Σύνταξη: tourismtoday.gr

Από αποδράσεις με τεχνητή νοημοσύνη έως περιπέτειες γεμάτες νοσταλγία, το αεροδρόμιο Λούτον στο Λονδίνο αποκαλύπτει πέντε νέες τάσεις στα ταξίδια από Ηνωμένο Βασίλειο το 2025.

Τα «φλάιροξ», «AI-δρομολόγιο» και «αναζήτηση σκηνής», θα απογειωθούν την φετινή χρονιά. Αυτό προκύπτει από μελέτη σχετικά με τις εξελισσόμενες συνήθειες στις διακοπές τουριστών από το Ηνωμένο Βασίλειο.

Οπως υπογραμμίζει η Clare Armstrong, επικεφαλής εμπειρίας επισκεπτών του αερολιμένα «από τις καθημερινές συζητήσεις που κάνουμε με τους επιβάτες, είναι σαφές ότι για πολλούς, τα ταξίδια είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια ευκαιρία να επισκεφτούν ένα νέο μέρος.

Είναι επίσης μια ευκαιρία να συνδεθούν με νέους πολιτισμούς, να διευρύνουν προοπτικές, να επανεξετάσουν τις αναμνήσεις και να εμπλουτίσουν τη ζωή τους με διάφορους τρόπους».

Μην κοιτάς πίσω – Περιπλανήσου

Όπως και οι Gallaghers, το 2025 έχει να κάνει με την επανασύνδεση με την οικογένεια και τον δρόμο, την εκ νέου ανακάλυψη δεσμών, τη δημιουργία νέων αναμνήσεων και την ολοκλήρωση της κοινής ζωής.

Το ένα τρίτο (33%) πηγαίνει ταξίδια με επίκεντρο την οικογένεια τουλάχιστον μία φορά το χρόνο, με το ένα πέμπτο (21%) να προγραμματίζει ένα ταξίδι για να επισκεφτεί έναν συγγενή που έχει χαθεί από καιρό.

Με επτά στους 10 (71%) να πιστεύουν ότι οι κοινές εμπειρίες διακοπών και ταξιδιών μπορούν να βελτιώσουν ή ακόμα και να θεραπεύσουν σχέσεις, και το 67% να παραδέχεται ότι είναι ένας ουσιαστικός τρόπος επανασύνδεσης ακόμα και μετά από χρόνια χωρισμού, οι διακοπές δεν αφορούν αποκλειστικά τον προορισμό.

Αναζητώντας αξέχαστες κοινές αναμνήσεις, περισσότεροι από τους μισούς (55%) δίνουν πλέον προτεραιότητα στην επανασύνδεση με την οικογένεια σε σχέση με τα solo ταξίδια.

Είτε πρόκειται για απόδραση εξερεύνησης στις πολιτιστικές ρίζες (70%) είτε εορτασμό μιας ειδικής περίστασης (80%), αυτά τα ταξίδια είναι για να ανακαλύψετε ξανά τους δεσμούς.

Φλάιροξ

Το νέο κύμα ταξιδιωτών με γνώμονα τη φυσική κατάσταση θα ανέβει στους ουρανούς το 2025, με πάνω από το ένα τέταρτο (26%) να σχεδιάζει να ταξιδέψει για αγώνες γυμναστικής τρεις φορές φέτος.

Συνδυάζοντας την αγάπη για τον αθλητισμό με την περιπέτεια, το 24% ταξιδεύει σε τοποθεσίες που διαφορετικά δεν θα σκεφτόταν να επισκεφτεί.
Πάνω από ένας στους τρεις (34%) πηγαίνει στο εξωτερικό για να γνωρίσει νέους ανθρώπους με παρόμοια αθλητικά ενδιαφέροντα. Αυτοί οι λάτρεις της αντοχής επαναπροσδιορίζουν τι σημαίνει «διακοπές».

Από αγώνες ποδοσφαίρου (49%) και ράγκμπι (20%), μέχρι μαραθώνιους (35%), τρίαθλο (17%) και γυμναστικής (9%), το ένα τέταρτο (25%) λέει ότι η προοπτική να αγωνιστούν στο εξωτερικό είναι κίνητρο.

Για αυτούς τους σύγχρονους μονομάχους, κάθε προορισμός γίνεται μια αρένα αντοχής, μια ευκαιρία να ξεπεράσουν τα όρια, να αγκαλιάσουν την ανθεκτικότητα και να συνδυάσουν τα διεθνή ταξίδια με μια δοκιμασία σκληρότητας και αποφασιστικότητας.

Πραγματική περιαγωγή

Οι ταξιδιώτες αποχαιρετούν το Wi-Fi και χαιρετίζουν την αυθεντική πολιτιστική σύνδεση και εμβάπτιση το 2025, με σχεδόν τρεις στους πέντε (59%) να σχεδιάζουν να περιορίσουν τη χρήση του τηλεφώνου κατά τη διάρκεια των διακοπών.

Περνώντας κατά μέσο όρο πάνω από δυόμισι (2,6) ώρες λιγότερες στις συσκευές τους την ημέρα, αυτοί οι «πραγματικοί περιπλανώμενοι» απολαμβάνουν τη χαρά να είναι πραγματικά παρόντες.

Οι μέρες της κύλισης για κριτικές εστιατορίων έχουν περάσει, το 56% απολαμβάνει την προοπτική να ανακαλύψει μόνο του μέρη για φαγητό, αφήνοντας την περιέργεια να καθοδηγήσει το ταξίδι του.

Οι παραθεριστές δίνουν προτεραιότητα στη ζωή στη στιγμή (41%). Το 44% αισθάνεται πιο χαλαρό όταν αποσυνδέεται και το 48% είναι αποφασισμένο να μην αφήσει τα social media να τους αποσπάσουν την προσοχή από το να βυθιστούν σε πολιτιστικές εμπειρίες.

Αναζήτηση σκηνής

Με επιτυχίες ριμέικ και πολυαναμενόμενα σίκουελ, όπως το Karate Kid: Legends ή το Jurassic World Rebirth, που θα βγουν στις αίθουσες το 2025, οι λάτρεις του κινηματογράφου θέλουν να ξαναζήσουν τη μαγεία των παλιών ταινιών σε πραγματικό χρόνο.
Σχεδόν οι μισοί (49%) θέλουν να επισκεφτούν μέρη από αγαπημένες παιδικές ταινίες και το 39% θέλει να πάει σε μια απόδραση εμπνευσμένη από την κλασική ταινία.

Αυτό είναι κάτι περισσότερο από το να βλέπεις απλά εικονικά σκηνικά ταινιών. Είναι μια πύλη σε διαχρονικές τοποθεσίες και μια ευκαιρία να επισκεφτείτε μέρη που έχουν γίνει πολιτιστικά σημεία επαφής.

Οι προορισμοί που βρίσκονται στην κορυφή της λίστας όπου οι ταξιδιώτες έχουν εμπνευστεί από το κινηματογραφικό θαύμα περιλαμβάνουν τους ρομαντικούς προορισμούς της Ιταλίας (42%) και της Γαλλίας (31%), όπου οι ιπτάμενοι μπορούν να ξαναζήσουν τον ρομαντισμό του Μουλέν Ρουζ στο Παρίσι ή του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας στη Βερόνα.

Ωστόσο, δεν είναι μόνο οι ταινίες που δίνουν ώθηση στην επιλογή προορισμού το 2025, οι άνθρωποι κυνηγούν την τηλεοπτική νοσταλγία, δύο στους πέντε (40%) είναι λάτρεις του box set, σχεδιάζοντας τους προορισμούς των διακοπών τους γύρω από τις πολυαγαπημένες τηλεοπτικές σειρές.

Η Βόρεια Ιρλανδία κερδίζει έλξη, με το ένα τέταρτο (25%) να θέλουν να την επισκεφθούν αφού παρακολουθήσουν την πολυαγαπημένη κωμωδία Derry Girls και μια απόδραση στο Game of Thrones στην Κροατία είναι στο προσκήνιο για το 25% των ταξιδιωτών.

AI-δρομολόγιο

Για τους ταξιδιώτες που γνωρίζουν περισσότερο την τεχνολογία, οι αποδράσεις της last minute έγιναν πιο εύκολες, με περισσότερους από τους μισούς (54%) παραθεριστές να χρησιμοποιούν πλέον εργαλεία με τεχνητή νοημοσύνη (AI) για να προγραμματίσουν ταξίδια.

Οι τουρίστες εξοικονομούν χρόνο (35%), αντλούν έμπνευση για προορισμούς (27%) και βρίσκουν την καλύτερη αξία για τις ταξιδιωτικές τους επιθυμίες (26%), όλα αυτά που παρέχονται άμεσα από τη δύναμη της τεχνητής νοημοσύνης.

Είτε για μια γρήγορη περιπέτεια το Σαββατοκύριακο είτε μια αυθόρμητη απόδραση, οι ταξιδιώτες χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη για να ανακαλύψουν προορισμούς που μπορεί να μην είχαν σκεφτεί διαφορετικά (58%) και για προτάσεις της τελευταίας στιγμής για τοπικές εκδρομές (37%).