Σύνταξη: tourismtoday.gr
Ολιστικές μεταρρυθμίσεις για την επίλυση της μακροπρόθεσμης κρίσης προσωπικού των υπηρεσιών εδάφους των αεροδρομίων, καθώς οι ακυρώσεις και οι καθυστερήσεις πτήσεων συνεχίζουν να προκαλούν αναστάτωση στα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου ζητά η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).
Η σοβαρή έλλειψη υπηρεσιών εδάφους ακολουθεί την αποχώρηση χιλιάδων προσωπικού επίγειας εξυπηρέτησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19.
Τις τελευταίες εβδομάδες, οι αεροπορικές εταιρείες, όπως η TUI και η EasyJet, ακύρωσαν πτήσεις λόγω του ότι είχαν εκτελεστεί κατά τη διάρκεια των σχολικών ημιχρόνων σχολικών διακοπών αυτής της εβδομάδας και το Σαββατοκύριακο των εορτασμών για το πλατινένιο Ιωβηλαίο της Βασίλισσας και τον Ιούνιο.
Το πρόβλημα επισημαίνει την ανάγκη για μεταρρύθμιση για τη δημιουργία μιας σταθερής δεξαμενής ταλέντων για το μέλλον, σύμφωνα με την IATA, με τα σημεία συμφόρησης στην ασφάλεια των αεροδρομίων το πιο πιεστικό τρέχον ζήτημα καθώς η βιομηχανία προετοιμάζεται για την καλοκαιρινή περίοδο αιχμής.
Μακροπρόθεσμα, η IATA, η οποία αντιπροσωπεύει 290 αεροπορικές εταιρείες που αποτελούν το 83% της παγκόσμιας εναέριας κυκλοφορίας, καλεί τον τομέα εξυπηρέτησης εδάφους να υιοθετήσει μια ισχυρότερη στρατηγική απόκτησης ταλέντων, να εξορθολογίσει τις διαδικασίες για την πρόσληψη νέων εργαζομένων και να αναπτύξει μια πιο συναρπαστική πρόταση διατήρησης.
«Η αιχμή της καλοκαιρινής σεζόν στα βόρεια πλησιάζει γρήγορα και οι επιβάτες αντιμετωπίζουν ήδη τις επιπτώσεις των σημείων συμφόρησης στη λήψη αδειών ασφαλείας για το προσωπικό στο αεροδρόμιο, δήλωσε ο Nick Careen, ανώτερος αντιπρόεδρος της IATA για λειτουργίες ασφάλειας.
Χρειάζονται πρόσθετοι πόροι για την επιτάχυνση των χρόνων διεκπεραίωσης των πιστοποιητικών ασφάλειας απασχόλησης που μπορεί να είναι έως και έξι μήνες σε ορισμένες αγορές.
Οι ελλείψεις που βιώνουμε σήμερα είναι σύμπτωμα των πιο μακροπρόθεσμων προκλήσεων για την επίτευξη μιας σταθερής βάσης ταλέντων στην επίγεια εξυπηρέτηση».
Η IATA υπέβαλε πρόταση σχετικά με τις προσλήψεις, τις διαδικασίες ενσωμάτωσης και τη διατήρηση του προσωπικού στο συνέδριο της Ground Handling Conference 2022, το οποίο διεξάγεται αυτή τη στιγμή στο Παρίσι.
Για τη βελτίωση της πρόσληψης προσωπικού επίγειας εξυπηρέτησης, συνέστησε μια εκστρατεία ευαισθητοποίησης για να τονίσει την:
- Ελκυστικότητα και τη σημασία των χερσαίων επιχειρήσεων στις παγκόσμιες επιχειρήσεις logistics και μεταφορών.
- Υιοθέτηση της εκστρατείας «25by25» για να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της ανισορροπίας των φύλων σε ολόκληρο τον τομέα.
- Μαθητεία σε συνεργασία με σχολεία και κολέγια για την αναζωογόνηση του υποψηφίου αγωγού.
- Χαρτογράφηση πορείας σταδιοδρομίας για την επίδειξη των μακροπρόθεσμων προοπτικών εργασίας για όσους ξεκινούν στον κλάδο.
Επί του παρόντος, η εκπαίδευση και η άδεια ασφαλείας για την πρόσληψη νέου προσωπικού μπορεί να διαρκέσει περισσότερο από έξι μήνες.
Για να διασφαλίσει πιο αποτελεσματικές διαδικασίες για το προσωπικό επιβίβασης, η IATA πρότεινε μεγαλύτερη εστίαση στην εκπαίδευση με βάση τις ικανότητες, με περισσότερη διαδικτυακή εκπαίδευση και αξιολογήσεις για τη βελτίωση της ταχύτητας, της ευελιξίας και της αποτελεσματικότητας της πρόσληψης νέου προσωπικού.
Η διασφάλιση της αμοιβαίας αναγνώρισης της εκπαίδευσης και του ιστορικού του προσωπικού από τις αρχές θα επιταχύνει την απασχόληση και θα απαλλαγεί από παλιές διαδικασίες, ανέφερε η IATA.
Η Λευκή Βίβλος της IATA συνέστησε επίσης μεγαλύτερη τυποποίηση για τη βελτίωση της απόδοσης του προσωπικού, την παροχή ευελιξίας στην απασχόληση και ευρύτερες επιλογές σταδιοδρομίας, για να βοηθήσει στη διατήρηση του προσωπικού.
Έχει συμβουλεύσει την εφαρμογή του Εγχειριδίου Εδάφους Επιχειρήσεων IATA (IGOM) για την:
- Τυποποίηση των χερσαίων επιχειρήσεων.
- Εισαγωγή εκπαιδευτικών διαβατηρίων για την αμοιβαία αναγνώριση των δεξιοτήτων και των μαθημάτων σε εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης, αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια.
- Υιοθέτηση νέας τεχνολογίας και αυτοματοποιημένων διαδικασιών για τη δημιουργία ευκαιριών εργασίας και επαγγελματικών πορειών για την προσέλκυση μιας νέας γενιάς ταλέντων.
«Μια προσέγγιση σε ολόκληρη τη βιομηχανία για να τεθούν τα θεμέλια για πιο αποτελεσματική στρατολόγηση, ενσωμάτωση και διατήρηση ταλέντων θα αποφέρει μεγάλα οφέλη όσον αφορά την αποτελεσματικότητα για όλους τους ενδιαφερόμενους, τόνισε ο Nick Careen.
Ο ακρογωνιαίος λίθος είναι η τυποποίηση που μπορεί να επιτευχθεί με την υιοθέτηση του IGOM.
Η παγκόσμια εφαρμογή του θα έχει τεράστιο και θετικό αντίκτυπο σε όλες τις πτυχές της επίγειας εξυπηρέτησης, συμπεριλαμβανομένης της διαχείρισης ταλέντων.
«Η δυνατότητα είναι να μετατοπιστεί η εργασία στον κλάδο από την απασχόληση στην ανάπτυξη καριέρας».