Καμία «έκπτωση» δεν είναι διατεθειμένο να δεχθεί το Περιφερειακό Συμβούλιο όσον αφορά τις επιδοτούμενες αεροπορικές γραμμές, με δεδομένη την ιδιαιτερότητα του νησιωτικού συμπλέγματος του Νοτίου Αιγαίου και η θέση του αυτή αποτυπώθηκε σε ομόφωνη απόφαση που ελήφθη στην συνεδρίαση της Παρασκευής, που διεξήχθη στη Σύρο.
Όπως είναι γνωστό, το υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων έχει θέσει σε διαβούλευση την πρόσκληση για την διενέργεια διαγωνισμού για την τετραετή ανάθεση (από την 1η Οκτωβρίου 2016 έως την 30η Σεπτεμβρίου 2020) εκτέλεσης 28 “άγονων” αεροπορικών δρομολογίων.
Από το προσχέδιο της πρόσκλησης , που υπογράφει ο υπουργός Υποδομών Χρ.Σπίρτζης, προκύπτει δραστική μείωση της συχνότητας των δρομολογίων όπως και του αριθμού των προσφερόμενων θέσεων, σε σύγκριση με το καθεστώς που ίσχυσε από το 2012 έως και τον Μάρτιο του 2016. Το προσχέδιο προβλέπει μικρότερο αριθμό δρομολογίων, ιδίως τους χειμερινούς μήνες, συγκριτικά με αυτό που ίσχυε μέχρι τις 31η Μαρτίου, ενώ διαιρεί το δωδεκάμηνο (από χειμερινή και θερινή περίοδο) σε:
– χαμηλή περίοδο (Νοέμβριος έως και Μάρτιος)
– μέση περίοδο (οι μήνες Απρίλιος, Μάιος, Οκτώβριος) και
– υψηλή θερινή περίοδο (Ιούνιος έως και Σεπτέμβριος)
Βάσει αυτών, το Περιφερειακό Συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου έλαβε ομόφωνη απόφαση η οποία έχει ως εξής:
· Καμία μείωση των επιδοτούμενων δρομολογίων για τη χαμηλή περίοδο
· Αύξηση των δρομολογίων κατά 15% στη μέση περίοδο
· Αύξηση κατά 30% στην υψηλή περίοδο
· Καθημερινή σύνδεση των νησιών με την Αθήνα, όπως και των μικρότερων ακριτικών νησιών με το διοικητικό τους κέντρο
· Μείωση των αεροπορικών ναύλων για τους μόνιμους κατοίκους των μικρών νησιών
Αποφασίστηκε επίσης να σταλεί προσωπική επιστολή προς όλους του βουλευτές Νοτίου Αιγαίου όπου θα τους ζητηθεί να τοποθετηθούν δημόσια για τις θέσεις τους επί του συγκεκριμένου ζητήματος.