Σύνταξη tourismtoday.gr
Τα ταξίδια έχουν ανακάμψει για τα καλά μετά την πανδημία, ενισχύοντας τουριστικούς προορισμούς. Μαζί όμως με τους τουρίστες επέστρεψε και το overtourism.
Για την καταπολέμηση της πίεσης του υπερτουρισμού πολλοί δημοφιλείς προορισμοί από τη Βενετία έως το Μπαλί θα επιβάλουν τουριστικό φόρο από το 2024.
Φόρος σε καταλύματα της Βαλένθια
Από τις αρχές του 2024 η Βαλένθια θα θεσπίσει τουριστικό φόρο για ταξιδιώτες που διαμένουν σε όλους τους τύπους καταλυμάτων όπως ξενοδοχεία, hostels, βραχυχρόνιες μισθώσεις και κάμπινγκ.
Οι τουρίστες θα πληρώνουν μεταξύ 50 σεντς και 2 ευρώ ανά διανυκτέρευση, ανάλογα με το κατάλυμα που θα επιλέξουν, για έως και επτά διανυκτερεύσεις.
Το τέλος θα διατεθεί για τη βιώσιμη ανάπτυξη του τουριστικού τομέα της περιοχής καθώς και για την παροχή πιο οικονομικά προσιτών κατοικιών για ντόπιους σε τουριστικά hotspots.
Τουριστικός φόρος στο Μπαλί από 14 Φεβρουαρίου 2024
Το δημοφιλές ινδονησιακό νησί Μπαλί θα θεσπίσει τουριστικό φόρο το 2024. Από τις 14 Φεβρουαρίου, οι διεθνείς τουρίστες που φτάνουν στο Μπαλί θα πληρώσουν επιπλέον περίπου 13 ευρώ κατά την άφιξη, αυξάνοντας το κόστος ταξιδιού ειδικά για οικογένειες.
Το εξωτικό hotspot που εξαρτάται από τουρίστες και προσελκύει εκατομμύρια ξένους επισκέπτες ετησίως, προσπαθεί να αξιοποιήσει τη δημοτικότητα του για να υποστηρίξει περιβαλλοντικά, πολιτιστικά και έργα υποδομής.
Ο φόρος θα ισχύει για όλους, συμπεριλαμβανομένων και των παιδιών.
Η πληρωμή θα γίνεται στην Bank Rakyat Indonesia (BRI) σε ρουπία Ινδονησίας ή με πιστωτική κάρτα σε ένα από τα πέντε καθορισμένα γκισέ στην αίθουσα διεθνών αφίξεων του αεροδρομίου του Μπαλί.
Όσοι διεθνείς ταξιδιώτες επισκεφθούν και άλλα κοντινά νησιά, όπως νησιά Γκίλι, Λομπόκ ή Ιάβα, θα χρειαστεί να πληρώσουν ξανά τουριστικό φόρο κατά την επιστροφή τους στο Μπαλί.
Ωστόσο, όσοι κάνουν ένα σύντομο ταξίδι στα νησιά Πένιντα, Λέμπογκαν ή Κενίγκαν, δεν θα πληρώσουν και πάλι τον φόρο, καθώς αυτά ανήκουν στην επαρχία του Μπαλί.
Κυκλοφοριακό χάος και προβλήματα απορριμμάτων
Οι αρχές πρέπει να λάβουν μέτρα κατά των επιζήμιων επιπτώσεων του overtourism στο μέλλον. Για να το πετύχουν αυτό χρειάζονται κεφάλαια.
Ο τουρισμός έχει φέρει θετικές αλλαγές στο Μπαλί και την Ινδονησία, αλλά έχει επίσης οδηγήσει σε σημαντικές αρνητικές συνέπειες. Οι μεγαλύτερες προκλήσεις του υπερτουρισμού είναι η κυκλοφοριακή συμφόρηση και η διάθεση απορριμμάτων.
Το Μπαλί είναι ακόμα γνωστό για τους γραφικούς ναούς του, τις καταπράσινες περιοχές και τις υπέροχες παραλίες όπως η Ντριμλαντ και η Ντούα. Όμως, η πρόσβαση σε αυτά τα hotspot για διακοπές γίνεται όλο και πιο δύσκολη.
Ακόμη και το ταξίδι από το αεροδρόμιο μπορεί να διαρκέσει αρκετά κατά τις ώρες αιχμής.
Οι μποτιλιαρισμένοι δρόμοι κάθε άλλο παρά εικόνα παραδείσου, δείχνουν στο νησί.
Ένα υπόγειο σύστημα σιδηροδρομικής μεταφοράς θα μπορούσε να μειώσει το χάος που προκαλείται από τον αυξανόμενο αριθμό τουριστών.
Ήδη, η κυβέρνηση ανακοίνωσε πρόσφατα σχέδια για σύνδεση του αεροδρομίου του Μπαλί με τουριστικά hotspots όπως το Κανγκού και το Σεμινιάκ έως το 2026.
Τουριστικός φόρος στη Βενετία από τη νέα χρονιά
Η Βενετία θα ξεκινήσει να χρεώνει τους ημερήσιους τουρίστες που από τη νέα χρονιά. Η χρέωση έχει καθυστερήσει πολλές φορές, αλλά μια δοκιμή 30 ημερών θα πραγματοποιηθεί τα Σαββατοκύριακα της άνοιξης και του καλοκαιριού του 2024. Οι ακριβείς ημερομηνίες δεν έχουν ακόμη επιβεβαιωθεί.
Τα έσοδα από τα τέλη εισόδου θα διατεθούν για υπηρεσίες για την συντήρηση, τον καθαρισμό της πόλης καθώς και τη μείωση του κόστους διαβίωσης των κατοίκων.