Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι Ευρωπαίοι (81%) χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς (ΜΜΜ) καθημερινά -με το υψηλότερο ποσοστό στο Παρίσι– καθιστώντας τα τον κορυφαίο τρόπο μετακίνησης στις πόλεις.

Αυτό αποκαλύπτει έρευνα σε πέντε πρωτεύουσες (Βερολίνο, Μαδρίτη, Παρίσι, Στοκχόλμη και Βαρσοβία) που διεξήχθη από τους φορείς της Γαλλίας, τον Όμιλο Αρχών Μεταφορών (GART), την Ένωση Δημοσίων και Σιδηροδρομικών Μεταφορών (UTPF) και την GIE Objectif Transport Public.

Ωστόσο, υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στις πρωτεύουσες της ηπείρου, όσον αφορά τον τύπο μεταφοράς που χρησιμοποιείται, την προσβασιμότητα καθώς και τα κίνητρα.

  • Το 95% όσων ζουν σε ευρωπαϊκές πρωτεύουσες απέχει λιγότερο από δεκαπέντε λεπτά με τα πόδια από μια στάση ή σταθμό των ΜΜΜ.
  • Απ’ αυτούς πάνω από το 50% απέχει λιγότερο από πέντε λεπτά.
  • Στην Βαρσοβία, η πρόσβαση στα ΜΜΜ είναι πιο περιορισμένη και το ποσοστό πέφτει στο 44%.

Αυτό που μετράει ως αποδεκτή απόσταση με τα πόδια ποικίλλει επίσης σημαντικά μεταξύ των πρωτευουσών.

  • Οι κάτοικοι στο Βερολίνο δεν θέλουν να περπατήσουν περισσότερο από 15 λεπτά.
  • Οι Παριζιάνοι είναι πρόθυμοι να περπατήσουν 30 λεπτά ή περισσότερο.

Σε μια εποχή που η βιώσιμη κινητικότητα γίνεται επιτακτική ανάγκη, η μελέτη προσφέρει πρακτικές διαδρομές για πιο ελκυστικές δημόσιες συγκοινωνίες και λιγότερο συμφορημένες και μολυσμένες πόλεις.

Κίνητρα που θα ενθαρρύνουν όσους δεν χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ να το κάνουν

  • Άνεση
  • Ασφάλεια
  • Συχνότητα
  • Εξυπηρέτηση

Ενώ οι επιπτώσεις στο κόστος και στο περιβάλλον θεωρούνται σημαντικές, δεν αποτελούν κριτήρια προτεραιότητας. Αντίθετα, φάινεται να επηρεάζουν οι προσφορές σε εισιτήρια.

Ψηφιακά κίνητρα για χρήση των ΜΜΜ

  • Πάνω από το 80% χρησιμοποιεί ψηφιακούς πόρους για να προγραμματίσουν και να οργανώσουν το ταξίδι τους.
  • Σχεδόν οι μισοί από αυτούς χρησιμοποιούν εφαρμογές ή ιστότοπους φορέων δημόσιας συγκοινωνίας.

Στη Μαδρίτη και τη Βαρσοβία, οι επιβάτες είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιούν αυτόματα μηχανήματα εισιτηρίων. Παραδέχονται επίσης, ότι οι ψηφιακές λύσεις θα μπορούσαν να τους ενθαρρύνουν να χρησιμοποιούν περισσότερο τις δημόσιες συγκοινωνίες.

Όσοι δεν χρησιμοποιούν ΜΜΕ γνωρίζουν λιγότερο τα οφέλη αυτού του τύπου της λύσης. Η κύρια ανησυχία τους είναι ότι αυτές οι λύσεις είναι πολύ περίπλοκες.

Τρόποι προώθησης της βιώσιμης κινητικότητας στις ευρωπαϊκές πόλεις

Μπορεί οι Ευρωπαίοι επιβεβαιώνουν ότι τα ΜΜΕ χρησιμοποιούνται ευρέως, υπάρχει ακόμη περιθώριο βελτίωσης, ιδίως υποκινώντας τους χρήστες αυτοκινήτων να υιοθετήσουν τρόπους μεταφοράς με χαμηλότερες εκπομπές άνθρακα.

Οι προσβάσιμες, ασφαλέστερες και πιο ευχάριστες δημόσιες συγκοινωνίες, η καλύτερη ενημέρωση των επιβατών και η ανάπτυξη ψηφιακών εργαλείων αναδεικνύονται ως βασικοί τρόποι ενθάρρυνσης αυτής της μετάβασης.