Της Ρούλας Κωνσταντοπούλου

Ο Τζο Μπάιντεν περνάει το κατώφλι του Λευκού Οίκου, εν’ μέσω της πανδημίας που έχει έχει αφήσει τη βιομηχανία ταξιδιών στην κυριολεξία, γυμνή. Ο ταξιδιωτικός κλάδος είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομία των ΗΠΑ.

Οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες συνεχίζουν να αιμορραγούν, χάνοντας εκατομμύρια δολάρια την ημέρα. Τα περισσότερα ξενοδοχεία σε ολόκληρη τη χώρα έχουν βάλει εδώ και μήνες λουκέτο. Και οι δύο κλάδοι πιέζουν για περισσότεροι οικονομική στήριξη.

Η Αμερικανική Ένωση Ξενοδοχείων και Καταλυμάτων (AHLA) κάνει λόγο για μία πραγματικότητα με ιδιαίτερα χαμηλή πληρότητα που “είναι απίθανο να μην αλλάξει στο εγγύς μέλλον”. Δημιουργώντας ασφυκτικές πιέσεις στην βιομηχανία φιλοξενίας.

Αποδεκατισμένος ο κλάδος από τον Covid-19

Σύμφωνα με την Αμερικανική Ταξιδιωτική Ένωση ο τομέας Αναψυχής και Φιλοξενίας αντιπροσώπευε το 11% της απασχόλησης πριν από την πανδημία στις ΗΠΑ.
Η ταξιδιωτική βιομηχανία υπέστη σχεδόν 40% απώλειες θέσεων εργασίας σε εθνικό επίπεδο. Σχεδόν τέσσερα εκατομμύρια ταξιδιωτικές θέσεις εργασίας έχουν χαθεί.

Ο 46ος πρόεδρος των ΗΠΑ, θα βρεθεί αντιμέτωπος με αυτή την οικονομική πραγματικότητα όταν ορκιστεί στο αξίωμα του στις 20 Ιανουαρίου 2021.
Η επίλυση των καταστροφικών οικονομικών επιπτώσεων από τον Covid-19 είναι το πιο πιεστικό καθήκον για τον Τζο Μπάιντεν.

Η ταξιδιωτική βιομηχανία χρειάζεται καλύτερη διαχείριση στην κρίση του Covid-19

Και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού η άποψη των εδικών του τουριστικού κλάδου, συγκλίνει με αυτή των Ευρωπαίων. Πως μέχρι να βρεθεί το εμβόλιο, η ταξιδιωτική βιομηχανία χρειάζεται καλύτερη διαχείριση στην κρίση Covid-19, ώστε στη συνέχεια να ανοίξουν τα σύνορα.

Άλλωστε ο κλάδος εξαρτάται από ένα ασφαλές περιβάλλον δημόσιας υγείας, για να αισθάνονται άνετα οι ταξιδιώτες.

Ο Ρότζερ Ντάου πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αμερικανικής Ταξιδιωτικής Ένωσης, ήταν από τους πρώτους που συνεχάρη το Σάββατο τον νεοεκλεγέντα πρόεδρο των ΗΠΑ.

Ο κλάδος όπως τόνισε, είναι στο πλευρό του νέου προέδρου στην μάχη καταπολέμησης της εξάπλωσης του Covid-19.

Ξεκαθαρίζοντας παράλληλα πως “ο σωστός συνδυασμός τεχνολογιών και πλαισίου που υπάρχει ήδη, μπορεί να επιτρέψει την επανεκκίνηση του ταξιδιού χωρίς να διακυβεύεται η υγεία και η ασφάλεια.

Η καθιέρωση ταχέων και αξιόπιστων δοκιμών ευρύτερα διαθέσιμων θα αποτελέσει βασικό στοιχείο ενός ακόμη ευρύτερου οικονομικού ανοίγματος.

Ο ταξιδιωτικός κλάδος αντιπροσωπεύει περισσότερο από το ένα τρίτο της συνολικής ανεργίας στις ΗΠΑ.

Οι πολιτικές για την προώθηση της ανακούφισης, της ανάκαμψης και των κινήτρων για τις ταξιδιωτικές επιχειρήσεις αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της οικονομικής ανάκαμψης των ΗΠΑ”.

Οι δύο μονομάχοι μέσα σε όλες τις διαφορές τους προεκλογικά, είχαν ένα κοινό σημείο. Ήταν υπέρ στην επέκταση του πακέτου τόνωσης CARES, προκειμένου να παρέχουν στις αεροπορικές εταιρείες πρόγραμμα προστασίας μισθοδοσίας, μετά από τις χιλιάδες απολύσεις εργαζομένων.

Στην προεκλογική του ατζέντα ο Τζο Μπάιντεν όσον αφορά στην αεροπορία, επικεντρώθηκε στην μείωση των εκπομπών άνθρακα καθώς και στον εκσυγχρονισμό υποδομών των αεροδρομίων.

Με τον ταξιδιωτικό κλάδο αποδεκατισμένο από τον Covid-19, ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ καλείται να πάρει άμεσα μέτρα για την αναβίωσης του.

Να θεσπίσει διαδικασίες για να ανοίξει ξανά τα διεθνή ταξίδια χωρίς να εξαπλωθεί ο ιός. Και να αναπτύξει ένα σχέδιο για τη διανομή ενός εμβολίου όταν είναι διαθέσιμο.

Σήμερα ο Τζο Μπάϊντεν, αναμένεται να ανακοινώσει τη συγκρότηση 12μελούς ειδικής ομάδας κρούσης κατά του κορωνοϊού.

Θέλοντας με τον τρόπο αυτό να στείλει το μήνυμα ότι η μάχη με τον κορωνοϊό -ο οποίος είναι συνδεδεμένος με την πτώση στα ταξίδια- αποτελεί άμεση προτεραιότητα του.

Μεταξύ άλλων η νέα κυβέρνηση αναμένεται να εφαρμόσει την υποχρεωτική χρήση μάσκας σε όλους τους ταξιδιώτες. Το μέτρο θα αφορά και επιβάτες αεροπλάνων.

Οι δωρεές προεκλογικής καμπάνιας της ταξιδιωτικής βιομηχανίας

Η τουριστική βιομηχανία των ΗΠΑ έβαλε “βαθιά το χέρι στην τσέπη” και σε αυτές τις εκλογές.
Αυτό δείχνουν τα στοιχεία από το Κέντρο Πολιτικής για την Ανταπόκριση που παρακολουθεί τις χρηματοδοτήσεις Αμερικανικών κομμάτων.

Αεροπορικές εταιρείες

Οι αεροπορικές εταιρείες κράτησαν ισορροπίες, κάτι που έκαναν και στις προηγούμενες εκλογές.

Έδωσαν 1,33 εκατ. δολάρια στον Μπάιντεν και 1,31 εκατ. δολάρια στον Τραμπ.

Ξενοδοχεία-Καζίνο

Τα στελέχη ξενοδοχείων ευνοούν χρηματικά τους Δημοκρατικούς, ενώ τα στελέχη καζίνο-όπως και στις εκλογές του 2016- τους Ρεπουμπλικάνους.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Las Vegas Sands (εταιρεία καζίνο και θερέτρων) Σέλντον Αντελσον, συμβάλλει σημαντικά στους Ρεπουμπλικάνους υποψηφίους δωρίζοντας τους περισσότερα από 183 εκατ. δολάρια.

Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Wynn Resorts Στιβ Γουίν, έδωσε 6,4 εκατ. δολάρια σε δημοκρατικούς υποψήφιους.

Γενικότερα, η βιομηχανία καταλυμάτων στήριξε χρηματοδοτικά τον Μπάιντεν, δίνοντας του 1,9 εκατ. δολάρια έναντι 1,1 εκατ. δολάρια στον Τραμπ.

Ευνοημένοι ήταν και οι υποψήφιοι του Δημοκρατικού Κογκρέσου λαμβάνοντας 2,2 εκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με τους Ρεπουμπλικάνους που πήραν 1,5 εκατ. δολάρια.
Στις εκλογές του 2016 οι δωρεές ήταν υπέρ των Ρεπουμπλικάνων υποψηφίων. Είχαν πάρει περισσότερα από 2 εκατ. δολάρια από τη βιομηχανία. σε σύγκριση με 1,4 εκατ. δολάρια για τους Δημοκρατικούς.

Μέλη της οικογένεια Πρίτζκερ, η οποία ελέγχει τη Hyatt, δώρισαν τεράστια ποσά στην εκστρατεία Μπάιντεν σε σύγκριση με του Τραμπ.
H Τζένιφερ Πρίτζκερ που το 2016 είχε δωρίσει περισσότερα από 250.000 δολάρια στους Ρεπουμπλικάνους σε αυτές τις εκλογές δεν τους έδωσε ούτε σεντ. Αντίθετα έδωσε 100.000 δολάρια στην αντι-Τραμπ εκστρατεία Pro-Biden Lincoln Project.