tourismΤελευταία έρχεται η Ελλάδα στις προτιμήσεις των Γερμανών ως προορισμός για διακοπές, όπως καταδεικνύει η γερμανική έρευνα με τίτλο “Η Ελλάδα στον τουριστικό ανταγωνισμό. Ποιοι είναι οι παράγοντες της επιτυχίας;”, η οποία παρουσιάστηκε την Τρίτη στο Μουσείο της Ακρόπολης από τον καθηγητή κ. Bernd Eisenstein, πρόεδρο του Ινστιτούτου Διοίκησης Επιχειρήσεων και Τουρισμού της Ανώτατης Σχολής Εφαρμοσμένων Επιστημών Westküste (Heide) Γερμανίας. Στην εκδήλωση, η οποία διοργανώθηκε από τη γερμανική πρεσβεία στην Ελλάδα σε συνεργασία με το ΞΕΕ, παραβρέθηκε και η υπουργός Τουρισμού κ. Όλγα Κεφαλογιάννη.

Στην ομιλία της η υπουργός Τουρισμού κ. Όλγα Κεφαλογιάννη αναφέρθηκε στη σημασία της γερμανικής αγοράς για τον ελληνικό τουρισμό. Την ίδια ώρα, ο πρόδρος του ΞΕΕ κ. Γιώργος Τσακίρης χαρακτήρισε τη γερμανική αγορά τον μεγάλο ασθενή του ελληνικού τουρισμού.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης, ενώ το 90% των συμμετεχόντων στην έρευνα γνωρίζει την Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό και το 57% χαρακτηρίζει το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας “συμπαθητικό”, μόλις το 16% εξ αυτών εκφράζει την επιθυμία να επισκεφθεί τη χώρα μας μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια. Τούτο σύμφωνα με τον κ. Eisenstein δεν αποτελεί απόρροια της οικονομικής κρίσης αλλά στην έλλειψη εμπορικού σήματος στον ελληνικό τουρισμό. Ειδικότερα για το καλοκαίρι του 2013, το ιδιαίτερα χαμηλό ποσοστό του 0,8% εξέφρασε την πρόθεσή του να ταξιδέψει στην Ελλάδα.

Ακόμη ένα ενδιαφέρον στοιχείο της έρευνας είναι οι αυθόρμητες σκέψεις των Γερμανών για την Ελλάδα. Το τοπίο και ο καιρός κατατάσσονται στις δύο πρώτες θέσεις των αντιλήψεων των Γερμανών για τη χώρα μας, ενώ η κρίση έρχεται τρίτη. Ακολουθούν το φαγητό, τα νησιά, τα αξιοθέατα και ο πολιτισμός, ενώ άλλες αρνητικές σκέψεις προήλθαν από το 4,7% των συμμετεχόντων.

Την ίδια ώρα, με βάση τη μελέτη, οι παράγοντες που θα οδηγήσουν σε επιτυχία τον ελληνικό τουρισμό είναι πρώτον, η επιχειρηματικότητα με επαγγελματισμό, προκειμένου να υπάρξει πολύ καλή γνώση της αγοράς, δεύτερον, ο ισχυρός προσανατολισμός προς τη ζήτηση, η επικέντρωση δηλαδή στις ομάδες-στόχους, τρίτον η δημιουργία ισχυρού προφίλ που θα εντυπώνεται στο μυαλό των τουριστών, τέταρτον, ένα ολοκληρωμένο σχέδιο διαδικασιών που θα διαμορφώσει πλήρως το τουριστικό προϊόν, και τέλος η ιδιαίτερη ικανότητα συνεργασίας μεταξύ των παραγόντων, η οποία τελικά θα οδηγήσει στο μέγιστο όφελος.