Σχεδόν το 75% των Ελλήνων χρηστών Διαδικτύου έχει κάνει τουλάχιστον ένα ταξίδι έως 4 ημερών και ένα ταξίδι διακοπών άνω των 4 ημερών μέσα στους τελευταίους 12 μήνες.

Αυτό είναι ένα από τα συμπεράσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα με δείγμα 1.000 χρηστών του Διαδικτύου που έχει στη διάθεσή της η Google Ελλάδας, η οποία εκτίμησε ότι ο παγκόσμιος τζίρος κρατήσεων μέσω Διαδικτύου το 2012 θα ανέλθει σε 1 τρισ. δολάρια. Στο πλαίσιο της ψηφιακής εποχής και της αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών στον επιχειρηματικό τομέα, η Google Ελλάδας πραγματοποίησε την Παρασκευή το απόγευμα την πρώτη ενημερωτική ημερίδα σχετικά με τον τουρισμό. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο κ. Στέφανος Λουκάκος, γενικός διευθυντής της Google Ελλάδας, μίλησε για την τεχνολογική επανάσταση που βιώνουμε και τις ευκαιρίες που παρέχονται στις ελληνικές επιχειρήσεις να καινοτομήσουν μέσω του Διαδικτύου. Ιδιαίτερα για τον ελληνικό τουρισμό, επισήμανε πως η χώρα μας μπορεί και πρέπει να απορροφήσει το ενδιαφέρον που υπάρχει για την ευρύτερη περιοχή, χρησιμοποιώντας τα εργαλεία που προσφέρει το Διαδίκτυο.

Τα συμπεράσματα της έρευνας έχουν ως εξής:

– Οι Ελληνες χρήστες του Διαδικτύου προτιμούν να μένουν εντός χώρας, με την Ιταλία να είναι ο πιο δημοφιλής προορισμός εκτός Ελλάδας.

– Εντός Ελλάδας, το κύριο μέσο μετακίνησης είναι το ιδιόκτητο αυτοκίνητο.

– Το Διαδίκτυο είναι ένα σημαντικό κανάλι κρατήσεων υπηρεσιών τουρισμού μεταξύ των Ελλήνων χρηστών του Διαδικτύου και ιδιαίτερα σημαντικό για αεροπορικές κρατήσεις και κρατήσεις διαμονής.

– Τα αεροπορικά εισιτήρια κρατούνται κατά προτίμηση απευθείας από τον ιστότοπο της αεροπορικής εταιρείας ή μέσω ταξιδιωτικών πρακτόρων.

– Η τιμή και ο προορισμός είναι οι πιο σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν την απόφαση. Οι καλές τιμές θεωρούνται κινητήριος δύναμη για τις online αγορές.

– Τα 2/3 των ανθρώπων που οργανώνουν τα ταξίδια τους από το Διαδίκτυο συστήνουν τον προμηθευτή τους.

– Η ενσύρματη σύνδεση στο Διαδίκτυο στο σπίτι είναι ακόμα το βασικό σημείο πρόσβασης για ταξιδιωτικές κρατήσεις. Οι κινητές συσκευές έχουν αρχίσει να έχουν αξιοσημείωτα μερίδια.

– Σχεδόν κάθε ταξιδιώτης χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο προκειμένου να ξεκινήσει μία έρευνα για ταξίδια.

– Oι πηγές πληροφορίας στο Διαδίκτυο θεωρείται ότι έχουν μεγαλύτερη ποικιλία απ’ ό,τι οι πηγές εκτός Διαδικτύου.

– Οι μηχανές αναζήτησης είναι πάντα μεταξύ των διαδικτυακών πηγών πληροφόρησης με τη μεγαλύτερη συχνότητα χρήσης.

– Η ισχυρή πλειοψηφία για ένα σύντομο ταξίδι έκανε έρευνα έως μία εβδομάδα πριν από την κράτηση.

– Οκτώ από τους δέκα ταξιδιώτες που χρησιμοποιούν διαδικτυακή πληροφόρηση ξεκινούν από μηχανές αναζήτησης.

– Το 75% των ταξιδιωτών που έχουν χρησιμοποιήσει μηχανές αναζήτησης, έκαναν έξι ή περισσότερες αναζητήσεις.

– Οι διαφημίσεις σε κοινωνικά δίκτυα, email καθώς και σε μηχανές αναζήτησης είναι οι πλέον αποτελεσματικές όσον αφορά το κατά πόσο επηρεάζουν τις αποφάσεις για κρατήσεις.

Στάθης Κουσουνής

Πηγή: Η Καθημερινή