To “πράσινο φως” με στόχο την απελευθέρωση της περιοχής του Ελαιώνα, δίνοντας ταυτόχρονα μεγαλύτερη αξία στην επικείμενη αποκρατικοποίηση της Αττικής Οδού, ενέκρινε η Κυβερνητική Επιτροπή Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας, που συνεδριάζει υπό την προεδρία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, προκειμένου να αναλάβει η μονάδα ωρίμανσης έργων του ΤΑΙΠΕΔ να προχωρήσει τον διαγωνισμό με ΣΔΙΤ για τη μετεγκατάσταση των εκατοντάδων μεταφορέων που λειτουργούν σήμερα στο χαοτικό καθεστώς του Ελαιώνα σε μια έκταση 600 στρεμμάτων στη Φυλή, δημιουργώντας ένα πλήρες μεταφορικό σύστημα που θα αυξήσει τη λειτουργικότητα των logistics.

H μετακίνηση των πρακτορείων εμπορευμάτων από τον Ελαιώνα στον Δήμο Φυλής για τη δημιουργία του πρώτου οργανωμένου logistics υποδοχέα στην περιοχή, προϋπολογισμού 500 εκατ. ευρώ, που αναμένεται να γίνει ο μεγαλύτερος της ΝΑ Ευρώπης, έχει ήδη προσελκύσει το ενδιαφέρον κατασκευαστικών εταιρειών.

Η μετεγκατάσταση των πρακτορείων στο Δήμο Φυλής, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, όχι μόνον θα ανακουφίσει το κυκλοφοριακό στο «ποτάμι» της Αθήνας, αλλά θα μετατοπίσει τις μετακινήσεις των βαρέων οχημάτων στην Αττική Οδό. Και θα δώσει επιπλέον αξία στην διαδικασία επανα-παραχώρησης του οδικού άξονα σε ιδιώτη επενδυτή που τώρα ξεκινά η κυβέρνηση.

Μόνον η κίνηση των φορτηγών θα σημάνει για τον παραχωρησιούχο της Αττικής Οδού, επιπλέον έσοδα 500 εκατ. ευρώ σε μια περίοδο παραχώρησης 25 ετών. Η μεταφορά των εμπορευμάτων μέσω του Ελαιώνα σήμερα επιβαρύνει κυρίως τον Κηφισό με περίπου 4.000 μετακινήσεις φορτηγών ημερησίως, που κατακλύζουν τον αστικό ιστό της Αθήνας προκαλώντας κυκλοφοριακό κομφούζιο στην Εθνική Οδό και κατά συνέπεια σε όλες τις κεντρικές αρτηρίες.

Η Μονάδα Ωρίμανσης Έργων (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ, έχοντας εξασφαλίσει ποσό 20 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, έχοντας έγκριση της Επιτροπής Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας, προχωρεί στην υλοποίηση του σχεδίου μετεγκατάστασης των 350 μεταφορικών – logistics επιχειρήσεων που λειτουργούν σήμερα στον Ελαιώνα, με την αξιοποίηση ακινήτου περίπου 600 στρεμμάτων που διαθέτει ο Δήμος Φυλής πλησίον της Αττικής Οδού, όπου και θα υπάρχει σύνδεση του με το Εμπορευματικό Κέντρο «Θριάσιο ΙΙ» που θα έχει πρόσβαση στη σιδηροδρομική γραμμή.

Υπενθυμίζεται ότι, οι εταιρείες αυτές που σήμερα εδρεύουν στον Ελαιώνα, χωρίς τις απαραίτητες υποδομές, δεν μπορούν να αναβαθμίσουν τις εγκαταστάσεις τους. Όπως υποστηρίζουν στελέχη μεταφορικών εταιρειών, το μεγαλύτερο μέρος του μεταφορικού έργου στην Αττική εκτελείται σήμερα από επιχειρήσεις που λειτουργούν με διετείς παρατάσεις της άδειας τους, υπό τον φόβο ανά πάσα στιγμή να βρεθούν χωρίς άδειες λειτουργίας των επιχειρήσεων τους.

Η Μονάδα Ωρίμανσης Έργων, επικεφαλής της οποίας είναι ο εντεταλμένος σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Παναγιώτης Σταμπουλίδης, με τη συνδρομή και εμπειρία του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ και προέδρου του Εθνικού Συμβουλίου για την Εφοδιαστική Αλυσίδα, Θανάση Ζηλιασκόπουλου, αναλαμβάνει την ωρίμανση του ακινήτου με όρους δόμησης, χρήσης γης, ώστε το έργο που θα υλοποιηθεί με το μοντέλο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) να ξεκινήσει μέσα στο 2022. Στόχος είναι μέσα στο 2023 να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και να δημιουργηθεί ένα πρότυπο εμπορευματικό κέντρο.

Οι εταιρείες logistics, σύμφωνα με πληροφορίες, θα πριμοδοτηθούν για να μεταφερθούν στο νέο χώρο που θα κατασκευαστεί και θα έχει κτίρια για την εγκατάσταση των εταιρειών, ξενοδοχείο, εστιατόρια και τράπεζες, δημιουργώντας μία μικρή πόλη με κτίρια που μπορούν να φτάσουν τις 380.000 τετραγωνικά μέτρα για την εξυπηρέτηση των μεταφορέων.

Σημειώνεται ότι, για την εγκατάσταση των εταιρειών logistics θα απαιτηθούν περίπου 100.000 τετραγωνικά, ενώ τα υπόλοιπα κτίρια μπορούν να φιλοξενήσουν και άλλες επιχειρήσεις, όπως εταιρείες ταχυμεταφορών και όσους ζητήσουν πρόσβαση στην περιοχή, μια και θα διαθέτει άμεση οδική και σιδηροδρομική σύνδεση, διευκολύνοντας σημαντικά τις μεταφορές.

Μάλιστα προκειμένου να υπάρχει άμεση πρόσβαση και από το λιμάνι του Πειραιά, έχει ζητηθεί η ολοκλήρωση της Περιφερειακής Αιγάλεω μέσω της Λεωφόρου Σχιστού με ένα τούνελ, παρακάμπτοντας ουσιαστικά όλη την κίνηση από τον Πειραιά μέσω της Εθνικής δίνοντας ακόμα μεγαλύτερη «ανάσα» στο κυκλοφοριακό της πόλης.

Με την αποχώρηση των εταιρειών θα απελευθερωθεί μια πολύ μεγάλη έκταση στον Ελαιώνα, η οποία μπορεί να ενταχθεί στο ευρύτερο σχέδιο ανάπλασης της περιοχής όπου δρομολογείται να κατασκευαστεί το γήπεδο του Παναθηναϊκού, ο νέος σταθμός ΚΤΕΛ και γενικότερα η αναβάθμιση της Ακαδημίας Πλάτωνος.

Το έργο στην Φυλή αναμένεται να αποτελέσει σημαντικό έσοδο για τον Δήμο Άνω Λιοσίων – Φυλής, καθώς ο δήμος εκτός από το ενοίκιο για την παραχώρηση της έκτασης θα λαμβάνει και ποσοστό επί των εσόδων του logistics city που θα αναπτυχθεί.