Η νέα πολυτέλεια του “ποιος είμαι”, η αποσύνδεση από την ψηφιακή πραγματικότητα, ο πυρετός της εντοπιότητας και οι άλλες τάσεις στην ξενοδοχειακή αγορά του 2017, όπως τις κατέγραψε το τμήμα έρευνας των Small Luxury Hotels of the World.
- “Small is Bigger” – Οι μόδες αλλάζουν, αλλά το στυλ και η πολυτέλεια είναι διαχρονικά. Κι αυτό ισχύει και για τα ξενοδοχεία. Γι ‘αυτό η νο 1 και σημαντικότερη «τάση» που συνεχίζει ακάθεκτη και το 2017, είναι η προτίμηση για μικρά, ανεξάρτητα boutique ξενοδοχεία. Από τις χιλιάδες αιτήσεις νέων μελών που έλαβαν τα SLH, επέλεξαν φέτος 57 νέα ξενοδοχεία και τους πρόσφεραν μια θέση στο διαρκώς εξελισσόμενο brand . Ο μέσος αριθμός των δωματίων των νέων μελώνείναι είναι 28, σε αντίθεση με τον αντίστοιχο μέσο όρο των 48 δωματίων που διαμορφώνει το σύνολο των 510 ξενοδοχείων που αποτελούν το χαρτοφυλάκιό τους, αποδεικνύοντας ότι η τάση “το μικρό είναι καλύτερο” όλο και μεγαλώνει. Μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα από τις φετινές αφίξεις, οι οποίες επιβεβαιώνουν το παραπάνω, είναι το οκτώ δωματίων Tower Suites στο Ρέικιαβικ της Ισλανδίας, το Mahana Villa στη Νέα Ζηλανδία, ένα πολυτελές καταφύγιο δύο υπνοδωματίων με ιδιόκτητο οινοποιείο, και το τριών υπνοδωματίων El Alma Soul Retreat, στην Κόστα Ρίκα. Οι δύο αυτές τελευταίες προσθήκες αποτελούν ταυτόχρονα και τα δύο μικρότερα ξενοδοχεία στο portfolio των SLH.
- Εμπειρίες ζωής – Η νέα πολυτέλεια για τον σύγχρονο καταναλωτή ορίζεται περισσότερο από το «ποιος είμαι» και όχι από το «τι έχω». Ως εκ τούτου, οι επισκέπτες αναζητούν πιο προσωπικές και σχεδιασμένες επάνω τους μοναδικές εμπειρίες που ακουμπούν στα γούστα και τις ευαισθησίες τους. Το Dar Ahlam, στο Μαρόκο, αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της τάσης, αφού επιμελείται μοναδικές εμπειρίες που τη μια μέρα μπορεί να περιλαμβάνουν ένα πικ–νικ καταμεσίς της όασης και την άλλη ένα απεριτίφ πάνω στην οροσειρά του Άτλαντα. Το 34 δωματίων Santavenere, στη Maratea, προσφέρει, αντίστοιχα, μια σειρά από εμπειρίες, όπως μαθήματα αλεξίπτωτου πλαγιάς από το χαρακτηριστικό άγαλμα του Χριστού Λυτρωτή.
- Αγάπη για οτιδήποτε τοπικό – Η ερωτική σχέση με τα τοπικά προϊόντα τείνει να πάρει διαστάσεις επιδημίας…. Μέσω του σχεδιασμού, της διακόσμησης, των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται στο F&B αλλά και του προσωπικού, ποτέ άλλοτε τα ξενοδοχεία δεν αγκάλιασαν τόσο την εντοπιότητα. Παρά την παγκοσμιοποίηση, η παράδοση κάθε τόπου εξακολουθεί να είναι σημαντική και τα ξενοδοχεία με μεγάλες δόσεις υπερηφάνειας προσφέρουν στους επισκέπτες τους δόσεις αυθεντικής και ντόπιας φιλοξενίας. Το ξενοδοχείο Sikelia, για παράδειγμα σερβίρει ένα μοναδικό κρασί, που παράγεται από τα χαρακτηριστικά Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO σταφύλια Zibibbo. Το Yemaya Little Corn Island Resort & Spa χρησιμοποιεί τοπικό αρτόκαρπο αντί για πατάτες στην δική τους εκδοχή των French fries.
- Αποσύνδεση για επανασύνδεση – Η ψηφιακή εποχή έχει δυναμώσει με επιτυχία τις επαφές τους με τους ξένους. Όμως το 2017, οι καταναλωτές θα αναζητούν εμπειρίες, οι οποίες θα τους βοηθούν να αποκτήσουν βαθύτερες σχέσεις και συνδέσεις με τα κοντινά και αγαπημένα τους πρόσωπα. Η καλύτερη απόδειξη; Το νέο τους απόκτημα Kokomo Island, στα νησιά Φίτζι, προέκυψε από το όραμα μιας οικογένειας να δημιουργήσει ένα καταφύγιο για οικογένειες και ζευγάρια που επιλέγουν να αποσυνδεθούν εντελώς από το σύγχρονο κόσμο, και να επανασυνδεθούν με τη φύση και τους αγαπημένους τους. Ο παράδεισος που ακούει στο όνομα El Alma Soul Retreat στην Κόστα Ρίκα, ομοίως, αποκλείει από τα δωμάτιά του την τηλεόραση και προτρέπει τους επισκέπτες του να ανακαλύψουν την “pura vida” με μασάζ, περίπατους ή έστω την απόλαυση της τροπικής θέας.
- Εκλεκτική απλότητα – Όλο και περισσότερα ξενοδοχεία προτιμούν τη χρήση των φυσικών υλικών, προκειμένου να πετύχουν μια εκλεκτική αλλά ταυτόχρονα χαλαρή ατμόσφαιρα. Τα μπαμπού και η ψάθα, μεταξύ άλλων, αξιοποιούνται με κάθε πιθανό και απίθανο τρόπο, σε κάθε σχήμα και φόρμα, δημιουργώντας γήινες αισθήσεις στο διάκοσμο των ξενοδοχείων. Τα νέα τους ξενοδοχεία Sikelia και El Alma Soul Retreat είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτής της τάσης.