Ο κλάδος των αερομεταφορών αντιμετωπίζει προκλήσεις μετά από πρόκληση τα τελευταία δύο χρόνια. Κι όμως μπόρεσε να δείξει ανθεκτικότητα απέναντι στις αντιξοότητες.
Ενώ συνεχίζουμε να βλέπουμε μια σταδιακή ανάκαμψη του κλάδου, εξακολουθούν να υπάρχουν ορισμένες προκλήσεις το 2022 που είχαν σημαντικό αντίκτυπο σε διάφορους επιχειρηματικούς τομείς της αεροπορικής βιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένης της προμήθειας ανταλλακτικών αεροσκαφών.
Το 2022 χαρακτηρίστηκε από μια εύθραυστη αλυσίδα εφοδιασμού. «Μόλις οι αεροπορικές εταιρείες άρχισαν να εντείνουν τις δραστηριότητές τους, η δραστηριότητα συντήρησης έχει επίσης αυξηθεί στα περισσότερα μέρη του κόσμου», εξηγεί ο Toma Matutyte, Διευθύνων Σύμβουλος της Locatory.com, μια αεροπορική αγορά για ανταλλακτικά αεροσκαφών και δυνατότητες επισκευής και μέλος της οικογένειας της Avia Solutions.
«Οι βαρείς έλεγχοι αεροσκαφών που έχουν τεθεί σε αναμονή κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 κατέστησαν και πάλι απαραίτητοι, αυξάνοντας τη ζήτηση για εξαρτήματα και υλικά αεροσκαφών. Δυστυχώς, κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας αεροπορικής κρίσης, για να εξοικονομήσουν χρήματα που χρειαζόμασταν, οι αεροπορικές εταιρείες και οι πάροχοι MRO επικεντρώθηκαν πρώτα στη χρήση εσωτερικών πόρων, αφήνοντας έτσι τα αποθέματά τους να μειωθούν. Τώρα, αφού το αεροσκάφος επιστρέφει στις επιχειρήσεις με γρήγορο ρυθμό.
Κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας πανδημίας, οι αεροπορικές εταιρείες και οι εταιρείες εκμετάλλευσης αεροσκαφών καθυστέρησαν ή ακόμη και απέσυραν τις παραγγελίες των νέων αεροσκαφών τους. «Αυτό ανάγκασε τους προμηθευτές να μείνουν με λανθάνον απόθεμα και τελικά τους ώθησε να αναστείλουν την παραγωγή και να απολύσουν άτομα. Σε πολλές περιπτώσεις, η επιστροφή στην κανονική λειτουργία για τέτοιους κατασκευαστές είναι μια μακρά και δαπανηρή διαδικασία που επηρεάζει περαιτέρω ολόκληρη την αεροπορική βιομηχανία και την αλυσίδα εφοδιασμού της», δήλωσε ο Toma Matutyte.
Επιπλέον, οι καθυστερήσεις παραγγελιών στους κολοσσούς της βιομηχανίας Airbus και Boeing αναγκάζουν τις αεροπορικές εταιρείες να συνεχίσουν να εξαρτώνται από τον τρέχοντα στόλο που απαιτεί περισσότερη συντήρηση από ότι τα νέα αεροσκάφη. «Στο τέλος του τριμήνου Σεπτεμβρίου οι εκκρεμείς παραγγελίες της Airbus ήταν 7.294 ενώ η Boeing είχε τις εκκρεμότητες άνω των 4.300», είπε.
Αυτή η πρόκληση μιας εύθραυστης αλυσίδας εφοδιασμού, η διακοπή της κατασκευής ανταλλακτικών αεροσκαφών και οι μεγάλες καθυστερήσεις σήμαιναν ότι η αγορά ανταλλακτικών αεροσκαφών έχει παρατηρήσει μια σημαντική περίοδο ανάπτυξης. Το 2019, η παγκόσμια αγορά ανταλλακτικών αεροσκαφών αποτιμήθηκε σε 537,04 δισ. USD και αναμένεται να φτάσει τα 826,01 δισ. USD έως το 2028 με CAGR 4,9% μεταξύ 2021 και 2028. Το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς κινητήρων αεροσκαφών αναμένεται να παρουσιάσει ακόμη ταχύτερη ανάπτυξη. Το 2021 αποτιμήθηκε σε 45,50 δισεκατομμύρια δολάρια και αναμένεται να φτάσει σε 104,65 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2028, με CAGR 10,89% μεταξύ 2022 και 2028.
«Η αγορά ανταλλακτικών αεροσκαφών αυξάνεται σταθερά», εξηγεί ο Διευθύνων Σύμβουλος της Locatory.com. «Το αυξανόμενο ενδιαφέρον από τις αεροπορικές εταιρείες, τους φορείς εκμετάλλευσης αεροσκαφών και τους εκμισθωτές επηρεάζει όχι μόνο τους κατασκευαστές αυθεντικών ανταλλακτικών αεροσκαφών αλλά και τις δευτερεύουσες αγορές ανταλλακτικών αεροσκαφών, όπως το Locatory.com. Τα τελευταία δύο χρόνια, είδαμε μια σημαντική αύξηση του ενδιαφέροντος των πελατών που οφείλεται εν μέρει στη συνεχή επέκταση της βάσης δεδομένων μας για ανταλλακτικά. Κάθε μήνα αυξάνεται κατά 15% επιτρέποντας μεγαλύτερη ποικιλία διαθέσιμων ανταλλακτικών.”