Καθώς ο ξενοδοχειακός τομέας συνεχίζει να οδηγεί το κύμα αβεβαιότητας, το 2022 φαίνεται να είναι η χρονιά που ο κλάδος αρχίζει να ανακάμπτει.

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ο Covid-19 εξακολουθεί να επηρεάζει σημαντικά τα επαγγελματικά ταξίδια και την ξενοδοχειακή βιομηχανία. Εδώ είναι μερικές μόνο από τις αλλαγές στον κλάδο που προκαλούνται από την πανδημία που αναμένουμε να δούμε.

Περιφερειακές διαφορές

Δεδομένου ότι οι απαντήσεις στην πανδημία ήταν ως επί το πλείστον εθνικές και όχι ανά παγκόσμιες περιοχές, η ανάκαμψη ήταν ανάμεικτη και αισθητή διαφορετικά μεταξύ των αγορών. Υπάρχουν χώρες όπως η Κίνα και μεγάλο μέρος της Ωκεανίας όπου τα επαγγελματικά ταξίδια και η φιλοξενία εξακολουθούν να είναι αμελητέα λόγω των συνεχιζόμενων περιορισμών. Ενώ αντίθετα, μεγάλο μέρος των Ηνωμένων Πολιτειών έχει επιστρέψει στην κανονικότητα, με ελάχιστους ταξιδιωτικούς περιορισμούς. Αλλά το μέγεθος των αγορών, καθώς και η σύνθεση τους, είναι επίσης σημαντικοί παράγοντες για την πρόβλεψη της μακροπρόθεσμης ανάκαμψης. Στις ΗΠΑ, τα διακρατικά ταξίδια μπόρεσαν να επανέλθουν σε σχεδόν κανονικά επίπεδα, ενώ οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί εξακολουθούν να επιβάλλονται στην Ευρώπη και διαφέρουν μεταξύ των συνόρων.

Ωστόσο, ακόμη και στις ΗΠΑ, η ανάκαμψη δεν κατανεμήθηκε ομοιόμορφα. Τα ξενοδοχεία σε πόλεις που ήταν κόμβοι συνεδριάσεων, όπως το Σικάγο, έχουν επηρεαστεί άσχημα ως αποτέλεσμα της μετάβασης σε εικονικά συνέδρια. Αντίθετα, μικρότερες μητροπολιτικές πόλεις όπως το Νάσβιλ έχουν σημειώσει ανάπτυξη, εν μέρει λόγω των πιο περιοριστικών απαιτήσεων εμβολιασμού σε πόλεις όπως η Νέα Υόρκη.

Αλλαγή ξενοδοχειακών δομών

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, τα ξενοδοχεία ακολούθησαν διαφορετική προσέγγιση στην τιμολόγηση, ανάλογα με το εμπορικό σήμα και τη φήμη τους. Τα ξενοδοχεία πέντε αστέρων επέλεξαν να μην συμμετάσχουν σε έναν αγώνα προς τα κάτω, αντί να διατηρούν τις τιμές ακόμη και με σημαντικές προκλήσεις πληρότητας. Παρά τη μείωση των εσόδων, τα ξενοδοχεία πέντε αστέρων διατήρησαν προσωπικό προκειμένου να παρέχουν υπηρεσίες που δικαιολογούν τις υψηλότερες τιμές και διατηρούν το κύρος τους.

Τα ξενοδοχεία τριών και τεσσάρων αστέρων επέλεξαν να κυνηγήσουν την τιμή και να κερδίσουν ένα μεγαλύτερο κομμάτι από τη σχετικά μικρή πίτα των επισκεπτών. Μια επιλογή από ξενοδοχεία χωρίς επωνυμία διατήρησε τις τιμές χαμηλότερες, ενώ τα ξενοδοχεία που αποτελούν μέρος μεγαλύτερων επενδυτικών χαρτοφυλακίων έχουν αυξήσει τις τιμές – λόγω οικονομικών πιέσεων, συμπεριλαμβανομένων των προσδοκιών των μετόχων και των αυξήσεων των μισθών. Όλα τα ξενοδοχεία θα αυξήσουν τις τιμές τους κατά την επιστροφή του ταξιδιού, αλλά η πρόβλεψη του πότε διαφέρει σημαντικά ανά χώρα και κατηγορία ξενοδοχείου.

Όλο και πιο σημαντικές είναι οι αλλαγές στα προγράμματα αφοσίωσης. Για τις παγκόσμιες αλυσίδες, η αποστολή είναι η δημιουργία αφοσίωσης από το λίκνο μέχρι τον τάφο σε όλο το δέντρο της επωνυμίας. Η Marriott, για παράδειγμα, έχει 30 επωνυμίες φιλοξενίας με ποικίλες τιμές, αλλά ένα σύστημα πίστης που μπορεί να μεταφερθεί σε όλα. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, τα ξενοδοχεία προσπάθησαν να διασφαλίσουν τη μακροπρόθεσμη διατήρηση των πελατών παρουσιάζοντας πιο οικονομικά αποδοτικές επωνυμίες.

Οι ταξιδιώτες κερδίζουν πόντους που μπορούν να εξαργυρωθούν με premium επωνυμίες στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας. Διατηρώντας προσωρινά πελάτες με επωνυμίες χαμηλότερων εσόδων, ελπίζουν να τους μετατοπίσουν σε premium επωνυμίες στο μέλλον.

Ωστόσο, όσοι το ταξίδι τους ήταν απαραίτητο καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, απολάμβαναν μεγαλύτερης ευελιξίας, δεδομένης της έμφασης στην ευημερία των εργαζομένων. Οι ταξιδιωτικοί προϋπολογισμοί ήταν χαμηλότεροι από το καθήκον της φροντίδας όσον αφορά τη σημασία τους, και οι ταξιδιώτες καταλαμβάνουν πιο πολυτελή καταλύματα που προηγουμένως δεν είχαν πολιτική. Αυτό είναι πιθανό να συνεχιστεί έως ότου τα επιτόκια αρχίσουν να υπερβαίνουν τις πολιτικές ανώτατων ορίων επιτοκίων που ισχύουν αυτήν τη στιγμή.

Ορισμένοι κλάδοι είναι απίθανο να επιστρέψουν στα εταιρικά ταξίδια

Ορισμένοι υπολογισμοί εκτιμούν ότι το 25 τοις εκατό των εσωτερικών ταξιδιών κινδυνεύει, το μισό από τα οποία είναι πιθανό να είναι μόνιμο θύμα, με ένα ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό να κινδυνεύει από συνεχείς σημαντικές μειώσεις. Τα ταξίδια που πραγματοποιούνται είναι πιθανό να είναι λιγότερο συχνά αλλά για μεγαλύτερη διάρκεια και συνδυαστικά να είναι πολλαπλών χρήσεων. Ενώ οι βιντεοκλήσεις μπορούν να αντικαταστήσουν ορισμένες λειτουργικές συναντήσεις, οι βιομηχανίες αναγνωρίζουν ότι η αλληλεπίδραση ανθρώπου με άνθρωπο είναι απαραίτητη για την οικοδόμηση και τη διατήρηση πολιτισμών και την εδραίωση νέων συνεργασιών.

Τα ταξίδια για τους εργαζόμενους σε τομείς όπως οι πωλήσεις είναι πιθανό να επιστρέψουν σε σχεδόν κανονικά επίπεδα φέτος. Όπου ορισμένες λειτουργικές εσωτερικές μετακινήσεις θα μειωθούν, ορισμένες συναντήσεις δεν αντικαθίστανται επαρκώς από εικονικές εναλλακτικές. Η πανδημία έχει ενισχύσει αυτό που είναι απαραίτητο ταξίδι και διασφάλισε ότι οι συναντήσεις πρόσωπο με πρόσωπο είναι αποτελεσματικές, παραγωγικές και πάνω απ’ όλα αναγκαίες.

Βιωσιμότητα

Δεδομένης της έλλειψης συνεπών παγκόσμιων προτύπων, ήταν δύσκολο να μετρηθεί η βιωσιμότητα ενός ξενοδοχείου. Με την αυξανόμενη νομοθεσία και τις κρατικές συμβάσεις που προσδιορίζουν την ανάγκη για τις εταιρείες να αναφέρουν με ακρίβεια δεδομένα άνθρακα, υπάρχει αυξανόμενη πίεση στη βιομηχανία να αναπτύξει ένα παγκόσμιο πλαίσιο. Ενώ ορισμένα ξενοδοχεία είναι μπροστά από την καμπύλη από αυτή την άποψη, υπάρχει ακόμη δουλειά που πρέπει να γίνει. Ένας καλός συνεργάτης TMC μπορεί επίσης να υποστηρίξει με μια συνιστώμενη προσέγγιση στην αναφορά.

Η εμπειρία του ξενοδοχείου

Η συνολική λειτουργία και εμπειρία του ξενοδοχείου αναμένεται να παραμείνει επηρεασμένη. Τα πρότυπα υγιεινής που είναι προσιτά και λογικά είναι πιθανό να παραμείνουν με οπτικές διαβεβαιώσεις, όπως καλύμματα προσώπου και σταθμούς απολύμανσης χεριών. Υπηρεσίες όπως το καθημερινό πλύσιμο ρούχων έχουν γίνει προαιρετικές πρόσθετες παροχές, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζουν τα ξενοδοχεία στην εκπλήρωση των προτύπων βιωσιμότητας και στη μείωση του κόστους. Μπορεί επίσης να υπάρχει μειωμένη προσφορά τροφίμων και ποτών. Ωστόσο, παραμένει σαφές ότι ο κλάδος της φιλοξενίας δεν είναι ο κλάδος των νοσοκομείων και παρόλο που η υγιεινή και η ασφάλεια είναι πρωταρχικής σημασίας, η εμπειρία είναι αυτό που πληρώνουν οι επισκέπτες. Τα ξενοδοχεία θα πρέπει να είναι προσεκτικά για να βρουν μια ισορροπία μεταξύ της λήψης εύλογων προφυλάξεων για τη διασφάλιση της ευημερίας των επισκεπτών, αποφεύγοντας ταυτόχρονα την αδικαιολόγητη ανησυχία για τον Covid μεταξύ των επισκεπτών.

Καθώς ο ξενοδοχειακός τομέας ακολουθεί τις συνεχείς ανατροπές, οι περιορισμοί θα διαφέρουν ανά τον κόσμο για κάποιο χρονικό διάστημα και η ανάκαμψη θα είναι διαφορετική αισθητή σε ξεχωριστές περιοχές – με ορισμένους τομείς εταιρικών ταξιδιών να είναι απίθανο να επιστρέψουν καθόλου.