Με ιδιαίτερα υψηλό ενδιαφέρον, με εκατοντάδες συμμετοχές επιστημόνων από την Ελλάδα και το εξωτερικό και 194 εισηγητές, πραγματοποιήθηκε στη Λάρισα το 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Marketing και Branding τόπου, που διοργανώθηκε από το Εργαστήριο Τουριστικού Σχεδιασμού, Έρευνας και Πολιτικής του Τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας σε συνεργασία με τον Δήμο Λαρισαίων.
Οι εργασίες του Συνεδρίου έλαβαν χώρα στον Μύλο του Παππά κατά το τριήμερο 31-03-2017 έως 02-04-2017.
Η θεμελιώδης αντίληψη γύρω από την οποία σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε το συνέδριο ήταν ότι «ολοένα και περισσότερες πόλεις διεθνώς επιχειρούν να βελτιώσουν την εικόνα και την φήμη τους με βάση τις πρακτικές του marketing και branding του τόπου.
Σταθερό ζητούμενο είναι η προσέλκυση νέων κατοίκων, τουριστών και επενδυτών και η πρόκληση αισθήματος τοπικής υπερηφάνειας στους κατοίκους. Η τάση αυτή συνοδεύεται από την αναζήτηση ενός θεωρητικού πλαισίου, καθώς και μεθοδολογικών εργαλείων, για τον σχεδιασμό και την αξιολόγηση της εφαρμογής των αντίστοιχων στρατηγικών, προκαλώντας μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα επιστημονική συζήτηση. Στην Ελλάδα, οι υπεύθυνοι των πόλεων αναζητούν τρόπους ώστε να βελτιώσουν τον τρόπο προβολής τους. Τον Μάρτιο του 2012 οργανώθηκε στον Βόλο το 1ο Συνέδριο Marketing και Branding του Τόπου με μεγάλη επιτυχία και με ιδιαίτερα θετικό αντίκτυπο. Το 2ο Συνέδριο συνέχισε την προσπάθεια, προσκαλώντας ειδικούς επιστήμονες, στελέχη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και επαγγελματίες να παρουσιάσουν την εμπειρία τους στο αντικείμενο».
Ο Δήμαρχος Φαρσάλων Άρης Καραχάλιος και η ειδική συνεργάτις του Βάσω Νούλα συμμετείχαν στο συνέδριο, κατόπιν προσκλήσεως των διοργανωτών, παρουσιάζοντας το θέμα: «Η γνωριμία με τη γη του ομηρικού Αχιλλέα: Η αναζήτηση, η διαμόρφωση και η θωράκιση της σύγχρονης αναγνωρίσιμης ταυτότητας των Φάρσαλων». Η εισήγηση αυτή προκάλεσε το ευμενές ενδιαφέρον των συνέδρων και η στάση τους είναι ενδεικτική της αλλαγής τοπίου στα Φάρσαλα.
Οι θεματικοί άξονες που πραγματεύθηκε το συνέδριο είναι οι εξής:
1. Το Μάρκετινγκ και Branding Τόπου ως εργαλεία στην ανάπτυξη των πόλεων και των περιφερειών
2. Ο ρόλος της κοινωνίας των πολιτών στις διαδικασίες του Μάρκετινγκ και Branding Τόπου: Συμμετοχικός σχεδιασμός, συντονισμός εταίρων κα επίλυση συγκρούσεων
3. Η πολιτιστική κληρονομιά, η δημιουργικότητα και οι πολιτιστικοί φορείς ως στοιχείο Προβολής της Ταυτότητας του Τόπου
4. Οι επιδράσεις της διοργάνωσης φεστιβάλ και ειδικών γεγονότων στην εικόνα της πόλης
5. Διαχείριση και προβολή προορισμού στο πλαίσιο της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης
6. Μάρκετινγκ και Branding Τόπου για την προσέλκυση επενδυτών και επιχειρήσεων
7. Η εφαρμογή και η αξιολόγηση του αποτελέσματος των διαδικασιών Μάρκετινγκ και Branding Τόπου
8. Η Eικόνα του Tόπου (αρχιτεκτονική, urban design, communication design, logo design)
9. Ερευνητικά εργαλεία και μέθοδοι αξιολόγησης στρατηγικών
10. Nation Branding και Διεθνής Διπλωματία
11. Place e-marketing. Κοινωνική δικτύωση. Διεθνή δίκτυα
12. Τοπίο και ταυτότητα
13. Η εικόνα και η ταυτότητα των ελληνικών πόλεων
Το συνέδριο υπήρξε μία πολύ ενδιαφέρουσα κίνηση που φαίνεται πως αποκτά θεσμικό χαρακτήρα, καθώς αποτέλεσε τη συνέχεια του 1ου συνεδρίου που είχε διοργανωθεί τον Μάρτιο του 2012 στον Βόλο και ανέδειξε την αναγκαιότητα της διασύνδεσης της τοπικής κουλτούρας και παραγωγικότητας με την εγχώρια και διεθνή τουριστική αγορά, αλλά και όχι μόνο.