Οι αγορές και οι πωλήσεις πλοίων “από δεύτερο χέρι” των Ελλήνων εφοπλιστών προσέγγισαν τα 9.014,3 δισ. δολάρια. Από την αρχή του έτους έως στις 23 Οκτωβρίου είχαν αγοράσει συνολικά 220 πλοία και είχαν πληρώσει στους πωλητές 4.746,5 δισ. δολάρια, ενώ ταυτόχρονα στο ίδιο χρονικό διάστημα είχαν πωλήσει 192 πλοία και εισέπραξαν 4.267,8 δισ. δολάρια.

Οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν 110 φορτηγά πλοία, 102 δεξαμενόπλοια, 3 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 3 μεταφοράς φυσικού αερίου.

Την ίδια περίοδο  πούλησαν 89 φορτηγά πλοία, 72 δεξαμενόπλοια, 18 πλοία μεταφοράς κοντέινερ και 8 πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου.

Πρακτικά αυτό σημαίνει, ότι ο ελληνικός στόλος αυξήθηκε κατά 28 πλοία, με τους Έλληνες εφοπλιστές να είναι πρώτοι στις αγορές, αλλά πρώτοι και στις πωλήσεις πλοίων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking συνολικά σε παγκόσμιο επίπεδο αγοράστηκαν και πουλήθηκαν 1.572 πλοία που η συνολική τους αξία ήταν 34.136,1 δισ. δολάρια.

Capital Gas (Β.Μαρινάκης): Νέα αγορά πλοίου LNG κοντά στα 28 εκ δολάρια

Για πρώτη φορά, η Capital Gas ενίσχυσε τον στόλο της από την second hand αγορά, με ναυλομεσιτικούς οίκους να υποστηρίζουν ότι το πλοίο Trader σημαίας Λιβερίας πλέον ανήκει στον στόλο της.

Το πλοίο  χωρητικότητας 138.000 cbm, ναυπηγήθηκε το 2002,  με την τιμή αγοράς να κυμαίνεται μεταξύ 26 με 28 εκατομμυρίων δολαρίων.
Thenamaris (Ν.Μαρτίνος): Προς πώληση φορτηγό στα 15 εκατ. δολαρίων
Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, η εταιρεία Thenamaris πούλησε το χωρητικότητας 75,600 dwt bulker Seawind, κατασκευής 2006, στην τιμή των 15 εκατ. δολαρίων.

Πρόκειται για το τρίτο παλαιότερο φορτηγό πλοίο του στόλου της, μετά από τα δύο supramax Seaboss και Sealuck II, χωρητικότητας 55,400 dwt, τα οποία κατασκευάστηκαν το 2004.

Πρόσφατα η εταιρεία,  έκλεισε συμφωνία για τη ναυπήγηση τεσσάρων bulkers χωρητικότητας 63,000 dwt στα ναυπηγεία Hyundai Vietnam Shipbuilding, στην τιμή των 36,5 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με την Intermodal, με έτος παράδοσης το 2024-2025.

Polembros Shipping (Σπ. Πολέμης):  Κοντά στα 46 εκ “έπιασε” το δεξαμενόπλοιο Kimolos Warrior

Σε τουρκική εταιρεία φαίνεται πως πουλήθηκε το ελληνικό δεξαμενόπλοιο “Kimolos Warrior” που άνηκε στο στόλο της ναυτιλιακής εταιρείας του Σπύρου Πολέμη, Polembros Shipping. Σύμφωνα με ναυλομεσίτες, το πλοίο συνολικής χωρητικότητας 157.258 dwt και έτο κατασκευής το 2013,  πουλήθηκε έναντι 46 εκατομμυρίων δολαρίων.