Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η Βαλένθια, η Χώρα των Βάσκων, η Κανταβρία και η Γαλικία οδηγούν τον δρόμο σε προσβάσιμα καταλύματα στην Ισπανία, όπως αποκαλύπτει μελέτη της Mabrian.

Η μελέτη υπογραμμίζει επίσης την ανάγκη βελτίωσης της προβολής και της ανάλυσης του προσβάσιμου τουρισμού μέσω ανοιχτών δεδομένων.
Παρά την πρόοδο, μόνο το 8,3% σε ξενοδοχεία και το 1,2% σε τουριστικά ενοικιαζόμενα πληρούν τα ελάχιστα πρότυπα προσβασιμότητας, τονίζοντας τις συνεχιζόμενες προκλήσεις για την προσαρμογή των τομέων ταξιδιών και φιλοξενίας σε αυτό το τμήμα ζήτησης.

Η αξιλόγηση της προσβασιμότητας σε τρία επίπεδα

  • Καθιερώνεται μια παγκόσμια ταξινόμηση της φυσικής προσβασιμότητας σε ξενοδοχεία και τουριστικά ενοικιαζόμενα καταλύματα στην Ισπανία, με βάση τα κριτήρια DALCO (Περιπατήσεις, Έννοια, Τοποθεσία και Επικοινωνία, όπως ορίζεται στο πρότυπο UNE 17001 της Ισπανίας για την Καθολική Προσβασιμότητα). Τα ξενοδοχεία που πληρούν τουλάχιστον το 30% αυτών των απαιτήσεων και οι τουριστικές ενοικιάσεις που φτάνουν το 20% ταξινομούνται ως προσβάσιμα.
  • Ενσωματώνονται πρόσθετα επίπεδα δεδομένων, συμπεριλαμβανομένης της ικανοποίησης των πελατών, της γεωγραφικής κατανομής σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο και της προσιτότητας των τιμών.
  • Εισάγεται ένα μοντέλο προσβασιμότητας χρησιμοποιώντας έναν σχεσιακό πίνακα για την ανάλυση της αλληλεπίδρασης αυτών των παραγόντων στις περιοχές της Ισπανίας.

Ποιες περιοχές στην Ισπανία έχουν τα περισσότερα προσβάσιμα καταλύματα

Παρά τις προσπάθειες για τη μείωση των φυσικών εμποδίων και την προσαρμογή των χώρων, η προσβασιμότητα παραμένει μια σημαντική πρόκληση στον τουριστικό τομέα της Ισπανίας.

Αναλογικά, η Εξτρεμαδούρα έχει το υψηλότερο μερίδιο προσβάσιμων καταλυμάτων στην επικράτεια της (10,1% των συνολικών καταλυμάτων, συμπεριλαμβανομένων των ξενοδοχείων και των τουριστικών ενοικιαζόμενων), ακολουθούμενη από τη Χώρα των Βάσκων (9,6%), τη Μαδρίτη και την Αραγονία (και οι δύο με 9,6%), την Περιφέρεια της Μούρθια (5,6%), την Κοινότητα της Βαλένθια, τις Βαλεαρίδες Νήσους (5,8%) και την Καταλονία (4,6%).

Πηγή: Mabrian

Ικανοποίηση και τιμή: Προσέλκυση προσβάσιμων ταξιδιωτών

Συνολικά, η ικανοποίηση των ταξιδιωτών από την εμπειρία διαμονής -που μετράται μέσω του Mabrian Satisfaction Index- είναι γενικά υψηλότερη μεταξύ των καταλυμάτων που πληρούν τα πρότυπα φυσικής προσβασιμότητας σε σύγκριση με εκείνα που δεν πληρούν.

Ωστόσο, αυτή η τάση δεν ισχύει στην Καστίλλη και Λεόν και στην κοινότητα της Βαλένθια, όπου είναι ευρύτερα διαθέσιμα τα προσβάσιμα καταλύματα.

Ειδικότερα, σε περιοχές με περιορισμένες προσβάσιμες επιλογές ξενοδοχείων, όπως η Ναβάρα, η Γαλικία και οι Αστούρια, οι βαθμολογίες ικανοποίησης είναι έως και 11,7 μονάδες υψηλότερες από ό,τι σε μη προσβάσιμα καταλύματα. Αυτή η διαφορά οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε ξενοδοχεία με λιγότερα φυσικά εμπόδια.

Κατά μέσο όρο, τα προσβάσιμα καταλύματα τείνουν να είναι πιο ακριβά ανά διανυκτέρευση. Ωστόσο, οι τιμές για προσβάσιμα ξενοδοχεία και τουριστικά ενοικιαζόμενα είναι παρόμοιες μεταξύ τους.

Ανάμεσα στις δέκα πιο προσιτές ισπανικές περιοχές για προσβάσιμα καταλύματα, η  Μούρθια, η Γαλικία, η Αστούρια και η Αραγονία προσφέρουν τις χαμηλότερες τιμές, κατά μέσο όρο κάτω από 100 ευρώ ανά διανυκτέρευση.

Αντίθετα, η Εξτρεμαδούρα και η Κανταβρία κυμαίνονται ελαφρώς πάνω από 100 ευρώ, ενώ η Ανδαλουσία και η κοινότητα της Βαλένθια ξεπερνούν τα 120 ευρώ ανά διανυκτέρευση.

Πηγή: Mabrian

Αλλοι παράγοντες που επηρεάζουν μια τουριστική εμπειρία χωρίς εμπόδια

  • Ο δείκτης αντίληψης προσβασιμότητας δημόσιων μεταφορών έχει βαθμολογία 78,8 στα 100 κατατάσσοντας τον ως «πολύ καλό».
  • Ο δείκτης προσβασιμότητας τουριστικών αξιοθέατων έφτασε στο 73,4 στα 100, υποδεικνύοντας μια βαθμολογία «μέτρια καλή».

Όπως σημειώνει ο Carlos Cendra, Διευθυντής Μάρκετινγκ και Επικοινωνιών στη Mabrian «αυτές οι βαθμολογίες αντίληψης υποδηλώνουν ότι η Ισπανία βρίσκεται σε καλή θέση ως προσβάσιμος προορισμός, αλλά υπάρχει ακόμα περιθώριο βελτίωσης».

Συνήθεις ανησυχίες που αναφέρονται στις διαδικτυακές πλατφόρμες περιλαμβάνουν τη μείωση των φυσικών εμποδίων στους δημόσιους χώρους και την ενίσχυση των εναλλακτικών υπηρεσιών κινητικότητας».