kefallonia2103Η Κεφαλλονιά ήταν από τους προορισμούς που φέτος έκαναν τη διαφορά, ως προς τη βασική στατιστική εικόνα. Αλλά όπως επισημαίνουμε συχνά, η πραγματική εικόνα μίας αγοράς έχει πολλές πτυχές που χρήζουν ανάλυσης. Μία τέτοια εξαιρετική ανάλυση κάνει το kefaloniapress και οι συνεργάτες του που προχωρούν ακόμα και κάποιες απαντήσεις, με ειλικρίνεια και αντικειμενικότητα, ως προς τη συνεισφορά των low cost carriers, όπως η Ryanair και η easyJet που πετούν στο νησί.

Η πρώτη εικόνα είναι ότι η αύξηση του 13% στις αφίξεις – ή 19.422 περισσότερες αφίξεις έναντι του 2011- οφείλεται εν πολλοίς στις αφίξεις μέσω των πτήσεων των δύο εταιρειών, με σημαντική αριθμητική διαφορά εκείνων από Ιταλία, που έφθασαν συνολικά τις 17.060, και μιλάμε για αεροπορικές αφίξεις πάντα.
Ξεχωρίζουμε, όμως και τα στοιχεία για τις διανυκτερεύσεις, όπου κατεγράφη μείωση άνω του 10%, ή 11.346 διανυκτερεύσεις λιγότερες.

Μία ερμηνεία που δίνεται είναι ότι η δραματική μείωση του αριθμού των διανυκτερεύσεων των επισκεπτών από Ιταλία, που ήρθαν κυρίως μέσω Ryanair αλλά ρίχνουμε και εμείς έναν προβληματισμό, για το πόσοι από αυτούς τους επιβάτες έμειναν γενικώς στη Κεφαλλονιά και πόσοι από αυτούς ήταν όντως Ιταλοί.
Ξεχωρίζουμε και την παραδοχή περί κατανομής του τουριστικού εισοδήματος, δηλαδή που αυτό διοχετεύεται.
Ούτως ή άλλως, είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα δουλειά…

tourismlobby