Ο εθνικός σιδηροδρομικός φορέας SNCF της Γαλλίας προετοιμάζεται να προσφέρει δρομολόγια υψηλής ταχύτητας στην Ιταλία από το 2026, σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωσή του.
Η εν λόγω κίνηση θα ανταγωνιστεί τους τοπικούς παίκτες Trenitalia και την ιδιωτική Italo καθώς η SNCF σχεδιάζει να προσφέρει έως και 13 καθημερινές υπηρεσίες TGV υψηλής ταχύτητας σε όλη την Ιταλία.
Ο γαλλικός όμιλος λειτουργεί ήδη μια διασυνοριακή υπηρεσία Παρισιού-Μιλάνου, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της TGV Intercités, Alain Krakovitch, να λέει ότι η εταιρεία σκοπεύει να «συνδυάσει αυτό με την είσοδο στην εγχώρια αγορά», σύμφωνα με δημοσίευμα της ιταλικής εφημερίδας il Corriere della Sera.
Ειδικότερα, θα περιλαμβάνει υπηρεσίες υψηλής ταχύτητας μεταξύ Τορίνο, Μιλάνου, Ρώμης και Νάπολης, καθώς και υπηρεσίες μεταξύ Τορίνο και Βενετίας. «Έχουμε τη φιλοδοξία να καλύψουμε το 15% της τοπικής ιταλικής αγοράς έως το 2030», δήλωσε ο Krakovitch.
Τα ιταλικά δρομολόγια της SNCF θα εξυπηρετούνται με το νέο τρένο μοντέλου TGV M, οι πρώτες παραδόσεις του οποίου αναμένονται στα τέλη του 2025. Τα τρένα επόμενης γενιάς αναμένεται να καταναλώνουν 20% λιγότερη ενέργεια και να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα κατά 37% σε σύγκριση με τα υπάρχοντα μοντέλα, σύμφωνα με τον σιδηροδρομικό φορέα.
Η SNCF υπέβαλε επίσημα ένα σχέδιο στον διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής της Ιταλίας RFI (Rete Ferroviaria Italiana) για μια συμφωνία διάρκειας 15 ετών.