Τα αστικά χαρακτηριστικά των πόλεων που ενθαρρύνουν τους ανθρώπους να επιλέγουν το περπάτημα στα ταξίδια τους αντί για τα οχήματα εξετάζει νέα μελέτη.

Η εν λόγω έρευνα πραγματοποιήθηκε από το Ινστιτούτο Παγκόσμιας Υγείας της Βαρκελώνης (ISGlobal).

Η έλλειψη φυσικής δραστηριότητας συγκαταλέγεται μεταξύ των 10 βασικών παραγόντων κινδύνου θνησιμότητας παγκοσμίως.

Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Environmental Health Perspectives , αποτελεί μέρος του προγράμματος PASTA (Physical Activity through Sustainable Transport Approaches).

Σε αυτή συμμετείχαν 7.875 ενήλικες από επτά ευρωπαϊκές πόλεις: Αμβέρσα (Βέλγιο), Βαρκελώνη (Ισπανία), Λονδίνο (Ηνωμένο Βασίλειο), Örebro (Σουηδία), Ρώμη (Ιταλία), Βιέννη (Αυστρία) και Ζυρίχη (Ελβετία).

Οι συμμετέχοντες απάντησαν σε ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο σχετικά με τις συνήθειες περπατήματος:

-πόσες ώρες την εβδομάδα περπατούσαν,

-τα κριτήριά τους για να επιλέξουν έναν συγκεκριμένο τρόπο μεταφοράς ή

-τη διαθεσιμότητα ενός μηχανοκίνητου οχήματος ή ποδηλάτου.

Περπάτημα και μέσα μαζικής μεταφοράς

Τρεις παράγοντες οδηγούν τους ανθρώπους να περπατούν περισσότερο :

-οι καλές δημόσιες μεταφορές

– μεγαλύτερη πυκνότητα νοικοκυριών

-μεγαλύτερη πυκνότητα υπηρεσιών και δημόσιων εγκαταστάσεων.

Στην πραγματικότητα, η διαβίωση σε αυτού του είδους αστικού περιβάλλοντος συνδέεται με μια αύξηση 12% σε λεπτά που περπατά κάθε εβδομάδα, σε σύγκριση με τους ανθρώπους που ζουν σε άλλα περιβάλλοντα.

Τι οδηγεί τους ανθρώπους να περπατούν περισσότερο

Η ασφάλεια, η ιδιωτικότητα και η χαμηλότερη έκθεση στην ατμοσφαιρική ρύπανση αποτελούν τους βασικότερους λόγους για τους οποίους οι άνθρωποι περπατούν περισσότερα λεπτά την εβδομάδα.

Αντίθετα, όσοι έχουν υψηλό μορφωτικό επίπεδο και είχαν πρόσβαση σε αυτοκίνητο ήταν αυτοί που περπατούσαν όσο το δυνατόν λιγότερο.

Ταυτόχρονα, οι άνθρωποι που δεν εργάζονται ή σπουδάζουν περνούν 65% περισσότερο λεπτά την εβδομάδα, σε σύγκριση με εκείνους που εργάζονται με πλήρη απασχόληση.

Ποια πόλη περπατάει περισσότερο

Κατά μέσο όρο, οι συμμετέχοντες από τη Βαρκελώνη ήταν αυτοί που περπατούσαν περισσότερο (259 λεπτά την εβδομάδα).

Τέλος, όσοι είναι από την Αμβέρσα περνούσαν λιγότερο (50 λεπτά την εβδομάδα) λόγω της υψηλής χρήσης ποδηλάτων στην πόλη.