Σύνταξη tourismtoday.gr

Οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους (LCC) επιτυγχάνουν ρεκόρ από βοηθητικά έσοδα, σε σχέση με τις παραδοσιακές αεροπορικές εταιρείες, όπως αποκαλύπτει η έκθεση των CarTrawler και IdeaWorksCompany.

Οι LCC με τις καλύτερες επιδόσεις κερδίζουν 13,1% ανά επιβάτη, αλλά οι παραδοσιακές αεροπορικές εταιρείες σημειώνουν πτώση 4,3%.
Ωστόσο, τα τέλη αποσκευών απογειώνουν τα έσοδα σε επίπεδο ρεκόρ για όλες τις αεροπορικές εταιρείες στα 33,3 δις δολάρια.

  • Ρεκόρ επιδόσεων: Η Spirit Airlines πέτυχε βοηθητικά έσοδα 56,4% των συνολικών εσόδων, που αποτελεί παγκόσμιο ρεκόρ. Τα παρεπόμενα έσοδα για την Jet2.com ήταν 95,83 δολάρια ανά επιβάτη, το οποίο αποτελεί άλλο ένα παγκόσμιο ρεκόρ.
  • Πάνω από τα προ της πανδημίας επίπεδα: Για το 2023 οι 10 top αεροπορικές εταιρείες απέφεραν 54,1 δις δολάρια, ποσό που υπερβαίνει κατά πολύ τα 38,4 δις για το προ-πανδημικό έτος 2019.
  • Οι προκλήσεις σε παραδοσιακές αεροπορικές εταιρείες: Τα συνολικά παρεπόμενα έσοδα αυξήθηκαν για την κατηγορία, αλλά μειώθηκαν σε βάση ανά επιβάτη. Τα λοιπά έσοδα, τα οποία περιλαμβάνουν τους ναύλους επιβατών, μειώθηκαν κατά μεγαλύτερο ποσό, γεγονός που υποδηλώνει προβλήματα ανταγωνισμού.
  • Τα έσοδα από τα προγράμματα τακτικών επιβατών αυξήθηκαν: Τα συνολικά έσοδα αφοσίωσης για τα 10 κορυφαία προγράμματα ήταν 32,2 δις δολάρια, 18,6 % υψηλότερα από το 2022.
  • Η United Airlines σημειώνει νέο ρεκόρ: Η United ανέφερε 9,5 δις δολάρια σε βοηθητικά έσοδα, άνοδος ρεκόρ 20,9% από το 2022, αν και η αύξηση της ανά επιβάτη ήταν μέτρια 6,2%. Τα έσοδα επιβράβευσης αντιπροσωπεύουν το 58% των συνολικών βοηθητικών εσόδων.

Οι διαφορές μεταξύ αερομεταφορέων

Ενώ τα συνολικά παρεπόμενα έσοδα για τις 10 μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες ξεπέρασαν τα προ της πανδημίας επίπεδα κατά 41%, η έκθεση υπογραμμίζει τις διαφορές μεταξύ των αερομεταφορέων.

Οι low cost, που μεγάλο μέρος των εσόδων τους τροφοδοτούνται από τέλη που σχετίζονται με προαιρετικά πρόσθετα, απολαμβάνουν σταθερά κέρδη ανά επιβάτη.
Οι παραδοσιακές αεροπορικές εταιρείες έχουν το πλεονέκτημα να ενισχύουν τα βοηθητικά έσοδα μέσω των προγραμμάτων πιστότητας και των πιστωτικών καρτών με συν-εμπορική επωνυμία.

Οι αερομεταφορείς κάθε κατηγορίας μπορούν να γίνουν ακόμη καλύτεροι ταξιδιωτικοί λιανοπωλητές.
Αυτό θα το πετύχουν με ιστοσελίδες προσανατολισμένες στον προορισμό που θα εκτρέψουν τους καταναλωτές από τους διαδικτυακούς ανταγωνιστές και τις αεροπορικές εταιρείες που προσεγγίζουν το ταξίδι ως εμπόρευμα.

Το φαινόμενο της Jet2.com

Η Jet2.com πέτυχε ένα αξιοσημείωτο βοηθητικό έσοδο ανά επιβάτη ύψους 95,83 δολαρίων, αναδεικνύοντας την επιτυχία της ενσωμάτωσης πρόσθετων ταξιδιωτικών υπηρεσιών, όπως καταλύματα και ενοικιάσεις αυτοκινήτων, στις προσφορές της.

Εν τω μεταξύ, ο μέσος όρος των εσόδων των προγραμμάτων επιβράβευσης ανά επιβάτη για τις 5 μεγάλες αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ (Alaska, American, Delta, Southwest, United) έφτασε τα 34,86 δολάρια, δηλαδή σχεδόν 36% αύξηση από το 2019.

Αυτά τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι οι αεροπορικές εταιρείες που προσαρμόζουν τις βοηθητικές προσφορές στους τύπους πελατών που είναι σε καλύτερη θέση να εξυπηρετήσουν, θα έχουν οικονομική επιτυχία στο εξελισσόμενο ταξιδιωτικό τοπίο.

«Ενώ βλέπουμε τα παρεπόμενα έσοδα να συνεχίζουν να αυξάνονται συνολικά, είναι σαφές ότι οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να υιοθετήσουν μια ανανεωμένη στρατηγική με επίκεντρο τις υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας για να ευδοκιμήσουν απέναντι στον έντονο ανταγωνισμό», δήλωσε η Aileen McCormack, Γενική Εμπορική Διευθύντρια της CarTrawler.

Μια αξιοσημείωτη τάση που παρατηρούμε και αποτελεί το κλειδί για την περαιτέρω ανάπτυξη είναι η ενίσχυση των προγραμμάτων επιβράβευσης, τα οποία ήδη αποφέρουν δισεκατομμύρια έσοδα στις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ».