Τη στιγμή που οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια σχεδιάζουν την ανάκαμψη της ταξιδιωτικής βιομηχανίας από την πανδημία της νόσου Covid-19, η έμφαση στην καινοτομία και οι επενδύσεις στην τεχνολογία, με αιχμή τα βιομετρικά χαρακτηριστικά, την αυτοεξυπηρέτηση, τον αυτοματισμό και τις κινητές συσκευές και εφαρμογές, αναμένεται να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στην επανεκκίνηση του κλάδου.

Αυτό είναι ένα από τα βασικά συμπεράσματα στα οποία καταλήγει η έκθεση «Οι επιπτώσεις της νόσου Covid-19 στην καινοτομία και στον ψηφιακό μετασχηματισμό των αεροπορικών μεταφορών» που δημοσίευσαν από κοινού το Fast Future, το Future Travel Experience (FTE) και η Airline Passenger Experience Association (APEX).

Επένδυση στην καινοτομία και τον ψηφιακό μετασχηματισμό

Μια παγκόσμια έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της έκθεσης διαπίστωσε ότι το 63,7% των ερωτηθέντων αναμένουν ότι η πανδημία θα επιταχύνει τα έργα καινοτομίας και ψηφιακού μετασχηματισμού στην εταιρεία τους, το 19,2% αναμένει ότι η εταιρεία τους θα συνεχίσει με τα προ-κορωνοϊού σχέδιά της και μόνο το 17,1% αναμένει καθυστέρηση των έργων καινοτομίας και ψηφιακού μετασχηματισμού.

Πάνω από τα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων (77,4%) αναμένουν να δουν αυξημένη υιοθέτηση ανέπαφων βιομετρικών στοιχείων για την επαλήθευση της ταυτότητας των επιβατών, το 74,8% αναμένει μεγαλύτερη ευελιξία στην αυτοεξυπηρέτηση και το 69,2% αναμένει να δει χρήση της τεχνολογίας που χρησιμοποιείται για τον εντοπισμό επιβατών που εμφανίζουν συμπτώματα Covid-19.

Η αυξημένη χρήση κινητών συσκευών και εφαρμογών για την υποβοήθηση ή τον έλεγχο της διαδρομής των επιβατών (67,1%) και η χρήση της τεχνολογίας για τον εντοπισμό του προσωπικού που εμφανίζει συμπτώματα κορωνοϊού (58,6%), εμφανίζονται επίσης στη λίστα προτεραιότητας.

Στο άλλο άκρο της κλίμακας, παγκοσμίως μόνο το 27,4% των ερωτηθέντων αναμένει τη χρήση ρομπότ για εργασίες εξυπηρέτησης πελατών.

Νέα… ήθη κατά την πτήση

Εξετάζοντας τον αντίκτυπο που θα έχει η πανδημία στις δραστηριότητες που πραγματοποιούνται στην καμπίνα του αεροσκάφους, η καθαριότητα και η αποχέτευση κατατάσσονται στην κορυφή των δράσεων προτεραιότητας, με το 87,7% των ερωτηθέντων να αναλαμβάνουν, ή αναμένουν να δουν, αυξημένες προσπάθειες καθαρισμού και απολύμανσης της καμπίνας.

Το 69% αναμένει αυξημένη διαθεσιμότητα προσωπικού προστατευτικού εξοπλισμού πληρώματος (PPE), ενώ το 65,3% αναμένει καλύτερη ενημέρωση επιβατών σχετικά με μέτρα καθαρισμού / απολύμανσης.

Επιπλέον, ένα 59,4% αναμένει βελτιωμένη εκπαίδευση του πληρώματος στο χειρισμό επιβατών που εμφανίζουν συμπτώματα Covid-19 και η πλειονότητα των ερωτηθέντων αναμένει να δει αυξημένη διαθεσιμότητα προσωπικού προστατευτικού εξοπλισμού για τους επιβάτες (56,2%), και νέες μορφές τροφοδοσίας και παροχής υπηρεσιών για την ελαχιστοποίηση της συμμετοχής επιβατών-πληρώματος (53,9%).

Η σημασία της συνεργασίας

Η έκθεση αποκαλύπτει επίσης ότι το 84,6% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι ο κορωνοϊός θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη συνεργασία μεταξύ των ενδιαφερόμενων μερών του κλάδου. Η έρευνα υπογραμμίζει ζωτικούς τομείς στους οποίους πρέπει να προωθηθεί η συνεργασία για την υποστήριξη της ανάκαμψης της βιομηχανίας.

Εκτός από την καλύτερη συνεργασία μεταξύ των εσωτερικών τμημάτων για την επιτάχυνση της αντιμετώπισης ζητημάτων και των διαδικασιών ρουτίνας, οι συμμετέχοντες πιστεύουν ότι οι αεροπορικές εταιρείες, τα αεροδρόμια και οι κυβερνήσεις πρέπει να συνεργαστούν στενότερα για το καλό του κλάδου.

Για παράδειγμα, οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια ενθαρρύνονται να ενισχύσουν την ανταλλαγή δεδομένων σε πραγματικό χρόνο και να δημιουργήσουν απευθείας συνδέσμους υποστήριξης για κάθε αεροσκάφος με ιατρικές ομάδες για ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο για πιθανές λοιμώξεις επί του πλοίου.

Επιπλέον, η βιομηχανία αεροπορικών μεταφορών ενθαρρύνεται να συνεργαστεί με κυβερνήσεις για να επιτρέψει την ανταλλαγή πληροφοριών για τα συμπτώματα των επιβατών και τη μόλυνση με τη συγκατάθεσή τους.