Σύνταξη: tourismtoday.gr

Μια ευρεία ματιά στις τάσεις, τις τεχνολογίες που αλλάζουν το παιχνίδι και τις αναδυόμενες βέλτιστες πρακτικές που διαμορφώνουν το μέλλον της φιλοξενίας, προσφέρει η ετήσια έκδοση HOTEL Yearbook 2025 (HYB 2025 Annual Edition).

Οι προβλέψεις από διεθνείς ειδικούς και ακαδημαϊκούς του κλάδου, υπογραμμίζουν πώς οι ξενοδόχοι, οι επωνυμίες και οι ταξιδιωτικοί οργανισμοί μπορούν να επωφεληθούν σε μια περίοδο ταχείας μεταμόρφωσης.

Αγορά και εμπορικές τάσεις

Οι φετινές τάσεις της αγοράς και των εμπορικών τάσεων υπογραμμίζουν τη σημασία της ευελιξίας και της ευθυγράμμισης σε διάφορες ομάδες εντός των ξενοδοχείων.

Ο Δρ Jean-Philippe Weisskopf και ο Philippe Masset (και οι δύο αναπληρωτές καθηγητές στο EHL Hospitality Business School) αναλύουν τι διαμόρφωσε το 2024 και προβλέπουν τα κρίσιμα θέματα -όπως η ασταθής αγορά εκλεκτού κρασιού και ο αναγεννητικός τουρισμός- που θα επηρεάσουν τις λειτουργίες και τις επενδύσεις το επόμενο έτος.

Ο Brian Hicks (πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της HSMAI) επεκτείνει την ανάγκη για ευελιξία στις εμπορικές στρατηγικές, συμπεριλαμβανομένης της διατήρησης του εργατικού δυναμικού και της οικονομικής αστάθειας, εντοπίζοντας 11 συγκλίνοντα θέματα που θα επηρεάσουν τη λήψη αποφάσεων στις πωλήσεις, το μάρκετινγκ και τη διαχείριση εσόδων.

Τεχνολογία και καινοτομία AI

Οι καινοτομίες στην τεχνητή νοημοσύνη (AI) και τον αυτοματισμό αποτελούν σημαντικό νήμα σε όλη την Έκδοση 2025.

  • Ο Martin Soler (συνεργάτης της Soler & Associates) ξεπερνά τα απλά chatbot και εξερευνά νέους μετασχηματισμούς που βασίζονται σε AI στη διαχείριση εσόδων και την εξατομίκευση.
  • Ο Simone Puorto (ιδρυτής της Travel Singularity) παρέχει δέκα τολμηρές προβλέψεις, αναδιαμορφώνοντας τον τρόπο με τον οποίο τα ξενοδοχεία αλληλεπιδρούν με τους επισκέπτες μέσω φουτουριστικών εργαλείων και μιας συνολικής αναθεώρησης των λειτουργικών υποθέσεων.
  • Ο Florian Montag (αντιπρόεδρος επιχειρηματικής ενάπτυξης στο apaleo) υποστηρίζει τον κόσμο του agent-first, δείχνοντας πώς οι προηγμένοι πράκτορες με AI μπορούν να αντικαταστήσουν τα παραδοσιακά συστήματα, τροφοδοτώντας εξαιρετικά εξατομικευμένες υπηρεσίες χωρίς τα σιλό που συχνά μαστίζουν τις επιχειρήσεις φιλοξενίας.

F&B και ευεξία

Η εστίαση στα καινοτόμα τρόφιμα και ποτά (F&B) και τις δυναμικές προσφορές ευεξίας παραμένει ισχυρότερη από ποτέ.

  • Η Judit Szöllősi (F&B προγραμματίστρια στο Conceptional) επισημαίνει τις αναδυόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών, από αυθεντικά γεύματα μέχρι μενού για τα φυτά και βιώσιμες πρακτικές που ενισχύουν την ικανοποίηση και τα έσοδα των επισκεπτών.
  • Στο μέτωπο wellness, η Mia Mackman (ιδιοκτήτρια/διευθύντρια στο MackmanES) αποκαλύπτει πώς η προσωπική ευεξία, η αναζωογονητική φιλοξενία και οι ολιστικές ανέσεις καθορίζουν τις εξελισσόμενες προσδοκίες των επισκεπτών που αναζητούν κάτι περισσότερο από ένα απλό κρεβάτι για ύπνο.

Λειτουργίες, συστήματα AV, διαχείριση περιουσιακών στοιχείων

Η λειτουργική αριστεία βρίσκεται στον πυρήνα των πολλαπλών λειτουργιών αυτής της έκδοσης, με τα συστήματα AV και τη διαχείριση περιουσιακών στοιχείων να υφίστανται δραματικές αλλαγές για να αυξήσουν την αφοσίωση και την καλύτερη απόδοση επένδυσης (ROI).

  • Ο Michael Kinzel (διευθυντής φιλοξενίας και ανάπτυξης στην d&b audiotechnik) προσφέρει μια βαθιά βουτιά στις κορυφαίες τάσεις AV -όπως καθηλωτικές εμπειρίες και προηγμένο έλεγχο θορύβου- τονίζοντας πώς αυτές οι βελτιώσεις του συστήματος αποδίδουν ξεχωριστές ατμόσφαιρες.
  • Παράλληλα, ο Alex Sogno (διευθύνων σύμβουλος της Global Asset Solutions) περιγράφει δέκα στρατηγικές αλλαγές στη διαχείριση περιουσιακών στοιχείων, από τη δημιουργία πλατφόρμας έως τη μόχλευση μετατοπίσεων F&B, σχεδιασμένες να δημιουργούν μετρήσιμες επιδόσεις εν μέσω συνεχιζόμενης αβεβαιότητας.

Εμπειρία και διατήρηση επισκεπτών

Ο Max Starkov (τεχνολόγος φιλοξενίας και ταξιδιών) προσδιορίζει γιατί η διατήρηση και η αφοσίωση των επισκεπτών είναι πιο ζωτικής σημασίας από ποτέ, προτρέποντας τα ξενοδοχεία να υιοθετήσουν την τεχνολογία CRM και στοχευμένες ψηφιακές στρατηγικές που δημιουργούν διαρκείς συνδέσεις.

Εν τω μεταξύ, ο Tiago Araújo (συνιδρυτής, διευθύνων σύμβουλος στο HiJiffy) εξηγεί πώς η ανατροφοδότηση σε πραγματικό χρόνο, η αύξηση των πωλήσεων βάσει της τεχνητής νοημοσύνης και ο αυτοματισμός πολλαπλών καναλιών επιτρέπουν στα ξενοδοχεία να ικανοποιούν τους σύγχρονους ταξιδιώτες που αναζητούν ευκολία ενώ ενισχύουν τις βοηθητικές ροές εσόδων.

Μάρκετινγκ, διανομή, άμεσες κρατήσεις

Η νέα έκδοση υπογραμμίζει τον κεντρικό ρόλο του μάρκετινγκ και των απευθείας κρατήσεων στην αύξηση της κερδοφορίας.

  • Ο Chris Egan (υπεύθυνος προϊόντων στο Cendyn) προσφέρει στρατηγικές που καλύπτουν την εξατομίκευση με γνώμονα την τεχνητή νοημοσύνη, το περιεχόμενο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και το μάρκετινγκ βίντεο.
  • Παράλληλα, η Christin Haensel (διευθύντρια στην h2c GmbH) παρέχει πρακτικές συμβουλές για την αύξηση των απευθείας κρατήσεων μέσω αφοσίωσης και CRM και ο Binu Mathews (διευθύνων σύμβουλος στο IDS Next) διερευνά πώς η τεχνολογία CRS -ιδιαίτερα οι μηχανές εξατομίκευσης- μπορεί να εκσυγχρονίσει τη διανομή και να φέρει επανάσταση στις πωλήσεις.

Ενημερώσεις οικονομικών, αυτοματισμών και Usali

Η Kinza Raheel (από την Fairmas) περιγράφει δέκα τρόπους αξιοποίησης της χρηματοοικονομικής αυτοματοποίησης, σημειώνοντας πώς ο έλεγχος του κόστους, τα ενσωματωμένα δεδομένα και τα προγνωστικά αναλυτικά στοιχεία μπορούν να καθοδηγήσουν στρατηγικές αποφάσεις.

Προσθέτοντας στη συζήτηση για τα οικονομικά, ο Robert Mandelbaum (διευθυντής έρευνας στα CBRE Hotels) κάνει προεπισκόπηση των βασικών ενημερώσεων Usali που θα κυκλοφορήσουν στη 12η έκδοση, διευκρινίζοντας πώς μια αλλαγή στην αναφορά των δαπανών του προγράμματος αφοσίωσης, των δαπανών εκτελεστικών σαλονιών και των μετρήσεων βιωσιμότητας θα ενημερώσει ακριβείς οικονομικές καταστάσεις από τον Ιανουάριο του 2026.

Boutique και εναλλακτικά διαμονή

Στο τέλος της boutique της αγοράς, ο Frances Kiradjian (ιδρυτής/διευθύνων σύμβουλος της BLLA) διερευνά την αδιάκοπη ώθηση για αυθεντικότητα, φιλοξενία που βασίζεται σε μέλη και υπερτοπικό F&B.

Εν τω μεταξύ, η Carrie Hartman (πρόεδρος του 3Sixty) εξηγεί πώς τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα -συμπεριλαμβανομένων των εταιρικών κατοικιών και των υβριδικών καταλυμάτων- έχουν ολοένα και μεγαλύτερη ζήτηση, επισημαίνοντας τόσο τις προσδοκίες του καθήκοντος φροντίδας που ορίζουν τις υπηρεσίες μετεγκατάστασης όσο και νέους τρόπους διαφοροποίησης των χαρτοφυλακίων ακινήτων.

Οι αναδυόμενες τάσεις σε προμήθειες, διαχείριση φήμης και λύσεις σημείων πώλησης

Το HYB 2025 Annual Edition εξετάζει επίσης τις αναδυόμενες τάσεις στις προμήθειες, τη διαχείριση φήμης και λύσεις σημείων πώλησης, καθεμία από τις οποίες αποτελεί κρίσιμο κρίκο στη σύνθετη επιχειρησιακή αλυσίδα.

  • Από την πλευρά των προμηθειών, ο Johannes Vocke (από την FutureLog) προσφέρει στρατηγικές για τον εξορθολογισμό των αλυσίδων εφοδιασμού σε μια περίοδο υψηλού κόστους και κυμαινόμενης ζήτησης.
  • Εν τω μεταξύ, ο Tobias Roelen-Blasberg (από την MARA Solutions GmbH) υπογραμμίζει πώς η ανάλυση συναισθήματος και οι αυτοματοποιημένες απαντήσεις κριτικών μπορούν να μετατρέψουν τη διαδικτυακή φήμη ενός ξενοδοχείου σε ένα ισχυρό εργαλείο μάρκετινγκ και μετατροπής.
  • Παράλληλα, ο Rohith Kori (από την Agilysys) επιδεικνύει την απόδοση επένδυσης (ROI) της αναβάθμισης ξεπερασμένων συστημάτων POS, τονίζοντας πώς οι σύγχρονες, φιλικές προς τα κινητά διεπαφές ενισχύουν την παραγωγικότητα του προσωπικού και βελτιώνουν την εμπειρία των επισκεπτών.

Πώς η τεχνητή νοημοσύνη αναδιαμορφώνει τις λειτουργίες από τα παρασκήνια

Ο Ira Vouk (σύμβουλος Τεχνολογίας Φιλοξενίας και Διαχείρισης Εσόδων) αποκαλύπτει νέες προσεγγίσεις σε στρατηγικές εσόδων που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη, προβλέποντας ότι η απρόσκοπτη ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ συστημάτων σε όλη την ιδιοκτησία θα τονώσει μεγαλύτερη κερδοφορία.

Ο Jason G. Bryant (Oracle Hospitality) καλύπτει τις νέες τάσεις του merchandising, συμπεριλαμβανομένου του “agentic AI”, το οποίο μπορεί να ανυψώσει την εμπειρία του πελάτη πέρα ​​από την τυπική διαδρομή κράτησης.

Απηχώντας αυτά τα θέματα, ο Sergio Serra (Guestcentric Systems) εξερευνά την εξατομίκευση επόμενου επιπέδου που υποστηρίζεται από μεγάλα γλωσσικά μοντέλα (LLM), δείχνοντας πώς οι υπερσχετικές αλληλεπιδράσεις με τους επισκέπτες αυξάνουν την πίστη και τα βοηθητικά έσοδα.

Οι ταξιδιώτες παραμένουν στο επίκεντρο καθ’ όλη τη διάρκεια

Ο Bill Daviau (Lighthouse) εξηγεί πώς τα εργαλεία επιχειρηματικής ευφυΐας μεταμορφώνουν τις αποφάσεις τιμολόγησης και μετατοπίζουν τους ξενοδόχους από τις αντιδραστικές τακτικές στην προληπτική πρόβλεψη ζήτησης, ενώ το Custódio Barreiros (EIP MGT) δείχνει πώς ένα καλά σχεδιασμένο επαγγελματικό ταξίδι υποστηριζόμενο από αυτοματισμό και διαφάνεια δεδομένων- συνδέεται άμεσα με την εκ νέου αλληλεπίδραση και την καλύτερη ενημέρωση.

Ο Pedro Torres (Youverse) υπογραμμίζει την κρίσιμη σημασία της ψηφιακής ταυτότητας στη διαμόρφωση μιας ασφαλούς διαμονής χωρίς τριβές και ο Bryan Michalis (Canary Technologies) περιγράφει τα κορυφαία ψηφιακά σημεία επαφής που ευχαριστούν τους σύγχρονους ταξιδιώτες, από τα check-in μέσω κινητού μέχρι τις ενοποιημένες εμπειρίες πληρωμής.

Στο μέτωπο του μάρκετινγκ

Ο DJ Vallauri (Lodging Interactive) παρέχει σε βάθος πληροφορίες για τις πιο δημοφιλείς στρατηγικές social media του 2025 για ξενοδοχεία, καθοδηγώντας τους ξενοδόχους να προχωρήσουν πέρα ​​από τις απλές εμφανίσεις και να οδηγήσουν σε πραγματικές μετατροπές.

Η Karen Stephens (Revinate) υπογραμμίζει την αυξανόμενη επιτακτική ανάγκη της ενοποιημένης διαχείρισης δεδομένων – την κατάρρευση των σιλό για την προώθηση έγκαιρων εκστρατειών μάρκετινγκ και την καλύτερη στόχευση επισκεπτών.

Εν τω μεταξύ, η Sal Capizzi (Agilysys) υπογραμμίζει τον αυξανόμενο ρόλο της τεχνολογίας ευεξίας στην αιχμαλωσία ενός επικερδούς τμήματος ταξιδιωτών, αναφέροντας λεπτομερώς πώς οι ολοκληρωμένες λύσεις υγείας και σπα αυξάνουν τα έσοδα και την αφοσίωση.