To 1 τρισ. δολ. αναμένεται ξεπεράσουν τα έσοδα των αεροπορικών εταιρειών, διεθνώς, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).

Οι χαμηλότερες τιμές του πετρελαίου αναμένεται να βελτιώσουν την κερδοφορία των αεροπορικών εταιρειών το επόμενο έτος, με τα καθαρά κέρδη παγκοσμίως να αναμένεται να φτάσουν σχεδόν τα 37 δις. δολ, από τα εκτιμώμενα 31,5 δισ. δολ. το 2024.

Η αεροπορική ένωση αναμένει ότι τα συνολικά έσοδα του κλάδου θα ξεπεράσουν το 1 τρισ. δολάρια για πρώτη φορά το 2025, καταγράφοντας άνοδο 4,4%, με το καθαρό κέρδος ανά επιβάτη να φτάνει τα 7 δολ κατά μέσο όρο, χαμηλότερα από το υψηλό των 7,9 δολ το 2023.

Ο παγκόσμιος αριθμός επιβατών αναμένεται επίσης να κινηθεί σε επίπεδο ρεκόρ το επόμενο έτος, ξεπερνώντας τα πέντε δισ. για πρώτη φορά, με τον αριθμό των πτήσεων να ανέρχεται στα 40 εκατ.

Οι μέσοι ναύλοι προβλέπεται να μειωθούν κατά 1,8% σε ετήσια βάση το 2025, με την Iata να αναφέρει ότι θα μειωθοούν κατά 44% όταν προσαρμοστούν για τον πληθωρισμό από το 2014.

Η Iata ανέφερε ότι οι χαμηλότερες τιμές καυσίμων αεροσκαφών και τα κέρδη απόδοσης θα οδηγήσουν, επίσης, σε βελτιωμένη κερδοφορία, με συνολική πτώση του κόστους καυσίμων κατά 4,8%, παρά την εκτιμώμενη αύξηση 6% στην ποσότητα καυσίμου που χρησιμοποιείται.

Ανέφερε, επιπλέον, ότι το μέσο περιθώριο καθαρού κέρδους των αεροπορικών εταιρειών είναι 3,3% φέτος, ενώ πρόβλεψη για 3,6% το επόμενο έτος παραμένει πολύ χαμηλή.

Ο γενικός διευθυντής της Iata, Willie Walsh, επισήμανε σχετικά: «Ένα τρισεκατομμύριο δολάρια είναι σχεδόν το 1% της παγκόσμιας οικονομίας. Αυτό καθιστά τις αεροπορικές εταιρείες στρατηγικής σημασίας βιομηχανία. Εντούτοις αντιμετωπίζουν κόστος 940 δις. δολ., με αποτέλεσμα να διατηρούν περιθώριο καθαρού κέρδους μόλις 3,6%.”

Η Iata εκτιμά ότι τα κέρδη των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών θα ανέλθουν στα 10 δισ. δολ. φέτος, με μέσο ρυθμό 8,2 δολ. ανά επιβάτη, αυξημένα σε 12 δισ. δολ. και 9,2 δολ. ανά επιβάτη το επόμενο έτος.

Προβλέπει ότι η ζήτηση στην Ευρώπη θα αυξηθεί κατά 7% από έτος σε έτος το 2025 και η χωρητικότητα μόλις και μετά βίας θα κρατήσει το ρυθμό στο 6,5%.

Ωστόσο, σημειώνει ότι «ισχυρές γεωπολιτικές και οικονομικές αβεβαιότητες» ενέχουν σημαντικούς κινδύνους για τις προοπτικές του κλάδου και η κατάσταση θα μπορούσε να «αλλάξει δραματικά εάν αυξηθούν οι τιμές του πετρελαίου.