Η έρευνα, την οποία επιμελήθηκε ο καθηγητής του Harvard Business School, κ. Thomas H. Davenport, έδειξε ότι ο μεγάλος όγκος δεδομένων πρόκειται να διαμορφώσει το μέλλον των ταξιδιών, με ενδεχόμενα οφέλη, τόσο για τις εταιρείες ταξιδιών, όσο και για τους ταξιδιώτες.
Η αξιοποίηση υψηλού όγκου νέων, μη δομημένων δεδομένων προσφέρει την προοπτική βελτίωσης της διαδικασίας λήψης αποφάσεων, μεγαλύτερη καινοτομία προϊόντων και ισχυρότερες σχέσεις με τους πελάτες, ωστόσο η έρευνα προειδοποιεί ότι «τώρα είναι η ώρα της δράσης»
Ο μεγάλος όγκος δεδομένων έχει τη δυναμική να διαμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες παρέχουν υπηρεσίες στους ταξιδιώτες, σύμφωνα με μεγάλη ανεξάρτητη έρευνα που παρουσιάστηκε χθες από την Amadeus. Η έρευνα προειδοποιεί, ωστόσο, ότι η βιομηχανία βρίσκεται σε ένα σταυροδρόμι μεγάλου όγκου δεδομένων και ότι πρέπει να δώσει άμεση προτεραιότητα στον όγκο των δεδομένων, ούτως ώστε να μεγιστοποιήσει πραγματικά τα οφέλη τους και να διασφαλίσει μια πιο έξυπνη και ανταποδοτική ταξιδιωτική εμπειρία.
Η έρευνα με τίτλο “Στο Σταυροδρόμι του μεγάλου όγκου δεδομένων: στροφή προς μια ευφυέστερη ταξιδιωτική εμπειρία” χαρτογραφεί την ανάδυση των νέων τεχνολογιών και στρατηγικών για τη διαχείριση μεγάλου όγκου δεδομένων και τονίζει το πως ο μεγάλος όγκος δεδομένων μπορεί να αξιοποιηθεί για να επικεντρώσει τα ταξίδια γύρω από τις ανάγκες και προτιμήσεις των πελατών και όχι τις διαδικασίες της βιομηχανίας.
Βασισμένο σε εκτεταμένο feedback από Chief Information Officers και ειδικούς χειρισμού μεγάλου όγκου δεδομένων από εταιρείες από όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των Air France-KLM, Cathay Pacific, Eurostar, Facebook, Frontier Airlines, KAYAK, Marriott Hotels και Munich Airport, τα κυριότερα ευρήματα της έρευνας είναι τα εξής:
1. Τώρα είναι η ώρα για δράση: Ο καθηγητής Davenport καλεί τις εταιρείες ταξιδιών να ξεκινήσουν να αξιολογούν την ωριμότητά τους απέναντι στη βιομηχανία, ενώ παράλληλα να συλλέγουν τις απαραίτητες ικανότητες επιστημονικής ανάλυσης δεδομένων και να σχηματίζουν μια συνολική στρατηγική διαχείρισης μεγάλου όγκου δεδομένων για τις επιχειρήσεις τους.
2. Ο μεγάλος όγκος δεδομένων προσφέρει μεγάλες ευκαιρίες στις εταιρείες ταξιδιών για βελτιώσουν τόσο τη διαδικασία, όσο και την ταξιδιωτική εμπειρία: τα οφέλη του μεγάλου όγκου δεδομένων περιλαμβάνουν βελτίωση της διαδικασίας λήψης αποφάσεων, μεγαλύτερη καινοτομία προϊόντων και υπηρεσιών και ισχυρότερες πελατειακές σχέσεις που θα εδραιωθούν από μια νέα προσέγγιση στη διαχείριση πελατών, εσόδων και εσωτερικών λειτουργιών.
3. Παραδείγματα πρωτοποριακής χρήσης μεγάλου όγκου δεδομένων είναι υπαρκτά στη βιομηχανία σήμερα: η έρευνα περιλαμβάνει παραδείγματα του πως κορυφαίες εταιρείες ταξιδιών χρησιμοποιούν τον μεγάλο όγκο δεδομένων σήμερα. Από το μοντέλο πρόβλεψης τιμών αεροπορικών εισιτηρίων της KAYAK, που δίνει στους πελάτες τη δυνατότητα να αλλάζουν την τιμή του εισιτηρίου τους σε ένα εύρος χρόνου επτά ημερών, στη χρήση του Hadoop από την Air France-KLM σαν τη βάση ενός συστήματος διαχείρισης εσόδων για όλο τον όμιλο.
4. Οι αναδυόμενες τεχνολογίες θα είναι το κλειδί στην εξέλιξη του μεγάλου όγκου δεδομένων: η εμφάνιση νέου λογισμικού ανοιχτού κώδικα για το διαμοιρασμό των εργασιών επεξεργασίας δεδομένων σε πολλαπλούς servers, μαζί με τις νέου τύπου βάσεις δεδομένων συμπεριλαμβάνομένων «κιονοειδών» και «κάθετων» προσεγγίσεων, καθώς επίσης και αναδυόμενες γλώσσες προγραμματισμού, όπως οι Python, Pig and Hive, συνδυάζονται για να προσφέρουν τη δυνατότητα καλύτερης αξιοποίησης μεγάλου όγκου δεδομένων.
5. Η αποτελεσματική υιοθέτηση πρωτοβουλιών μεγάλου όγκου δεδομένων δεν έρχεται χωρίς προκλήσεις: η έρευνα βρίσκει ότι για να μπορέσει να αποκτήσει πρόσβαση στην ευκαιρία του μεγάλου όγκου δεδομένων η ταξιδιωτική βιομηχανία πρέπει να ξεπεράσει πρώτα κάποιες σημαντικές προκλήσεις όπως ο διαχωρισμός των δεδομένων σε πολλαπλά συστήματα, η συνύπαρξη αρχιτεκτονικών διαχείρισης μεγάλου όγκου δεδομένων και παραδοσιακών δεδομένων, η εύρεση και η στρατολόγηση σπάνιων ικανοτήτων επιστημονικής ανάλυσης δεδομένων και η υπεύθυνη διαχείριση δεδομένων προς το συμφέρον όλων.
Ο κ. Thomas H. Davenport, Καθηγητής στο Harvard Business School, Συν-ιδρυτής και Διευθυντής Έρευνας στο Διεθνές Ινστιτούτο Ανάλυσης, και συγγραφέας της έρευνας σχολίασε: “Η ταξιδιωτική βιομηχανία βρίσκεται σε ένα σταυροδρόμι μεγάλου όγκου δεδομένων σήμερα, με τις νέες τεχνολογίες και τεχνικές να προσφέρουν τη δυνατότητα να μεταφράζουν τον αυξανόμενο όγκο δεδομένων σε υψηλότερα έσοδα και πιο αποτελεσματικές λειτουργίες. Μερικές κορυφαίες εταιρείες είναι πρωτοπόρες στη χρήση μεγάλου όγκου δεδομένων και βλέπουν ήδη μια τεράστια αλλαγή. Αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμια, ξενοδοχεία, σιδηροδρομικές εταιρείες και πωλητές ταξιδιωτικών υπηρεσιών πρέπει να αναρωτηθούν εάν έχουν αναπτύξει μια σωστή στρατηγική διαχείρισης μεγάλου όγκου δεδομένων και αν θα τους επιτρέψει να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή αυτής της ευκαιρίας.”
Ο κ. Hervé Couturier, Επικεφαλής του Τμήματος Έρευνας & Ανάπτυξης της Amadeus είπε: “Δεσμευόμαστε να διευκολύνουμε τις συνομιλίες σε σημαντικές τάσεις, με σκοπό να συμμετάσχουμε στη συζήτηση σχετικά με το πως θα διαμορφωθεί το μέλλον της βιομηχανίας μας, και το κύριο σημείο αυτή τη στιγμή είναι αδιαμφισβήτητα ο μεγάλος όγκος δεδομένων. Είναι αδύνατο να εκφράσουμε τη μεγάλη δυνατότητα αλλαγής που προσφέρει ο μεγάλος όγκος δεδομένων, τόσο από άποψη βελτίωσης της ταξιδιωτικής εμπειρίας, αλλά και από τον τρόπο λειτουργίας της ευρύτερης βιομηχανίας. Έχοντας αυτό υπόψη, είναι πιθανόν η μοναδική μεγαλύτερη ευκαιρία για μια γενιά ταξιδιωτικών επιχειρήσεων να αγκαλιάσει την υπό διαμόρφωση δομή των δεδομένων ώστε να μεγιστοποιήσει τα οφέλη της. Ταυτόχρονα, ο μεγάλος όγκος δεδομένων μας δίνει την ευκαιρία να φέρουμε και πάλι τη διασκέδαση στα ταξίδια, ουσιαστικό παράγοντα για τη βελτίωση της εμπειρίας του ταξιδιώτη.”