο τροφοδοσίας φρούτων και λαχανικών σε όλες τις βαλκανικές χώρες. «Όλη η Ευρώπη γυρίζει και κοιτάζει τα ελληνικά φρούτα» είπε χαρακτηριστικά.
Τα εγκαίνια της 4ης Freskon θα πραγματοποιήσει αύριο στις 18:30, ο αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Ιωάννης Τσιρώνης.
Σημειώνεται ότι με το πέρας της Freskon θα πραγματοποιηθεί συλλογή φρούτων και λαχανικών από την έκθεση, τα οποία θα παραδοθούν στο «Χαμόγελο του Παιδιού».