Σύνταξη: tourismtoday.gr

Το μέγεθος της αγοράς προέλευσης τουριστών (περιοχές από τις οποίες προέρχονται οι ταξιδιώτες) αποτιμήθηκε σε 599,40 δις δολάρια το 2022 και εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 1,1 τρις δολάρια έως το 2032, αυξάνοντας 63% το CAGR (από 26%) έως το 2032, σύμφωνα με μελέτη της Allied Market Research.

Τα ομαδικά ταξίδια κυριάρχησαν, τονίζοντας την προτίμηση για οργανωμένες και κοινωνικά εμπλουτισμένες ταξιδιωτικές εμπειρίες.
Οι προβλέψεις δείχνουν ότι θα συνεχίσουν να είναι η προτιμώμενη επιλογή από τουρίστες τα επόμενα χρόνια.

Η Ευρώπη ηγείται της παγκόσμιας αγοράς

  • Η Ευρώπη ηγήθηκε της παγκόσμιας αγοράς το 2022, παρουσιάζοντας ισχυρή ανάπτυξη σε προορισμούς όπως η Γαλλία, η Γερμανία και η Ιταλία.
  • Η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί λόγω της εδραιωμένης τουριστικής υποδομής και της πολιτιστικής ποικιλομορφίας της Γηραιάς Ηπείρου.

Τάσεις αγοράς

Ο τουρισμός περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων, από τα ταξίδια αναψυχής και περιπέτειας μέχρι τον οικοτουρισμό και την πολιτιστική εμβάπτιση. Τα τελευταία δεδομένα υπογραμμίζουν πολλές δημοφιλείς τάσεις, όπως:

  • Οικοτουριστικοί προορισμοί σε άνοδο: Μοναδικοί κόμβοι οικοτουρισμού όπως η Ισλανδία, η Κένυα, το Παλάου και το Νεπάλ έχουν γίνει κορυφαία σημεία για ταξιδιώτες που αναζητούν βιώσιμες εμπειρίες.
  • Επέκταση εξειδικευμένων αγορών: Περιοχές όπως η Κόστα Ρίκα, τα νησιά Γκαλαπάγκος και ο Παναμάς αναδεικνύονται σε ηγέτες στον οικολογικό τουρισμό.
    Επίσης, η Αιθιοπία έχει κερδίσει έλξη με τις πολιτιστικές και τουριστικές προσφορές άγριας ζωής της.
  • Υποδομές και Προσβασιμότητα: Ενώ η ζήτηση για οικοτουρισμό αυξάνεται, οι προκλήσεις στις υποδομές παραμένουν σε αρκετούς προορισμούς.
    Η περιορισμένη διαμονή, οι ανησυχίες για την ασφάλεια και τα ζητήματα προσβασιμότητας σε περιοχές με ανεπαρκή συγκοινωνία ή δημόσιες ανέσεις μπορούν να περιορίσουν την τουριστική ανάπτυξη.
    Οι επενδύσεις σε προσβάσιμα καταλύματα και ποιοτικές υποδομές είναι ζωτικής σημασίας για την ενίσχυση της απήχησης αυτών των περιοχών και την κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης.
  • Τουριστικές υπηρεσίες: Η ζήτηση για τουριστικές υπηρεσίες έχει αυξηθεί σημαντικά. Σε αυτό έχει συμβάλλει η επιθυμία που έχουν οι ταξιδιώτες για αποδράσεις σε νέες τοποθεσίες στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, καθώς και η συμμετοχή τους σε ψυχαγωγικές δραστηριότητες.
    Ως αποτέλεσμα, αναμένεται άνοδος της ζήτησης στην αγορά τουριστικών πηγών κατά την προβλεπόμενη περίοδο.

“Δίψα” για λιγότερο γνωστές τοποθεσίες και εμπειρίες εκτός διαδρομής

Η άνοδος του τοπικού και διεθνούς τουρισμού σε εθνικά πάρκα, ιστορικούς χώρους και πολιτιστικές εκδηλώσεις δεν περνάει απαρατήρητη.
Για παράδειγμα, τα τελευταία χρόνια οι ταξιδιώτες αναζητούν όλο και περισσότερο να ανακαλύψουν λιγότερο γνωστές τοποθεσίες και εμπειρίες εκτός διαδρομής, όπως ο οικοτουρισμός, τα ταξίδια περιπέτειας και οι δραστηριότητες πολιτιστικής εμβάπτισης.

Ως αποτέλεσμα, νέα αγαθά και υπηρεσίες που σχετίζονται με τον τουρισμό έχουν δημιουργηθεί για να καλύψουν τις ανάγκες αυτών των εξειδικευμένων αγορών, αυξάνοντας την προσφορά στον τομέα.

Επιπλέον, η δημοτικότητα των social media έχει κάνει πιο εύκολο στα άτομα να μοιράζονται τις ταξιδιωτικές τους ιστορίες, ενθαρρύνοντας και άλλους να ξεκινήσουν παρόμοιες αποδράσεις.

Όσον αφορά ποιο κανάλι επιλέγουν οι τουρίστες για κρατήσεις, οι εφαρμογές στα κινητά κυριαρχούν και εκτιμάται πως θα συνεχίσουν να έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο και κατά την περίοδο πρόβλεψης.