Οι ρυθμίσεις προσβασιμότητας στα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου βελτιώνονται, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (CAA), με όλα τα αεροδρόμια να αποφεύγουν μια «κακή» βαθμολογία για πρώτη φορά από το 2020.

Στην ετήσια έρευνα για κάθε αεροδρόμιο με ετήσιο όγκο επιβατών άνω των 150.000, συνολικά 11 βαθμολογήθηκαν ως «πολύ καλοί» ως προς την προσβασιμότητα, 12 ήταν «καλοί» και οι πέντε βαθμολογήθηκαν ως «χρειάζεται βελτίωση» ήταν το Μπρίστολ, το Γκάτγουικ, το Κάρντιφ. , Λίβερπουλ και Νόριτς.

Τα αεροδρόμια που βαθμολογήθηκαν ως «πολύ καλά» ήταν το Μπέλφαστ Σίτι, το Σίτι του Ντέρι, το Νιούκουεϊ, το Ιστ Μίντλαντς, η Γλασκώβη, το Λιντς Μπράντφορντ, το Νιούκαστλ, το Πρέσγουικ, το Σαουθάμπτον, το Στάνστεντ και το Τέσιντ.

Αυτοί που βαθμολογήθηκαν ως «καλοί» ήταν οι Αμπερντίν, Μπέλφαστ Διεθνές, Μπέρμιγχαμ, Μπόρνμουθ, Εδιμβούργο, Έξετερ, Χίθροου, Ινβερνές, Σίτι του Λονδίνου, Λούτον, Μάντσεστερ και Σάμπουργκ.

Το Χίθροου προχώρησε από την κατάταξη «ανάγκες βελτίωσης», που εκδόθηκε πέρυσι, αφού επένδυσε «σε σημαντικό αριθμό προσωπικού» για τις υπηρεσίες προσβασιμότητας, ανέφερε η CAA.

Απαντώντας στην έκθεση, η διευθύνουσα σύμβουλος του AirportsUK Karen Dee είπε: «Τα αεροδρόμια εργάζονται πολύ σκληρά για να διασφαλίσουν ότι οι επιβάτες που χρειάζονται επιπλέον βοήθεια μπορούν να απολαμβάνουν τα οφέλη των αεροπορικών ταξιδιών και ενώ υπάρχουν πάντα περισσότερα να γίνουν, οδεύουμε προς τη σωστή κατεύθυνση.

«Γίνονται περισσότερες επενδύσεις σε προσωπικό, εκπαίδευση, τεχνολογίες και προσβάσιμες υποδομές και τα αεροδρόμια βρίσκονται σε συνεχή συζήτηση με ομάδες επιβατών για να ενσωματώσουν σχόλια, πράγμα που σημαίνει ότι είμαστε βέβαιοι ότι θα συνεχίσουμε να βλέπουμε βελτιώσεις».

Η ΥΠΑ δημιούργησε το Πλαίσιο Προσβασιμότητας Αεροδρομίων το 2014, καθορίζοντας ένα βασικό σύνολο προτύπων για τα αεροδρόμια.

Το πλαίσιο δηλώνει πώς η ρυθμιστική αρχή αναμένει τη μεταχείριση όλων των επιβατών με αναπηρία και μειωμένης κινητικότητας. Δεσμεύεται επίσης να δημοσιεύει τα αποτελέσματα προσβασιμότητας ετησίως για να λογοδοτήσει ο κλάδος των αερομεταφορών.

Η φετινή έκθεση, η οποία σύμφωνα με την CAA συντάχθηκε εν μέσω μιας σημαντικής αύξησης της ζήτησης επιβατών, ήταν η πρώτη που περιλάμβανε μια «βαθιά κατάδυση» αξιολόγησης ορισμένων αεροδρομίων.

Tα Χίθροου, Στάνστεντ και Λούτον αξιολογήθηκαν σε μεγαλύτερο βάθος φέτος, με τη νέα προσέγγιση να πρόκειται να συνεχιστεί στο μέλλον.

Η ΥΠΑ ενθαρρύνει τα αεροδρόμια να αυξήσουν το προσωπικό και να επενδύσουν σε εξοπλισμό κατά τη διάρκεια του χειμώνα, όταν η ζήτηση για πτήσεις είναι χαμηλότερη.

Η ρυθμιστική αρχή έχει επίσης πλέον έναν εκπρόσωπο που παρακολουθεί τις συναντήσεις φόρουμ των κορυφαίων 16 αεροδρομίων που χρησιμοποιούνται περισσότερο από τους επιβάτες.

Εκτός από την τελευταία έκθεση αεροδρομίου, η ΥΠΑ δημοσίευσε το νέο της πλαίσιο προσβασιμότητας για τις αεροπορικές εταιρείες.