Σύνταξη: tourismtoday.gr
Οι τουρίστες της Gen X και οι Baby Boomers, είναι οι κυρίαρχοι στα αεροπορικά ταξίδια τα τελευταία 20-30 χρόνια.
Ωστόσο, σύμφωνα με μελέτη της OAG από φέτος μπαίνουν στο παιχνίδι και οι Millennials, συνεισφέροντας τις περισσότερες από τις μισές δαπάνες σε πτήσεις, ενώ ακολουθεί η Gen Z.
Μέχρι το 2035, αυτές οι δύο ομάδες θα αντιπροσωπεύουν μαζί πάνω από το 80% όλων των ταξιδιωτικών δαπανών σε αεροπορικές εταιρείες.
Οι αεροπορικές εταιρείες που επιλέγουν οι νεότεροι ταξιδιώτες
- Το 27% των Gen Z και Millennials είναι πρόθυμοι να πληρώσουν έως και 100 δολάρια περισσότερα για να πετάξουν με συμβατικές αεροπορικές εταιρείες αντί με low cost.
- Αυτή η προτίμηση για premium υπηρεσία ξεπερνά σημαντικά εκείνη των Gen X και Baby Boomers, οι οποίοι δείχνουν αντίστοιχα 17% και 18% προθυμία να πληρώσουν περισσότερα για συμβατικούς αερομεταφορείς.
Ταξιδιωτικές υπηρεσίες με περιβαλλοντική ευθύνη
Ενώ το κόστος παραμένει ένας παράγοντας, είναι σαφές ότι οι Millennials και η Gen Z είναι ολοένα και πιο πρόθυμοι να επενδύσουν σε ταξίδια που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες τους. αναζητώντας μοναδικές, ασφαλείς και βιώσιμες εμπειρίες.
Η τελευταία έμφαση στη βιωσιμότητα είναι ιδιαίτερα επιταχυνόμενη. Το 54% της Gen Z και το 48% των Millennials είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές.
Αυτή η τάση αντιπροσωπεύει ένα κρίσιμο κριτήριο για τις αεροπορικές εταιρείες καθώς σχεδιάζουν την στρατηγική τους για να ανταποκριθούν στις εξελισσόμενες προτιμήσεις της επόμενης γενιάς ταξιδιωτών.
Οι online κρατήσεις πτήσεων
Η συμπεριφορά στις κρατήσεις αλλάζει ταχέως, κυρίως λόγω των νεότερων γενεών, που αναδιαμορφώνουν το τοπίο.
- Περίπου το 75% των Gen Z και Millennials χρησιμοποιεί τα social media στα smartphone του για προγραμματισμό ταξιδιού.
- Αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις μεγαλύτερες γενιές, όπου το 50% της Gen X και το 32% των Baby Boomers τα χρησιμοποιούν.
Νεότεροι ταξιδιώτες και κρατήσεις
Οι νεότεροι ταξιδιώτες δεν κάνουν απλώς περιήγηση, αλλά συμμετέχουν ενεργά σε κρατήσεις “εν κινήσει”.
- Το 5-7% όλων των ταξιδιωτών αγοράζει βοηθητικές υπηρεσίες απευθείας από τα smartphone του στην πύλη ή κατά τη διάρκεια της πτήσης.
- Το μερίδιο υπερδιπλασιάζεται για τους τουρίστες της Gen Z.
Αυτό δείχνει μια μετατόπιση από την αγορά βοηθητικών υπηρεσιών τη στιγμή της κράτηση μέχρι την ώρα της κατανάλωσης.
Όλες αυτές οι εξελίξεις υπογραμμίζουν μια ευρύτερη τάση του κλάδου. Οι κρατήσεις δεν περιορίζονται πλέον σε αλληλεπιδράσεις πριν από το ταξίδι. Αντίθετα, εκτείνονται σε όλη τη διάρκεια της απόδρασης, ενισχύοντας τις ευκαιρίες αφοσίωσης και εσόδων για τις αεροπορικές εταιρείες.
Η πρόκληση για τις αεροπορικές εταιρείες
Η πρόκληση για τον κλάδο θα είναι να αξιοποιήσει τις γνώσεις και τις τεχνολογίες για να προσφέρει απρόσκοπτες, διαισθητικές και άκρως εξατομικευμένες εμπειρίες κρατήσεων. Αυτές όμως θα πρέπει να ευθυγραμμίζονται με τον τρόπο ζωής των σύγχρονων ταξιδιωτών με επίκεντρο τα κινητά.
Προκειμένου οι αεροπορικές εταιρείες να εξυπηρετούν αποτελεσματικά τους τουρίστες καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού, πρέπει να χρησιμοποιούν συνεχώς ενημερωμένα δεδομένα κατάστασης πτήσης, έγκαιρες και ακριβείς πληροφορίες για προορισμούς -κάτι που αναζητούν Millennials και Gen Z- καθώς και προσφορές κατά την πτήση.
Ενσωματώνοντας τέτοιες εξατομικευμένες υπηρεσίες απευθείας στα smartphone των ταξιδιωτών και στα συστήματα ψυχαγωγίας στην πτήση, οι αερομεταφορείς μπορούν να βελτιώσουν την ικανοποίηση των επιβατών και να μεγιστοποιήσουν τις ευκαιρίες πρόσθετων εσόδων.