Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τα βασικά χαρακτηριστικά για ταξιδιώτες Gen Z και Millennials από τις 10 χώρες που ανήκουν στην Οικονομική Συνεργασία Ασίας-Ειρηνικού (APEC) εκτός της Κίνας, αποκαλύπτει έρευνα του Marriott Bonvoy, του ταξιδιωτικού προγράμματος της Marriott International.

  • Το 60% είναι ενεργά εγγεγραμμένοι σε προγράμματα επιβράβευσης.
  • Προτιμούν να ανήκουν σε ένα ολοκληρωμένο ταξιδιωτικό πρόγραμμα πίστης (57%).

Στην APEC εντοπίστηκε μια αναδυόμενη γενιά η Savvy Explorers. Πρόκειται για έμπειρους ταξιδιώτες Gen Z και Millennials που εστιάζουν στις αποδράσεις με πιο εμπλουτισμένες εμπειρίες ζωής, με γνώμονα την αξία. Αυτοί οι τουρίστες θα ξοδέψουν περισσότερα για μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες.

Τα ταξίδια το 2024 αποτελούν προτεραιότητα για τους Gen Zs και Millennials σε APEC

  • Το 73% αναφέρει τις προθέσεις του να κάνει τουλάχιστον δύο ταξίδια τους επόμενους 12 μήνες.
  • Το 91% σχεδιάζει να ξοδέψει τα ίδια, αν όχι περισσότερα, στα ταξίδια του σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
  • Οι αποδράσεις θεωρούνται βασικό στοιχείο του τρόπου ζωής και οι περισσότεροι είναι πρόθυμοι να μειώσουν τις καθημερινές δαπάνες για φαγητό έξω (60%), τα ψώνια (57%) και τον καθημερινό καφέ τους (54%), προκειμένου να ξοδέψουν περισσότερα στις διακοπές τους.

Πού εστιάζουν οι ταξιδιώτες APEC και οι τάσεις

Οι Savvy Explorers λαμβάνουν προσεκτικά μέτρα για να ξεκλειδώσουν την ταξιδιωτική αξία μέσω της καθημερινής δαπάνης. Αξιοποιώντας την εξοικείωση τους με προγράμματα επιβράβευσης, χρησιμοποιούν ποικίλες τακτικές για να μεγιστοποιήσουν τις ανταμοιβές ταξιδιού τους.

  • Τέσσερις στους πέντε χρησιμοποιούν μια πιστωτική κάρτα που συνδέεται με ταξίδια για καθημερινές αγορές.
  • Το 67% χρησιμοποιεί πρόγραμμα πίστης για κράτηση και εξαργύρωση σε τοπικές εμπειρίες και διαμονή.

Η εξαργύρωση για διαμονή σε ξενοδοχεία πέρυσι στο Marriott Bonvoy κατέγραψε αύξηση 130% σε σύγκριση με πριν την πανδημία, αντιπροσωπεύοντας την πλειονότητα εξαργυρώσεων, ακολουθούμενη από τις μετατροπές πόντων σε μίλια σε συνεργαζόμενες αεροπορικές εταιρείες.

Τα ξενοδοχεία γίνονται βασικός προορισμός για εξερεύνηση

Η εμπειρία στα ξενοδοχεία είναι το κλειδί για να κερδίσετε τις καρδιές και τα χρήματα του τμήματος Gen Z και Millennial, με το 99% να πιστεύει ότι η επιλογή ξενοδοχείου μπορεί να φτιάξει ή να χαλάσει τις διακοπές του.

Τα ξενοδοχεία θεωρούνται επίσης όλο και περισσότερο ως βασικός προορισμός για εξερεύνηση, υπερβαίνοντας τον ρόλο της «διαμονής».

  • Σχεδόν τέσσερις στους πέντε αναμένουν από το ξενοδοχείο να παρέχει επιμελημένο τοπικό προγραμματισμό και εμπειρίες.
  • Το 84% προτιμά διαμονή με δραστηριότητες που αντικατοπτρίζουν τον προορισμό του.

Το ξενοδοχείο τους είναι ένας τομέας στον οποίο η Gen Z και οι Millennials της APEC είναι πρόθυμοι να επενδύσουν επιπλέον χρήματα για ταξίδια.

  • Τα κυριότερα κίνητρα για τους ταξιδιώτες Savvy Explorers να ξοδέψουν χρήματα περιλαμβάνουν τις προσφορές δωματίων του ξενοδοχείου (48%) και την τοποθεσία (42%).
  • Οι ανέσεις παραμένουν βασικοί παράγοντες. Οι επισκέπτες αυτοί εκτιμούν μια απρόσκοπτη ταξιδιωτική εμπειρία, με την εξυπηρέτηση πελατών μέσω κινητού τηλεφώνου (61%), το αξιόπιστο WiFi (68%) και το ευέλικτο check-out (64%) να ξεπερνούν τα παραδοσιακά οφέλη, όπως η πρόσβαση σε σαλόνια αναμονής (42%).

Οι «διπλοί προορισμοί» τροφοδοτούν τη ζήτηση για ενδοπεριφερειακά ταξίδια

Τα διεθνή ταξίδια επέστρεψαν, αλλά οι Gen Z και Millennials της APEC παραμένουν αφοσιωμένοι σε προορισμούς πιο κοντά στην πατρίδα τους.

  • Ενώ τα hotspots διακοπών, όπως οι Ελβετικές Άλπεις και η Μπόρα Μπόρα διατηρούν την ελκυστικότητά τους, το 55% επιλέγει προορισμούς εντός της περιοχής που προσφέρουν παρόμοια εμπειρία.
  • Αυτά οι «διπλοί προορισμοί» ή «απατεώνες προορισμοί» κερδίζουν γρήγορα έλξη σε αυτό το τμήμα, επειδή επιτρέπουν στους Gen Zs και τους Millennials να «τεντώσουν» τα έξοδα ταξιδιού τους (69%), να ανακαλύψουν κάτι νέο (63%) και να είναι εύκολα προσβάσιμοι (62%).

Ως αντανάκλαση της ισχυρής ζήτησης για ενδοπεριφερειακά ταξίδια το 2023, η Marriott International είδε πάνω από το 60% των κρατήσεων από την περιοχή.

Εταιρικά backpackers σε άνοδο

Η γενιά Savvy Explorers δυνδυάζει επαγγελματικά ταξίδια με αναψυχή και εκδρομές πολλαπλών προορισμών.
Εκτός από την επέκταση των ταξιδιωτικών τους σχεδίων (68%), το 84% σχεδιάζει να εξερευνήσει κοντινές πόλεις και χώρες ως μέρος του δρομολογίου τους μετά την εργασία.

Τα ταξίδια εκτός αιχμής μεγιστοποιούν την εμπειρία προορισμού

Οι Gen Zs και οι Millennials σχεδιάζουν επίσης προσεκτικά πότε θα ταξιδέψουν για να μεγιστοποιήσουν την εμπειρία του ταξιδιού τους.

Η πλειοψηφία (71%) των Gen Z και Millennials επιλέγει ταξίδια σε περιόδους εκτός αιχμής για να αποφύγει τον συνωστισμό και να επωφεληθεί περισσότερο στις αποδράσεις τους.
Το 67% κάνει περισσότερα ταξίδια σε περιόδους χαμηλής αιχμής και το 77% φεύγει από αυτές τις διακοπές του νιώθοντας πιο χαλαρό και αναζωογονημένο.