Η γενετική τεχνητή νοημοσύνη παραμένει κεντρικός άξονας για τον ταξιδιωτικό τομέα και το 2025 – αλλά οι προκλήσεις αναδύονται καθώς η αρχική αισιοδοξία αρχίζει να υποχωρεί.

Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξε έκθεση που κυκλοφόρησε πρόσφατα από την Amadeus – «Πλοήγηση στο Μέλλον: Πώς η Γενετική Τεχνητή Νοημοσύνη μεταμορφώνει την ταξιδιωτική βιομηχανία» – η οποία εξέτασε ειδικούς στον τομέα από όλο το ταξιδιωτικό οικοσύστημα.

Μεταξύ των περισσοτέρων από 300 ηγέτες του κλάδου που συμμετείχαν στην έρευνα, το Generative AI αναφέρθηκε ως «ύψιστη προτεραιότητα» για το επόμενο έτος κατά 46% – μπροστά από οποιαδήποτε άλλη τεχνολογία. Αυτό το ποσοστό αυξήθηκε στο 61% στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, υποδηλώνοντας ότι η περιοχή μπορεί να είναι έτοιμη να αναλάβει το προβάδισμα σε αυτήν τη μετασχηματιστική τεχνολογία.

Άλλες τεχνολογίες που αναφέρθηκαν ως κορυφαία προτεραιότητα για το 2025 περιλάμβαναν

  • τη διαχείριση δεδομένων (38%)
  • την αρχιτεκτονική cloud (36%)
  • την υποδομή πληροφορικής τεχνητής νοημοσύνης (34%)
  • τη βιομετρική τεχνολογία (23%).

Σε παγκόσμιο επίπεδο, περισσότεροι από τους μισούς ηγέτες της ταξιδιωτικής τεχνολογίας (51%) υποστηρίζουν ότι η Generative AI έχει ήδη «σημαντική παρουσία» στον ταξιδιωτικό κλάδο της χώρας τους.

  • Το 36% αναμένει ότι θα εμφανιστεί το επόμενο έτος
  • Το 11% αναμένει ότι η διαδικασία θα διαρκέσει ένα έως δύο χρόνια.
  • Μόλις το 2% των ηγετών της ταξιδιωτικής τεχνολογίας πιστεύει ότι θα χρειαστούν τρία ή περισσότερα χρόνια για να έχει η AI σημαντική παρουσία στον ταξιδιωτικό τομέα.
  • Το 41% ​​των ταξιδιωτικών εταιρειών λέει ότι ο οργανισμός τους διαθέτει τον προϋπολογισμό και τους πόρους για να εφαρμόσει το Generative AI,
  • ενώ το 87% είναι ανοιχτό να συνεργαστεί με τρίτο προμηθευτή για την ανάπτυξη εφαρμογών που υποστηρίζονται από Generative AI.

 

Οι προκλήσεις

Τα δεδομένα, το ταλέντο και το κόστος θεωρούνται προκλήσεις στην ανάπτυξη της Generative AI

Ενώ η υποστήριξη για την ανάπτυξη της Generative AI στον ταξιδιωτικό τομέα παραμένει αμείωτη, η έκθεση διαπιστώνει ότι αναδύονται αρκετές προκλήσεις.

Στην ερώτηση σχετικά με το τι επιβραδύνει την ανάπτυξη της τεχνολογίας, οι ηγέτες του κλάδου ανέφεραν

  • Ασφάλεια δεδομένων – 35%
  • Έλλειψη εμπειρογνωμοσύνης και εκπαίδευσης σε Generative AI – 34%
  • Ποιότητα δεδομένων και ανεπαρκής τεχνολογική υποδομή – 33%
  • Ανησυχίες απόδοσης επένδυσης, περιπτώσεις έλλειψης χρήσης ή δυσκολία εκτίμησης της αξίας – 30%
  • Δυσκολία στη σύνδεση με συνεργάτες ή προμηθευτές – 29%

Σήμερα, οι ειδικοί της Generative AI προσπαθούν να προσλάβουν εμπειρογνώμονες και να εκπαιδεύσουν το υπάρχον εργατικό δυναμικό για να γεφυρώσουν το χάσμα δεξιοτήτων, ενώ εργάζονται για να εξασφαλίσουν δεδομένα και να πείσουν τους ανώτερους ηγέτες για την αξία των επενδύσεων Generative AI.

Πώς χρησιμοποιείται η AI

Ενώ η διαδικασία πειραματισμού συνεχίζεται με την ανάπτυξη του Generative AI, έχουν προκύψει αρκετές περιπτώσεις χρήσης στον τομέα των ταξιδιών.

Πρώτη σε ποσοστά είναι η ψηφιακή βοήθεια για τους ταξιδιώτες κατά την κράτηση (53%) και ακολουθούν οι συστάσεις για δραστηριότητες ή χώρους (48%), η δημιουργία περιεχομένου (47%), η βοήθεια του προσωπικού για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών (45%) και η συλλογή και συμπύκνωση αναρτήσεων -ταξιδιωτικά σχόλια (45%).

Πώς φαίνεται η επιτυχημένη

Οι συμμετέχοντες στην έρευνα αναζητούσαν, με σειρά κατάταξης, απόδοση επένδυσης, ικανοποίηση πελατών, βελτιώσεις στην αποδοτικότητα και την παραγωγικότητα, μετρήσεις απόδοσης ( ακρίβεια και συνάφεια) και αυξήσεις σε βασικούς δείκτες απόδοσης.

Ο Sylvain Roy, διευθυντικό στέλεχος της Amadeus, δήλωσε: «Ενώ η τεχνολογία θα αποτελέσει βασικό επίκεντρο για το επόμενο έτος, δικαίως τίθενται ερωτήματα εάν η Generative AI θα αποφέρει επαρκείς αποδόσεις από την επένδυση, ενώ οι ελλείψεις ταλέντων έρχονται επίσης στο επίκεντρο.

Είναι σημαντικό να χρησιμοποιούμε αυτή τη νέα τεχνολογία με υπευθυνότητα, συμπεριλαμβανομένης της διασφάλισης της ασφάλειας των δεδομένων, του απορρήτου και της αξιοπιστίας του περιεχομένου. Είναι καιρός η Generative AI να αποδείξει ότι μπορεί να ανταποκριθεί στη διαφημιστική εκστρατεία».