Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η ηλεκτρονική αναγνώριση προσώπου της Ryanair δημιουργεί προβλήματα σε επαγγελματίες ταξιδιώτες στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Ανέφεραν συνεχείς «τριβές» και «απογοητεύσεις» κατά την κράτηση πτήσεων με τη Ryanair μέσω ηλεκτρονικών εργαλείων, λόγω της αμφιλεγόμενης διαδικασίας επαλήθευσης στο διαδίκτυο που απαιτεί αναγνώριση προσώπου.
Σύμφωνα με το Institute of Travel Management (ITM) τα μέλη του -τα περισσότερα από τα οποία είναι διαχειριστές εταιρικών ταξιδιών- αντιμετωπίζουν προκλήσεις όταν κάνουν κρατήσεις της Ryanair μέσω OBT.
Η διαδικασία επαλήθευσης να προκαλεί «σημαντική» ανησυχία στους ταξιδιώτες.
«Η διαδικασία επαλήθευσης φέρνει προκλήσεις στην εμπειρία των ταξιδιωτών και ενδεχομένως την ασφάλεια των δεδομένων, ανάλογα με το πού αποθηκεύονται τα δεδομένα επαλήθευσης του ταξιδιώτη», δήλωσε ο Kerry Douglas, επικεφαλής προγράμματος του ITM.
Ο αερομεταφορέας δήλωσε ότι η διαδικασία επαλήθευσης έχει τεθεί σε εφαρμογή για να αποφευχθούν οι «μη εξουσιοδοτημένοι» διαδικτυακοί πράκτορες από το να πωλούν πτήσεις και βοηθητικές υπηρεσίες σε διογκωμένες τιμές.
Ως αποτέλεσμα, οι πελάτες που κάνουν κράτηση μέσω τρίτων υποχρεούνται να ολοκληρώσουν μια διαδικασία επαλήθευσης πελάτη και μπορούν να επιλέξουν μια «εξπρές» βιομετρική επαλήθευση ή να συμπληρώσουν μια ψηφιακή φόρμα επαλήθευσης.
Η ικανότητα αναγνώρισης προσώπου της αεροπορικής εταιρείας τροφοδοτείται μέσω μιας συνεργασίας με την GetID, σύμφωνα με τον ιστότοπο της.
Οι επιβάτες που δεν ολοκληρώνουν την ηλεκτρονική επαλήθευση θα πρέπει να ολοκληρώσουν το check-in στο αεροδρόμιο με χρέωση 55 ευρώ.
Οι συμφωνίες διανομής με εταιρείες όπως οι Sabre, Amadeus και Travelport σημαίνουν ότι οι επαγγελματίες ταξιδιώτες μπορούν να έχουν πρόσβαση στο περιεχόμενο της Ryanair μέσω των OBT τους.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον Kerry Douglas, δεν είναι όλο το περιεχόμενο διαθέσιμο.
Όπως εξήγησε «υπάρχουν περιορισμοί στη δυνατότητα πρόσβασης στους ναύλους, καθώς το περιεχόμενο δεν είναι διαθέσιμο μέσω των παραδοσιακών ροών GDS – για παράδειγμα, οι ναύλοι που διατίθενται μέσω «ελαφρών» εκδόσεων που τα OBT και τα TMC μπορεί να μην έχουν συνδέσει ροές OBT».
Πρόσθεσε επίσης ότι «υπήρξαν επίσης προβλήματα με την αποτυχία της επαλήθευσης, όπου χρειάστηκαν αρκετές προσπάθειες για να γίνει κράτηση στη Ryanair για ορισμένους ταξιδιώτες.
Η γλώσσα που χρησιμοποιείται στο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου επαλήθευσης είναι επίσης ανησυχητική για ταξιδιώτες που κάνουν κράτηση μέσω των εγκεκριμένων εταιρικών καναλιών του οργανισμού τους.
Λαμβάνουν ένα μήνυμα ότι η κράτηση τους έχει αποκλειστεί επειδή έγινε από τρίτο ταξιδιωτικό πράκτορα που δεν έχει εμπορική σχέση με τη Ryanair για να κάνουν τις κρατήσεις τους».
Η διαδικασία επαλήθευσης της Ryanair έχει ήδη δημιουργήσει εντάσεις με τους πράκτορες online κρατήσεων.
Η αεροπορική εταιρεία συνεχίζει να αποθαρρύνει τους ταξιδιώτες να κάνουν κράτηση με OTA «καθώς πολλοί εξακολουθούν να παρέχουν εσφαλμένα στοιχεία επικοινωνίας και πληρωμής με τους επιβάτες εμποδίζοντας τους επιβάτες να διαχειριστούν τις κρατήσεις τους και να λαμβάνουν σημαντικές ταξιδιωτικές πληροφορίες».
Τον περασμένο μήνα, μια ομάδα εταιρειών, συμπεριλαμβανομένων των Booking.com, Expedia και Skyscanner, έγραψε στην κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου και στις ρυθμιστικές αρχές για να εκφράσουν ανησυχίες σχετικά με την «επεμβατική, περιττή και άδικη» διαδικασία.
Τον Ιούλιο, ο όμιλος ψηφιακών δικαιωμάτων NOYB υπέβαλε καταγγελία κατά του μεταφορέα, υποστηρίζοντας ότι η χρήση της αναγνώρισης προσώπου παραβιάζει τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR) της ΕΕ.
Η EU Travel Tech, η οποία εκπροσωπεί ιδιοκτήτες GDS, διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία και εταιρείες διαχείρισης ταξιδιών, επέκρινε επίσης τη χρήση της αναγνώρισης προσώπου από τον αερομεταφορέα, χαρακτηρίζοντάς την «δυσανάλογη» και «παραβατική για την ιδιωτική ζωή».
«Οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές θα πρέπει να παρέμβουν για να διασφαλίσουν ότι η Ryanair θα σταματήσει αυτή την πρακτική αμέσως, δήλωσε ο γενικός γραμματέας του οργανισμού Emmanuel Mounier.
Θα είναι σημαντικό για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις εθνικές αρχές προστασίας δεδομένων να λάβουν θέση ενάντια σε αυτήν την πρακτική για να διασφαλίσουν ότι όλοι οι πελάτες της Ryanair προστατεύονται επαρκώς, ανεξάρτητα από το κανάλι διανομής που έχουν επιλέξει να χρησιμοποιήσουν».
Η Ένωση Επιχειρηματικών Ταξιδιών (BTA) προτρέπει τον αερομεταφορέα «να υποστηρίξει τους επαγγελματίες ταξιδιώτες και να υιοθετήσει μια πολιτική μη πρόσθετης επαλήθευσης για όλες τις κρατήσεις μέσω TMC».
«Τα TMC παρέχουν αναφορές, διασφάλιση, υποστήριξη και διασφαλίζουν ότι οι ταξιδιωτικές κρατήσεις λειτουργούν ομαλά για τους αγοραστές επαγγελματικών ταξιδιών», δήλωσε ο Clive Wratten, διευθύνων σύμβουλος της BTA.