Με γοργούς ρυθμούς και εντός των χρονοδιαγραμμάτων συνεχίζονται οι εργασίες κατασκευής της Μαρίνας Αγίας Νάπας, ενός μεγαλεπήβολου έργου συνολικής αξίας 300 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο θα αποτελεί σημείο αναφοράς για τον ναυτιλιακό τουρισμό. Μάλιστα, μπορεί τα οικιστικά έργα -29 επαύλεις και δύο πύργοι με 190 διαμερίσματα- να μην έχουν αρχίσει ακόμα, εντούτοις, οι πωλήσεις βρίσκονται σε καλό δρόμο.

Σύμφωνα με ενημέρωση της οποίας έτυχαν λειτουργοί των ΜΜΕ της Κύπρου κατά τη διάρκεια ενημερωτικής ξενάγησης στον χώρο όπου γίνεται το έργο, ήδη έχουν πωληθεί το 60% των διαμερισμάτων του Ανατολικού Πύργου, οι τιμές των οποίων ξεπερνούν το μισό εκατομμύριο ευρώ το ένα, όπως επίσης και δύο επαύλεις, των οποίων η αξία αγγίζει τα 4,5 εκατομμύρια ευρώ τη μία.

Οι αγοραστές, σύμφωνα με τους Σταύρο Καραμοντάνη, Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας M.M. Makronisos Marina Ltd και Ανδρέα Ευριπίδου, Τεχνικό Διευθυντή του έργου, είναι 30% Κύπριοι, ενώ οι υπόλοιποί κατάγονται από τη Ρωσία, τον Λίβανο, την Αίγυπτο, τη Σουηδία και την Ελβετία.

Όπως ανέφερε στους δημοσιογράφους ο Διευθύνων Σύμβουλος της Μαρίνας Αγίας Νάπας, οι εργασίες εξελίσσονται σταθερά, ακολουθώντας το χρονοδιάγραμμα κατασκευών, με τα έργα της πρώτης φάσης, που ξεκίνησαν τον Σεπτέμβριο του 2016 και αφορούν στην κατασκευή λιμενικών έργων και έργων υποδομής, να βρίσκονται σε πολύ ικανοποιητικό βαθμό ολοκλήρωσης. Πρόσθεσε ότι η Μαρίνα θα παραδοθεί το καλοκαίρι του 2019 σε λειτουργήσιμη κατάσταση, ενώ ταυτόχρονα θα συνεχίζονται τα έργα των οικιστικών επαύλεων και των δύο πύργων.

«Οι πωλήσεις όσον αφορά τα οικιστικά και τους δύο πύργους εξελίσσονται με γοργούς και ικανοποιητικούς ρυθμούς, κάτι που μας χαροποιεί ιδιαίτερα», είπε και εξέφρασε την πεποίθηση ότι «θα παραδώσουμε στους επενδυτές και στο κοινό ένα έργο, που θα κάνει όλους περήφανους και θα βοηθήσει στην τοπική οικονομία της επαρχίας Αμμοχώστου».

Σύμφωνα με τον κ. Καραμοντάνη, η Μαρίνα θα είναι σημείο εισόδου στην Κυπριακή Δημοκρατία και θα υπάρχουν οι απαραίτητες υποδομές, δηλαδή τελωνείο, Αστυνομία, γραφείο μετανάστευσης, κτηνιατρικές και υγειονομικές υπηρεσίες. Το οικιστικό κομμάτι, δηλαδή οι δύο πύργοι με 190 πολυτελή διαμερίσματα και 29 επαύλεις, θα είναι έτοιμο μεταξύ 2020-2021, ενώ ολόκληρο το έργο κτίζεται σε μια περιοχή 350 περίπου χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων.

Η εξέλιξη

Σε σχέση ειδικότερα με την εξέλιξη των έργων υποδομής είπε πως η εκβάθυνση της λιμενολεκάνης έχει ολοκληρωθεί κατά 100%, ο νότιος βραχίονας έχει τελειώσει γύρω στο 60%, ενώ η επίχωση έχει τελειώσει γύρω στο 95%. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο κ. Καραμοντάνης είπε ότι για την εκβάθυνση της Μαρίνας έφτασε στην Κύπρο, για πρώτη φορά, ειδικό μηχάνημα, που είναι το τρίτο μεγαλύτερο μηχάνημα στον κόσμο, το οποίο ολοκλήρωσε την εργασία του σε λιγότερο από έξι μήνες.

Είπε ακόμα ότι ο βραχίονας που ουσιαστικά είναι το έργο που προστατεύει την λιμενολεκάνη και ειδικότερα ο νότιος βραχίονας, πρέπει να προστατεύεται από μεγάλες πέτρες, οι οποίες δεν υπάρχουν στα λατομεία της Κύπρου. Έτσι κατασκευάζονται τεχνικές πέτρες των 18, 20 και 22 τόνων, που είναι σε σχήμα αστεριού και τοποθετούνται σε διπλή στρώση από το βάθος του πυθμένα του βραχίονα και βγαίνουν μέχρι πάνω, ενώ για την τοποθέτησή τους, που είναι μια χρονοβόρα διαδικασία, εργάζονται και δύτες.

Συνεχείς έλεγχοι

Αναφορικά με τους ελέγχους που γίνονται για διασφάλιση της περιβαλλοντικής ομορφιάς της περιοχής, ο κ. Καραμοντάνης είπε πως «είμαστε σε συνεχή επαφή με τις σχετικές υπηρεσίες της Δημοκρατίας, ενώ άτομο του Τμήματος Περιβάλλοντος βρίσκεται στο εργοτάξιο και έχει την αρμοδιότητα να ελέγχει τις εργασίες του εργολάβου και όλων των μηχανικών. Είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε μετρήσεις όχι μόνο εντός της λιμενολεκάνης αλλά και εξωτερικά, αφού βρισκόμαστε σε έναν χώρο που περιβάλλεται από απίθανες παραλίες και μας ενδιαφέρει να μη δημιουργούμε πρόβλημα», συνέχισε, προσθέτοντας πως υπάρχει ένας τρομερός έλεγχος και πάρα πολύ καλή επικοινωνία με το Τμήμα Περιβάλλοντος απ’ όλες τις απόψεις.

«Θεωρώ ότι σωστά υπάρχουν όλοι οι έλεγχοι, τους οποίους τηρούμε με ευλάβεια», είπε και σημείωσε πως σήμερα στην περιοχή του έργου υπάρχει θαλάσσια ζωή, δηλαδή φύκια και είδη ψαριών.

Αξίζει να αναφερθεί πως πριν από την ενημέρωση του Διευθύνοντος Συμβούλου της M.M. Makronisos Marina Ltd προηγήθηκε ξενάγηση των λειτουργών ΜΜΕ από τον Τεχνικό Διευθυντή του έργου, Ανδρέα Ευριπίδου, ο οποίος εξέφρασε την ικανοποίησή του για την εξέλιξη των εργασιών, τονίζοντας πως τα πάντα θα είναι έτοιμα στην ώρα τους.

Ολόκληρος ο σχεδιασμός

Σε ό,τι αφορά αυτό καθαυτό το έργο, ο κ. Καραμοντάνης είπε πως η Μαρίνα Αγίας Νάπας, που βρίσκεται ανάμεσα στις παραλίες Αγίας Θέκλας και Μακρονήσου, προνοεί την κατασκευή 190 πολυτελών διαμερισμάτων σε δύο εντυπωσιακούς Πύργους, 29 πολυτελών επαύλεων, Μαρίνας με δυναμικότητα ελλιμενισμού και παροχής ολοκληρωμένων υπηρεσιών σε 600 σκάφη, ναυπηγείου και μιας σειράς από επιλεγμένα καταστήματα και εστιατόρια, που θα προσφέρουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες και ανέσεις στους διαμένοντες και επισκέπτες του έργου.

Δίδοντας περαιτέρω λεπτομέρειες για τα χαρακτηριστικά των οικιστικών μονάδων, είπε πως τα διαμερίσματα και στους δύο πύργους είναι από ενός μέχρι 4 υπνοδωματίων, ενώ στους δύο τελευταίους ορόφους θα βρίσκονται τα ρετιρέ. «Ο σχεδιασμός των διαμερισμάτων έγινε με τέτοιο τρόπο, ώστε όλα να έχουν θέα είτε προς τη θάλασσα είτε προς τη μαρίνα, ή και στα δύο», τόνισε.

Σε σχέση με τις επαύλεις ανέφερε πως οι 12 από αυτές θα κατασκευαστούν σε τεχνητό νησί, οι έξι θα έχουν θέα τη λιμενολεκάνη (οι αγοραστές αυτών των επαύλεων θα έχουν το δικαίωμα να αγοράσουν και τη θέση ελλιμενισμού μπροστά από αυτές) και οι υπόλοιπες 11 θα βλέπουν προς τη Δύση και την παραλία. Όπως εξήγησε περαιτέρω, όλες οι επαύλεις θα κτιστούν σε γη που θα φτάνει τα 700 τετραγωνικά μέτρα και η τιμή τους αρχίζει από 4.5 εκατομμύρια ευρώ και άνω.

Τόσο τα διαμερίσματα όσο και οι επαύλεις, σημείωσε ακόμη, θα πωληθούν υπό το καθεστώς της ενοικίασης για 125 χρόνια με δικαίωμα ανανέωσης. Αναφορικά με τα σκάφη που θα φιλοξενούνται στη Μαρίνα Αγίας Νάπας είπε πως το μήκος τους θα αρχίζει από τα 10 μέτρα και θα φτάνει τα 75 μέτρα. Η Μαρίνα θα έχει χωρητικότητα 400 σκαφών, ενώ στον εξωτερικό χώρο της θα υπάρχει κλειστός χώρος ελλιμενισμού σκαφών, ο οποίος θα μπορεί να φιλοξενεί άλλα 200 σκάφη έως και 10 μέτρα μήκους.

Σημειώνεται ότι τη στιγμή αυτή, για την κατασκευή της μαρίνας εργοδοτούνται 250 άτομα, ενώ κατά την έναρξη της β’ φάσης, που αφορά την οικιστική ανάπτυξη του έργου, οι θέσεις εργασίας αναμένεται να φτάσουν μέχρι και τις 800.

Πηγή : Η Σημερινή