Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η παγκόσμια αγορά σε εξατομικευμένα ταξίδια και εμπειρίες αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά, φθάνοντας τα 447,3 δις δολάρια το 2030, σύμφωνα με την πρόβλεψη της Allied Market Research.

Αυτή η άνοδος αναμένεται να έρθει με ισχυρό σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 17,8% έως το 2030, λόγω της αυξημένης ζήτησης για εξατομικευμένα ταξιδιωτικά πακέτα και εξελίξεις στην τεχνολογία.

Η μεγαλύτερη επιθυμία για εξατομικευμένες εμπειρίες έχει αναδιαμορφώσει την ταξιδιωτική βιομηχανία, με τους παρόχους υπηρεσιών σε πτήσεις, ξενοδοχεία και σε κρουαζιέρα να προσπαθούν να ανταποκριθούν στις μοναδικές ανάγκες κάθε πελάτη.

Ποιοι παράγοντες οδηγούν την ανάπτυξη στα εξατομικευμένα ταξίδια

  • Ένας από τους πρωταρχικούς παράγοντες είναι η αυξανόμενη τάση σε online κρατήσεις. Οι ψηφιακές πλατφόρμες επιτρέπουν πλέον στους πελάτες να κάνουν κράτηση για διακοπές, επαγγελματικά ταξίδια και εμπειρίες αναψυχής που είναι ειδικά προσαρμοσμένες στις προτιμήσεις τους.
  • Τα social media διαδραματίζουν επίσης σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη αυτής της αγοράς, καθώς παρέχουν πολύτιμες πληροφορίες για τις προτιμήσεις των ταξιδιωτών.
    Οι πληροφορίες που συλλέγονται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βοηθούν τις επιχειρήσεις του τουριστικού τομέα να κατανοήσουν τις ανάγκες των πελατών τους, όπως τις προτιμήσεις των τροφίμων ή τις επιθυμητές ταξιδιωτικές εμπειρίες, και να προσαρμόσουν τις προσφορές τους ανάλογα.
  • Η συνδυασμένη χρήση τεχνολογίας και ανάλυσης δεδομένων επέτρεψε στους παρόχους υπηρεσιών να δημιουργήσουν εξαιρετικά εξατομικευμένες υπηρεσίες.
    Οι αεροπορικές εταιρείες, τα ξενοδοχεία και οι εταιρείες κρουαζιέρας μπορούν πλέον να αναλύουν δεδομένα πελατών για να προσφέρουν προσαρμοσμένα πακέτα με βάση τις ατομικές ταξιδιωτικές συνήθειες, τις προτιμήσεις και τις προηγούμενες εμπειρίες.

Ως αποτέλεσμα, τα εξατομικευμένα ταξίδια δεν είναι πλέον πολυτέλεια, αλλά μια αυξανόμενη τάση που ανταποκρίνεται στις εξελισσόμενες απαιτήσεις του σύγχρονου τουρίστα.

Παρά αυτές τις οπισθοδρομήσεις, λόγω πανδημίας η αγορά έχει δείξει ανθεκτικότητα και τώρα βρίσκεται σε τροχιά ανάκαμψης, υποβοηθούμενη από την αυξημένη ζήτηση.

Ποια ταξίδια έχουν ταχύτερη ανάπτυξη

Οι κρουαζιέρες αναμένεται να σημειώσουν την ταχύτερη ανάπτυξη, με CAGR 20,5%, μια  τάση που καθοδηγείται από την αυξανόμενη δημοτικότητα τους.

Οι ταξιδιώτες αναζητούν εξατομικευμένες εμπειρίες επί του σκάφους που καλύπτουν τις συγκεκριμένες ανάγκες τους.

Κανάλια κράτησης

Τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία (ΟΤΑ) κυριαρχούν στην αγορά. Οι πλατφόρμες OTA προβλέπεται να φτάσουν τα 132,6 δις δολάρια έως το 2030, αντικατοπτρίζοντας CAGR 19,9%, από 22,6 δις το 2020.

Οι ταξιδιώτες επιλέγουν αυτό τον τρόπο κράτησης γιατί τους προσφέρει έναν βολικό τρόπο να συγκρίνουν τιμές και υπηρεσίες και να έχουν πρόσβαση σε διάφορα ταξιδιωτικά πακέτα.

Αυτές οι πλατφόρμες είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς μεταξύ των Millennials και άλλων ταξιδιωτών με γνώσεις τεχνολογίας που εκτιμούν την ευελιξία και την ευκολία των online κρατήσεων.

Γενιές ταξιδιωτών και εξατομικευμένες εμπειρίες

Η Gen X πρόκειται να γνωρίσει την ταχύτερη ανάπτυξη στην εξατομικευμένη ταξιδιωτική αγορά. Αυτό το τμήμα, το οποίο περιλαμβάνει άτομα ηλικίας μεταξύ 40 και 55 ετών, επιλέγει όλο και περισσότερο προσαρμοσμένες ταξιδιωτικές εμπειρίες.

Οι τουρίστες της Gen X είναι συνήθως παντρεμένοι με παιδιά και αναζητούν ασφαλείς, άνετους προορισμούς για οικογενειακές διακοπές.

Η επιθυμία για εξατομίκευση σε αυτήν την ομάδα αναμένεται να οδηγήσει τη ζήτηση για εξατομικευμένες εμπειρίες διακοπών που να εξυπηρετούν τις ανάγκες όλων των μελών της οικογένειας.

Ο σκοπός του ταξιδιού

Οι αποδράσεις αναψυχής συνεχίζουν να κυριαρχούν. Ωστόσο, τα επαγγελματικά ταξίδια κερδίζουν έδαφος και εκτιμάται ότι θα φτάσουν στο 22,9% έως το 2030 (από 19,1% της αγοράς το 2020).

Όσοι ταξιδεύουν για δουλειά απαιτούν ολοένα και περισσότερο εξατομικευμένες υπηρεσίες για να κάνουν τα ταξίδια τους πιο αποτελεσματικά και άνετα. Μεταξύ αυτών είναι τα εξατομικευμένα ξενοδοχεία, οι θέσεις προτεραιότητας στα αεροπλάνα καθώς και οι υπηρεσίες εν πτήσει σχεδιασμένες για να καλύψουν τις συγκεκριμένες ανάγκες τους.

Η Βόρεια Αμερική ηγείται της αγοράς

Η Βόρεια Αμερική είναι αυτή τη στιγμή η κυρίαρχη περιοχή στην αγορά εξατομικευμένων ταξιδιών και εμπειριών.
Οι ΗΠΑ είναι η μεγαλύτερη αγορά, συμβάλλοντας σημαντικά στην παγκόσμια ζήτηση. Με προβλεπόμενη αγοραία αξία 133,4 δις δολαρίων έως το 2030, αναμένεται να διατηρήσει την ηγετική της θέση καθ’ όλη την περίοδο πρόβλεψης.

Η άνοδος αποδίδεται στην αυξανόμενη υιοθέτηση της τεχνολογίας, η οποία έχει ενισχύσει την ικανότητα των παρόχων υπηρεσιών να εξατομικεύουν τις προσφορές.
Το ψηφιακό μάρκετινγκ και η διαφήμιση μέσω των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης έχουν ενισχύσει περαιτέρω τον τουρισμό στην περιοχή.

Οι ευρωπαϊκές χώρες, ιδιαίτερα το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία και η Ιταλία, αποτελούν επίσης σημαντικούς εξερχόμενους ταξιδιωτικούς προορισμούς για τους τουρίστες των ΗΠΑ, με τους ταξιδιώτες να αναζητούν όλο και περισσότερο εξατομικευμένες εμπειρίες.

Η άνοδος των προσαρμόσιμων ταξιδιωτικών πακέτων και των βελτιωμένων προσφορών εξυπηρέτησης πελατών είναι βασικός μοχλός για την προσέλκυση τουριστών από τη Βόρεια Αμερική σε ευρωπαϊκούς προορισμούς.