Του Χάρη Ντιγριντάκη
Οι υψηλές επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού τα τελευταία χρόνια νοηματοδοτούν τη σπουδή Ελλήνων και ξένων επενδυτών που κινούνται στο κάδρο του επιχειρείν στην Ελλάδα να αναζητήσουν την κατάλληλη ευκαιρία για να τοποθετηθούν στον πιο νευραλγικό κλάδο της εγχώριας οικονομίας και να κερδίσουν σημαντικές υπεραξίες.
Επ’ εσχάτοις από την ισχυρή δυναμική του ελληνικού τουρισμού επιδιώκουν να επωφεληθούν και επιχειρηματίες που μπορεί να μη συνδέονται άμεσα με τον κλάδο, ωστόσο, στρέφουν το ενδιαφέρον τους σε αυτόν, με στόχο την ανάπτυξη πολυτελών ξενοδοχείων και την αύξηση των προσόδων τους.
Αίφνης με τον τουρισμό να αποτελεί, πλέον, πεδίο δόξης λαμπρό για τους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται σε άλλους κλάδους της οικονομίας, στο επενδυτικό στόχαστρο βρίσκονται δημοφιλείς προορισμοί που προσφέρουν… εγγυημένες αποδόσεις, όπως η Κρήτη, η Νάξος, η Σαντορίνη και η Κέρκυρα, αλλά και περιοχές που μέχρι σήμερα δεν έχουν χτίσει το προφίλ των καθιερωμένων προορισμών στη συνείδηση των τουριστών, όπως η Πάργα.
Attica Group
Mε εφαλτήριο την εξαγορά του Naxos Resort BeachHotel το 2021, ο όμιλος Attica, με όπλο την ισχυρή δυναμική που έχει αποκτήσει χάρη στην πολυετή παρουσία του στην ακτοπλοΐα, επεκτάθηκε σε έναν νέο, συμπληρωματικό της κύριας δραστηριοποίησής του τομέα, τον ξενοδοχειακό κλάδο.
Πριν από τρία χρόνια, μέσω της Attica Blue Hospitality, 100% θυγατρικής της, η Attica Group εξαγόρασε το ξενοδοχείο που βρίσκεται στον Αγιο Γεώργιο Νάξου, έναντι τιμήματος 6,5 εκατ. ευρώ. Φέτος το Naxos ResortBeach Hotel θα λειτουργήσει με νέα ανανεωμένη ταυτότητα μετά την ολοκλήρωση της αναβάθμισής του.
Έναν χρόνο μετά το ντεμπούτο της στον κλάδο της φιλοξενίας, στο πλαίσιο της διεύρυνσης της παρουσίας της στον ελληνικό τουρισμό, η εισηγμένη απέκτησε ένα ακόμη ξενοδοχείο, το Tinos Beach, έναντι 6,5 εκατ. ευρώ, με στόχο να το επανατοποθετήσει με αξιώσεις στον τουριστικό χάρτη της Τήνου.
Πρόσφατα, η εταιρεία, συνεχίζοντας την υλοποίηση του αναπτυξιακού στρατηγικού σχεδιασμού της, ανακοίνωσε ότι επενδύει στην απόκτηση του δεύτερου κατά σειρά ξενοδοχειακού συγκροτήματος στη Νάξο. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, η Attica Group εξαγόρασε το 100% των μετοχών της ιδιοκτήτριας εταιρείας του ξενοδοχείου Galaxy Hotel, όμορου του Νaxos ResortBeach Hotel, που βρίσκεται στην παραλία του Αγίου Γεωργίου. Το ύψος της επένδυσης ανήλθε σε 14 εκατ. ευρώ.
Το πρόσφατα ανακαινισμένο ξενοδοχειακό συγκρότημα Galaxy Hotel, με έτος ανέγερσης το 1990, απλώνεται σε έκταση συνολικής επιφάνειας 6.035 τ.μ. και διαθέτει 54 δωμάτια, 104 κλίνες, πισίνα και άλλους χώρους.
Η συγκεκριμένη επένδυση αποτελεί μέρος ενός επενδυτικού πλάνου στο νησί της Νάξου με έτος αφετηρίας το 2021 όταν αποκτήθηκε το ξενοδοχειακό συγκρότημα Naxos Resort Beach Hotel το οποίο θα λειτουργήσει ως ενοποιημένη μονάδα με το νεοαποκτηθέν Galaxy Hotel.
ΑS Company
Αν και έχει συμπληρώσει πάνω από 30 χρόνια παρουσίας στον χώρο του παιχνιδιού, η AS Company, με στόχο να βελτιώσει ακόμα περισσότερο οικονομικά μεγέθη της, έχει πάρει θέση και στον ξενοδοχειακό κλάδο.
Στο πλαίσιο αυτό, το περασμένο καλοκαίρι απέκτησε, έναντι 900 χιλιάδων ευρώ, γειτνιάζοντα ακίνητα στην περιοχή των Ματάλων στο Ηράκλειο της Κρήτης, με στόχο την ανάπτυξη τουριστικών καταλυμάτων.
Αυτή, ωστόσο, δεν ήταν η πρώτη κίνηση της εταιρείας στον κλάδο της φιλοξενίας. Μέχρι τότε, η εισηγμένη είχε αγοράσει συνολικά 82 στρέμματα στην Κρήτη με σκοπό την τουριστική τους αξιοποίηση. Τα 52 στρέμματα αποτελούν ενιαία έκταση στην Ελούντα, ενώ τα υπόλοιπα 30 στρέμματα βρίσκονται σε άλλη περιοχή το νησιού.
Interlife
Την παρουσία της στην ξενοδοχειακή αγορά της Ρόδου εδραιώνει η ασφαλιστική εταιρεία Interlife. Μόλις πριν από λίγες ημέρες, η εταιρεία, η οποία έχει διαγράψει τη δική της πορεία στον ασφαλιστικό κλάδο, ενίσχυσε το ξενοδοχειακό χαρτοφυλάκιό της με την απόκτηση του Elite
Αυτό είναι το τέταρτο ξενοδοχείο που αποκτά η ασφαλιστική στο νησί των Ιπποτών, ενισχύοντας το έρεισμά της. Το Elite, που λειτουργεί καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, είναι πλήρως ανακαινισμένο, αναπτύσσεται σε έξι ορόφους και διαθέτει 46 δωμάτια και δύο σουίτες, συνολικής χωρητικότητας 104 κλινών.
Eurocatering
Ανοιγμα στον τουρισμό κάνει και ο Χρυσόστομος Μαυρόπουλος, ο οποίος συνδέεται με την εταιρείαSerifos Village, φορέα ανάπτυξης ενός νέου ξενοδοχείου στην περιοχή Γάνεμα στο Σέριφο.
Ο επιχειρηματίας, ο οποίος είναι γνωστός από τη δραστηριότητά του στον κλάδο των τροφίμων, με όχημα τη Eurocatering και το brand «Φρεσκούλης», έχει δρομολογήσει την κατασκευή ενός υπόσκαφουξενοδοχείου 4 αστέρων, δυναμικότητας 93 κλινών, στο κυκλαδίτικο νησί. Αυτή την περίοδο, μάλιστα, ο δήμοςτου νησιού αναμένει τις λεπτομέρειες για την υδροδότηση του πεντάστερου ξενοδοχείου του επιχειρηματία προκειμένου να γνωμοδοτήσει υπέρ της επένδυσης ύψους 5 εκατ. ευρώ.
Δημήτρης Γιαννακόπουλος
Την είσοδο του στον τουρισμό με ένα διπλό χτύπημα έχει κάνει και ο κορυφαίος επιχειρηματίας Δημήτρης Γιαννακόπουλος, ο οποίος, μεταξύ άλλων, είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της φαρμακοβιομηχανίας ΒΙΑΝΕΞ και ιδιοκτήτης της ΚΑΕ ΠΑΟ.
Με όχημα την Black Delta Entertainment Services SA,εταιρεία του ομίλου Γιαννακόπουλου, ο επιχειρηματίας απέκτησε το 2021 για 40 χρόνια, έπειτα από διαγωνισμό του Δήμου Πάργας, ένα ακίνητο έκτασης 40.172,24 τ.μ. στη θέση «Κλιμάτι» Λούτσας στην Πάργα, εκεί όπου λειτουργούσαν παλιότερα οι κατασκηνώσεις του Ταμείου Υγείας Προσωπικού της Εθνικής Tράπεζας(ΤΥΠΕΤ). Στόχος είναι η τουριστική εκμετάλλευση του ακινήτου έπειτα από την υλοποίηση ενός επενδυτικού πλάνου, ύψους 20 εκατ. ευρώ.
Μάλιστα, λίγο πριν τελειώσει το 2023, ο μεγαλομέτοχος της ΚΑΕ ΠΑΟ, μέσω της εταιρείας BlackWave Βάρκιζα έκανε το δεύτερο επιχειρηματικό του βήμα στον τουρισμό, καθώς αναδείχθηκε ανάδοχος στο πλαίσιο διαγωνισμού για την παραχώρηση της Ακτής Βάρκιζας. Το ετήσιο μίσθωμα ανέρχεται στα επίπεδα του 1,31 εκατ. ευρώ και η διάρκεια της μίσθωσης έχει προσδιοριστεί στα 25 χρόνια, ενώ ο δήμος θα εισπράττει και ποσοστό 6% επί του τζίρου που θα πραγματοποιεί η επιχείρηση. Η κατακύρωση του διαγωνισμού στην BlackWave Βάρκιζα ενεργοποίησε επενδύσεις άνω των 15 εκατ. ευρώ.
Fais Group
Στον κλάδο της φιλοξενίας ποντάρει και ένας από τους ισχυρούς παίκτες του λιανεμπορίου, ο όμιλος Fais. Το πρώτο ξενοδοχείο του ομίλου, το Radisson Blu ZaffronResort, στη Σαντορίνη έκανε το ντεμπούτο του τον Αύγουστο του 2021, σηματοδοτώντας ουσιαστικά και την έλευση της Radisson Hotels, με το brand RadissonBlu, στο κυκλαδίτικο νησί. Το πολυτελές ξενοδοχείο που αντιστοιχεί σε μία επένδυση ύψους περίπου 15 εκατ. ευρώ, διαθέτει 103 ευρύχωρα δωμάτια και σουίτες, καθώς επίσης και αυτόνομες βίλες των 54 τ.μ.
Το δεύτερο project του ομίλου στον χώρο του τουρισμού, το οποίο αφορά την επένδυση του CastelloBibelli, ενός ακινήτου σημαντικής ιστορικής και πολιτιστικής αξίας βρίσκεται στην Κέρκυρα. Ο σχεδιασμός του ομίλου προβλέπει την αναβίωση και αξιοποίηση του εμβληματικού πύργου, με στόχο τη μετατροπή του σε ένα boutique ξενοδοχείο 5 αστέρων που θα αναβαθμίσει το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν του νησιού των Φαιάκων. Εκτιμάται ότι το συνολικό επενδυτικό σχέδιο ανάπτυξης του ακινήτου, συνολικής έκτασης 77 στρεμμάτων, θα ανέλθει σε 20 εκατ. ευρώ.