Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η πανδημία δημιούργησε νέες συνθήκες που ενθάρρυναν τον ψηφιακό μετασχηματισμό, την καινοτομία. Παράλληλα, τόνισε τη σημασία της τεχνολογίας για την υποστήριξη της αποτελεσματικότητας, της σταθερότητας και της εμβέλειας και δημιούργησε νέες τάσεις.
Η ταξιδιωτική τεχνολογία εξελίσσεται γρήγορα για να καλύψει αυτές τις συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες.
Ο πάροχος WiFi για κινητά Skyroam αποκαλύπτει τις πέντε κορυφαίες τάσεις της ταξιδιωτικής τεχνολογίας που πρέπει να γνωρίζουν οι επαγγελματίες του κλάδου, για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί το 2022.
Ποιες είναι οι 5 νέες τάσεις ταξιδιωτικής τεχνολογίας
1. Η δύναμη της εξατομίκευσης
Η ταξιδιωτική βιομηχανία διέρχεται μια σημαντική μετάβαση. Οι άνθρωποι δεν ταξιδεύουν επειδή θέλουν να καθίσουν σε ένα αεροπλάνο ή να κοιμηθούν σε ένα κρεβάτι ξενοδοχείου. Πλέον ταξιδεύουν επειδή θέλουν να εκπληρώσουν τις προσωπικές τους φιλοδοξίες.
Προκειμένου να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των πελατών, ο κλάδος πρέπει να στοχεύσει σε πιο εξατομικευμένες προσφορές.
Τα ταξίδια το 2022 είναι πολύ λιγότερο ομοιογενή από ό,τι ήταν πριν από 15 ή 20 χρόνια. Αυτό οφείλεται στο μέγεθος του διαθέσιμου περιεχομένου και στο απρόβλεπτο της αγοράς.
Για να καταστεί δυνατή αυτή η εξατομίκευση, απαιτείται μια σημαντική τεχνολογική προσπάθεια, κατά:
- Το στάδιο της έμπνευσης.
- Την εμπειρία κράτησης.
- Τη διάρκεια της διαδικασίας του ταξιδιού.
Για να επιτευχθεί αυτό το επίπεδο εξατομίκευσης, πρέπει πρώτα να:
- Διαφοροποιηθούν τα τμήματα πελατών.
- Κατανοηθεί η συμπεριφορά τους.
- Δημιουργηθούν ομαδικές προσφορές γι’ αυτά τα συγκεκριμένα τμήματα.
- Συμπεριληφθούν συμπληρωματικές υπηρεσίες.
2. Αύξηση υιοθέτησης τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής μάθησης
Μία από τις πιο εξέχουσες τάσεις της ταξιδιωτικής τεχνολογίας είναι η τεχνητή νοημοσύνη. Είναι απαραίτητη για την παροχή μιας σχετικής ταξιδιωτικής εμπειρίας σε κλίμακα.
Η ανάλυση τεράστιων ποσοτήτων δεδομένων, η αναγνώριση μοτίβων και ο εντοπισμός απαντήσεων, είναι τα κλειδιά. Βοηθούν στην υποστήριξη πολλαπλών επιχειρηματικών διαδικασιών. Τόσο στους τομείς των πωλήσεων όσο της διανομής και της εκτέλεσης.
Η πανδημία ανάγκασε τους ταξιδιωτικούς παρόχους να γίνουν πιο ευέλικτοι. Ανταποκρίνονται πολύ πιο γρήγορα σε ζητήματα, στις συνεχώς μεταβαλλόμενες απαιτήσεις και στις εξελισσόμενες προτιμήσεις και ανησυχίες.
Για την υποστήριξη αυτών των ευέλικτων διαδικασιών, απαιτείται τεχνολογία. Η τεχνητή νοημοσύνη και η ML (μηχανική μάθηση), επιτρέπουν σε αυτή την τεχνολογία να είναι πολύ πιο δυναμική.
Δεν είναι πλέον απαραίτητη η ξεχωριστή εργασία εκτός σύνδεσης. Πλέον η ευέλικτη τεχνολογία στην ταξιδιωτική βιομηχανία, δίνει τη δυνατότητα άμεσης ανταπόκρισης σε καταστάσεις.
3. Η μετάβαση στο Cloud θα επιταχυνθεί
Στον ταξιδιωτικό κλάδο -όπως και σε πολλούς άλλους- οι εταιρείες χρησιμοποιούν διακομιστές cloud. Οι ειδικοί είναι πεπεισμένοι ότι αυτή η τάση θα συνεχίσει να αυξάνεται από το 2022 και μετά.
Η μετεγκατάσταση στο cloud έχει πολλά πλεονεκτήματα. Όπως μειωμένο κόστος, απεριόριστη επεκτασιμότητα και βελτιωμένους χρόνους απόκρισης.
Το cloud προσφέρει επίσης ευκολότερη πρόσβαση στα δεδομένα. Για παράδειγμα, εάν ένα δεδομένο έργο περιλαμβάνει πολλούς παίκτες και όλοι χρησιμοποιούν διαφορετικά συστήματα στο δικό τους περιβάλλον, η πρόσβαση στα δεδομένα γίνεται πολύ περίπλοκη.
Εάν τα δεδομένα είναι διαθέσιμα στο cloud, πολλές τεχνολογικές προκλήσεις εξαφανίζονται εφόσον γίνεται σωστή διαχείριση του απορρήτου και της ασφάλειας των πληροφοριών.
Το cloud επιτρέπει τον εκδημοκρατισμό τεχνολογιών όπως η τεχνητή νοημοσύνη. Δεν είναι απλώς μια πηγή πληροφοριών, αλλά προσφέρει μια σειρά δεδομένων και αναλυτικών στοιχείων. Καθώς και δυνατότητες όπως η μηχανική εκμάθηση και ο ελεγχόμενος πειραματισμός.
Αυτό σημαίνει ότι αυτές οι τεχνολογίες δεν είναι πλέον αποκλειστικός τομέας μεγάλων εταιρειών που διαθέτουν τους εσωτερικούς πόρους για να τις χειριστούν. Αλλά είναι πλέον διαθέσιμες σε ένα πολύ ευρύτερο φάσμα παικτών.
4. Συνεργασία για την ανάπτυξη
Όλο και περισσότεροι προμηθευτές και εταιρείες «μιλούν» μεταξύ τους για να δημιουργήσουν μια ανοιχτή αρχιτεκτονική. Κάτι που τους επιτρέπει να χρησιμοποιούν ο ένας τις υπηρεσίες και τα API του άλλου.
Οι εταιρείες αναγνωρίζουν τα πλεονεκτήματα των ανοιχτών συστημάτων. Αυτά τους επιτρέπουν να αξιοποιούν όχι μόνο τις δικές τους δυνατότητες αλλά και τις δυνατότητες των συνεργατών τους.
Είναι αδύνατο να δημιουργηθούν τα πάντα μόνοι τους. Επομένως η ενοποίηση με τα συστήματα συνεργατών είναι πολύ επωφελής για το ταξιδιωτικό οικοσύστημα.
Αυτό σχετίζεται, σε κάποιο βαθμό, με την εξατομίκευση. Ο καταναλωτής δεν θέλει να αφιερώσει πολύ χρόνο στο σχεδιασμό ενός ταξιδιού και στην επίσκεψη πολλών ιστοσελίδων. Θέλει να έχει πρόσβαση στην πλήρη ταξιδιωτική εμπειρία σε ένα μέρος.
Η ενσωμάτωση πολλαπλών ταξιδιωτικών συστημάτων θα μπορούσε να σημαίνει μια πιο απρόσκοπτη εμπειρία για τον ταξιδιώτη και μειωμένο κόστος ανταλλαγής δεδομένων για τους παρόχους τεχνολογίας.
5. Συμπεριφορά επικοινωνίας μέσω κινητού τηλεφώνου
Οι μικρές οθόνες είναι οι νέες μεγάλες οθόνες. Σύμφωνα με την παγκόσμια έκθεση στατιστικών στοιχείων Απριλίου 2021, υπάρχουν 5,27 δισεκατομμύρια μοναδικοί χρήστες κινητής τηλεφωνίας παγκοσμίως. Πράγμα που σημαίνει ότι οι χρήστες είναι περισσότεροι από τα δύο τρίτα στον πλανήτη.
Αυτή η συμπεριφορά κινητών επικοινωνιών αλλάζει τη δυναμική της αλληλεπίδρασης πελάτη-επιχειρήσεων σε όλους τους κλάδους.
Το κινητό προσφέρει ήδη στους ταξιδιώτες πρόσβαση σε πραγματικό χρόνο και αντιμετωπίζει προκλήσεις όπως η μετάφραση γλώσσας. Άρα, υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για τεχνολογίες κινητής τηλεφωνίας στον ταξιδιωτικό κλάδο.
Οι κινητές επικοινωνίες και οι αναδυόμενες συσκευές και τεχνολογίες που σχετίζονται με αυτές -όπως η επαυξημένη ή εικονική πραγματικότητα, το διαδίκτυο των πραγμάτων (IoT), η τεχνητή νοημοσύνη ή η ML- επηρεάζουν τις διεπαφές και τις δυνατότητες χρήσης. Όπως τα κινητά γεωσυστήματα που θα διαδραματίσουν όλο και πιο σημαντικό ρόλο ρόλο στην τεχνολογική ανάπτυξη της ταξιδιωτικής βιομηχανίας.
Εκτός από τη χρήση της για την αλληλεπίδραση με τους καταναλωτές, η τεχνολογία κινητής τηλεφωνίας μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για την επικοινωνία με μια ομάδα εργαζομένων, ακόμη και με το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (IoT).
Η χρήση κινητών τηλεφώνων δεν περιορίζεται στην επικοινωνία ανθρώπου με άνθρωπο. Ενσωματώνει επίσης τεχνολογικά στοιχεία, όπως παρακολούθηση δεδομένων απόδοσης αεροσκαφών για προληπτική συντήρηση, παρακολούθηση παραδοτέων αποσκευών, αναφορά αεροπορικών δραστηριοτήτων κ.λπ.