Σύνταξη: tourismtoday.gr
Ο Ισπανός έχει το προφίλ του «τολμηρού και περίεργου» τουρίστα και παρόλο που εντάχθηκε στον κόσμο των διεθνών αποδράσεων αργά, θεωρείται ένας πολύ ενδιαφέρων ταξιδιώτης.
Λατρεύει τον ήλιο και την παραλία, αλλά δεδομένου ότι στην Ισπανία έχει αυτό το είδος προορισμού κοντά του, στο εξωτερικό του αρέσει να ζει εμπειρίες και να γνωρίζει άλλους πολιτισμούς ή γαστρονομία.
Αμείωτο το πάθος για αποδράσεις και το 2025
Οι Ισπανοί έχουν αμείωτο το πάθος για αποδράσεις και αυτή την χρονιά και τα στοιχεία δείχνουν άνοδο σε όλους τους τύπους κρατήσεων.
Σύμφωνα με το Εθνικό Παρατηρητήριο Εξερχόμενου Τουρισμού ObservaTUR, οι τουρίστες από την Ισπανία θα επιλέξουν και διεθνείς προορισμούς για διακοπές και το 2025.
Δίνουν προτεραιότητα σε δρομολόγια και δραστηριότητες προσαρμοσμένες στα ενδιαφέροντα τους, ενώ οι εκδρομές και οι δραστηριότητες στον προορισμό θα αυξηθούν.
Τα βασικά κριτήρια επιλογής προορισμού
Στην επιλογή προορισμού, λαμβάνουν υπόψη την κουλτούρα της χώρας, με την τιμή να ακολουθεί. Μια καλή προσφορά, είναι “μαγνήτης” με το 37% αναζητά την φθηνότερη, όπως δείχνουν δεδομένα από τη Statista.
Κατά γενικό κανόνα, νοιάζονται πολύ για την οικογένεια, επομένως, συνήθως αναζητούν προορισμούς όπου μπορούν να περάσουν χρόνο μαζί τους και σε αυτή την περίπτωση, προτιμούν όσους έχουν καλές παραλίες.
Οι ταξιδιώτες από το μεγαλύτερο μέρος της Ιβηρικής χερσονήσου, θέλουν περιοχές με μικρότερο τουριστικό φορτίο, που προσφέρουν πιο αποκλειστικές και βιώσιμες εναλλακτικές εμπειρίες.
Ο εισερχόμενος τουρισμός από την Ισπανία σε Ελλάδα
Το γεγονός ότι ταξιδεύουν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, “σπάζοντας” τη συγκέντρωση στις υψηλές εποχές, τους καθιστά ως ιδιαίτερα ελκυστική αγορά και για την χώρα μας.
Σύμφωνα με το ΙΝΣΕΤΕ την περίοδο 2019-2023, ο εισερχόμενος τουρισμός από την Ισπανία στην χώρα μας ανέκαμψε, ξεπερνώντας σε όρους αφίξεων και διανυκτερεύσεων τα προ πανδημίας επίπεδα ενώ υστερεί ακόμα σε όρους εισπράξεων.
- Ειδικότερα οι αφίξεις ήταν στο +27,3% (από 283.000 το 2019 σε 360.000 το 2023) και οι διανυκτερεύσεις στο +7,6% (από 2,4 εκατ. το 2019 σε 2,6 εκατ. το 2023).
- Την περίοδο 2022-2023, οι αφίξεις ήταν στο +23,9% (από 291.000 τo 2022 σε 360.000 το 2023).
- Οι ταξιδιώτες από την Ισπανία, επισκέπτονται την Ελλάδα στην πλειονότητα τους το τρίτο 3μηνο 44,6% και ακολουθεί το τέταρτο 20,4%.
Αυξημένη η ζήτηση για βιωματικά ταξίδια
Στους άνω των 55 ετών, αυξημένη είναι η ζήτηση για βιωματικά ταξίδια. Ιδιαίτερα η γενιά Βaby Βoomer, αμφισβητεί τους παραδοσιακούς τρόπους ταξιδιού, όπως αποκαλύπτει η Booking.com.
- Το 23% αυτών των ταξιδιωτών δίνει προτεραιότητα σε εκδρομές γεμάτες αδρεναλίνη, όπως σέρφινγκ στην άμμο (11%) ή καταδύσεις σε σπηλιές (10%).
- Η ισπανική ταξιδιωτική κοινότητα εστιάζει στη βελτίωση του εαυτού και στην προσωπική ευημερία, ταξιδεύει με ανοιχτά ή ευέλικτα σχέδια (73%) και αναζητά άγνωστους προορισμούς (62%).
- Χωρίς αμφιβολία, η χρήση της τεχνολογίας είναι σημαντική και την εφαρμόζουν και στα ταξίδια. Χρησιμοποιώντας smartphone, το 25% κάνει κράτηση σε καταλύματα και ενοικιάζει αυτοκίνητα.
Οι Ισπανίδες θα πραγματοποιήσουν τα περισσότερα διεθνή ταξίδια
Οι Ισπανίδες θα πραγματοποιήσουν περισσότερα διεθνή ταξίδια από άντρες το 2025, συγκεκριμένα 72% σε σύγκριση με 67%.
Αυτό προκύπτει από την αναφορά Changing Traveler Report 2025 από την πλατφόρμα διανομής ξενοδοχείων και εσόδων SiteMinder.
Φυσικά, θα αποφύγουν να ταξιδιέψουν solo και μόνο το 4% θα είναι πρόθυμο να το κάνει. Κράτηση σε ξενοδοχείο κάνουν αν ταξιδεύουν για μια εκδήλωση (67% έναντι 61% των ανδρών).
Για διαμονή επιλέγουν ενοικιάσεις διακοπών (27%) έναντι μεγάλων αλυσίδων ξενοδοχείων (22%), ποσοστό που διαφέρει επίσης από τις προτιμήσεις του Ισπανού άνδρα ταξιδιώτη (20% και 28% αντίστοιχα).