Τις πέντε κορυφαίες τάσεις στα ταξίδια αποκαλύπτει σε έρευνά της η Travel Corporation.

Οι τάσεις που διαμορφώνουν την ταξιδιωτική βιομηχανία το 2025 περιλαμβάνουν εξελισσόμενες προτιμήσεις πελατών, ταξίδια πολλών γενεών, αναδυόμενους ζεστούς προορισμοί, εμπειρίες ευεξίας και πρωτοβουλίες βιωσιμότητας.

Στροφή προς καθοδηγούμενες εμπειρίες

Οι σημερινοί ταξιδιώτες επιδεικνύουν σαφή προθυμία να επενδύσουν περισσότερο στα ταξίδια τους, αναζητώντας παράλληλα τρόπους για να μειώσουν το άγχος που σχετίζεται με τα ταξίδια. Η έρευνα δείχνει ότι το 49% των Baby Boomers προτιμούν να ξοδεύουν την κληρονομιά των παιδιών τους σε ταξίδια, ενώ το 62% των ταξιδιωτών αναφέρουν ότι τα ταξίδια “JOMO” (Joy of Missing Out) βοηθούν στη μείωση του στρες και του άγχους τους. Ένα αξιοσημείωτο 65% των ταξιδιωτών σχεδιάζουν μεγάλα ταξίδια το 2025.

Η τάση για οργανωμένες, καθοδηγούμενες εμπειρίες και περιηγήσεις συνεχίζει να αυξάνεται σε όλα τα τμήματα της αγοράς. Η Travel Corporation προσφέρει διάφορες επιλογές που ανταποκρίνονται σε διαφορετικές προτιμήσεις και προϋπολογισμούς. Η Luxury Gold απευθύνεται στην αγορά υψηλών προδιαγραφών με καταλύματα πέντε αστέρων και αναγνωρισμένα εστιατόρια, ενώ η Insight Vacations παρέχει εμπειρίες υψηλής ποιότητας με καταλύματα τεσσάρων αστέρων και μικρά μεγέθη ομάδων.

Τα εξειδικευμένα brands, όπως η Brendan Vacations, επικεντρώνονται σε συγκεκριμένους προορισμούς, όπως η Ιρλανδία και η Σκωτία, προσφέροντας μοναδικές εμπειρίες, όπως διαμονή σε κάστρα. Η Trafalgar προσφέρει εκδρομές εστιασμένες στην αξία με ποιοτικά καταλύματα και τοπικές εμπειρίες, ενώ η Costsaver και η Contiki εξυπηρετούν ταξιδιώτες με χαμηλό προϋπολογισμό και νέους ταξιδιώτες αντίστοιχα.

Ταξίδια πολλών γενεών

Τα οικογενειακά ταξίδια γνωρίζουν σημαντική ανάπτυξη, με το 80% των boomers να είναι πρόθυμοι να χρηματοδοτήσουν ταξίδια πολλών γενεών. Η έρευνα δείχνει ότι το 58% των ταξιδιωτών λαμβάνουν μερική ή πλήρη χρηματοδότηση των διακοπών από τους γονείς τους και το 37% κάνουν τακτικά διακοπές με τους γονείς τους.

Δημοφιλείς προορισμοί για οικογενειακές διακοπές είναι η Κροατία, η Πορτογαλία, η Ελβετία, η Ολλανδία, η Ισπανία και η Ισλανδία. Οι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι προωθούν όλο και περισσότερο εμπειρίες με επίκεντρο την οικογένεια μέσω της Trafalgar, τονίζοντας ιδιαίτερα τις περιηγήσεις σε εθνικά πάρκα των ΗΠΑ, την Ιταλία και την Κόστα Ρίκα.

Αναδυόμενοι προορισμοί

Οι ευρωπαϊκές τοποθεσίες με πιο δροσερό κλίμα κερδίζουν δημοτικότητα, με το 61% των ταξιδιωτών να εκφράζουν την επιθυμία να περνούν λιγότερο χρόνο στον ήλιο. Αυτό έχει οδηγήσει σε αυξημένο ενδιαφέρον για τις σκανδιναβικές χώρες.

Στην αμερικανική ήπειρο, τα εθνικά πάρκα των ΗΠΑ και η Βραζιλία παρουσιάζουν αυξημένο ενδιαφέρον, μαζί με την αυξανόμενη προσοχή στη Χιλή και το Περού. Η Ασία συνεχίζει την ανάκαμψή της μετά την πανδημία με αύξηση 52% στις ταξιδιωτικές αναζητήσεις, ιδίως για την Ιαπωνία και την Ταϊλάνδη, οι οποίες προσελκύουν τους λάτρεις της γαστρονομίας.

Προορισμοί ευεξίας στο επίκεντρο

Ο τουρισμός κήπων “ανθίζει”, με το 72% των Αμερικανών να απολαμβάνουν επισκέψεις σε κήπους κατά τη διάρκεια των διακοπών τους. Η έκθεση λουλουδιών Chelsea Flower Show σημείωσε αύξηση 35% στις κρατήσεις.

Εν τω μεταξύ, οι προορισμοί ευεξίας είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς στην Ευρώπη, με την Ιταλία να παρουσιάζει αύξηση του ενδιαφέροντος κατά 152%. Η Ισπανία, η Ιρλανδία, η Σκωτία, η Πορτογαλία, η Ουαλία, η Αγγλία, η Μάλτα, η Ελβετία και η Γαλλία αναδεικνύονται επίσης σε σημαντικούς προορισμούς ευεξίας.

Η βιωσιμότητα επηρεάζει τις ταξιδιωτικές αποφάσεις

Η περιβαλλοντική συνείδηση συνεχίζει να επηρεάζει τις ταξιδιωτικές επιλογές, με το 83% των ταξιδιωτών που συμμετείχαν στην έρευνα να επιβεβαιώνουν τη σημασία της βιωσιμότητας στη λήψη αποφάσεων. Η Travel Corporation το αντιμετωπίζει αυτό μέσω διαφόρων πρωτοβουλιών, όπως οι εμπειρίες Make Travel Matter και το ίδρυμα Treadright, το οποίο επικεντρώνεται στη φροντίδα για τους ανθρώπους, τον πλανήτη και την άγρια ζωή.

Η πενταετής στρατηγική της εταιρίας ενσωματώνει βιώσιμες πρακτικές και εμπειρίες, που προωθούν τους στόχους βιωσιμότητας του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, ενώ παράλληλα παραμένουν ελκυστικές και ουσιαστικές για τους ταξιδιώτες. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η εμπειρία Discover Local Sami People, που παρουσιάζεται στην εννιαήμερη περιοδεία της Trafalgar για το Βόρειο Σκανδιναβικό Σέλας.