του Χάρη Ντιγριντάκη
Η υπαρξιακή αυταξία του προέδρου και ιδρυτή της Hotel Brain σηματοδότησε την ανέλιξη της εταιρείας του.
Ανδρώθηκε επαγγελματικά μέσα από τα σπλάχνα της αγοράς των ξενοδοχείων, ενώ παρακαταθήκη για την αναρρίχηση του αποτέλεσε η απαιτητική πελατεία της Σαντορίνης.
Ο Πάνος Παλαιολόγος κατάφερε να γίνει Διευθυντής Ξενοδοχείων στο πρώτο ξενοδοχείο Small Luxury Hotel στην Ελλάδα και από το 2000 ξεκίνησε τη δική του Hotel Management Company.
To 2012 ανέλαβε αντιπρόεδρος Ευρώπης των Small Luxury Hotel βάζοντας ακόμη ένα σταθμό στην ατελεύτητη άνοδο του.Αυτή τη στιγμή διαχειρίζεται 200 ξενοδοχεία σε 64 προορισμούς σε 10 χώρες, ενώ έχει εκμισθώσει ήδη και 40 ξενοδοχεία, με αποτέλεσμα η HotelBrain να αποτελεί βαρόμετρο στην αγορά της ανατολικής Μεσογείου.
Στην συνέντευξη του στον ΕΤ της Κυριακής ο κ. Πάνος Παλαιολόγος ακτινογραφεί τον όμιλο της HotelBrain, θεωρώντας ότι και το 2018 θα αποτελέσει τουριστική χρονιά ρεκόρ.
Παράλληλα επιδαψιλεύει γνώσεις για το πως μπορεί να γίνουν και άλλοι προορισμοί σαν τη Μύκονο.
Πιο είναι το προφίλ της Hotel Brain σήμερα; Πόσα ξενοδοχεία διαχειρίζεται και πόσα έχει μισθώσει;
Η HotelBrain είναι μια ανεξάρτητη εταιρεία διαχείρισης ξενοδοχείων που προσφέρει μία ευρεία γκάμα εξατομικευμένων προϊόντων στην υπηρεσία των ιδιοκτητών τους.
Ο βασικός μας στόχος είναι να επιτυγχάνονται τα επιθυμητά οικονομικά αποτελέσματα της εκάστοτε επιχείρησής και γι’ αυτόν τον λόγο εφαρμόζουμε ένα ολιστικό μοντέλο διαχείρισης, ώστε να ανταποκρίνεται πλήρως σε όλες τις ανάγκες του κάθε επιχειρηματία.
Αναλαμβάνουμε τη λειτουργία και τη διαχείριση ξενοδοχείων μέσω μακροπρόθεσμων ή βραχυπρόθεσμων ιδιωτικών συμφωνητικών και επιπλέον συντονίζουμε και διεκπεραιώνουμε όλες τις φάσεις της ανάπτυξης τους.
Παράλληλα μέσω της HotelBrain Capital, της θυγατρικής εταιρείας-επενδυτικού βραχίονα της HotelBrain, στοχεύουμε -μέσα από μισθώσεις- στη δημιουργία ενός χαρτοφυλακίου τουριστικών καταλυμάτων.
Σκοπός μας είναι να αναβαθμίζουμε το κάθε ξενοδοχείο που εντάσσουμε στο χαρτοφυλάκιο μας επενδύοντας κεφάλαιο, να το επανατοποθετούμε στην αγορά και κατά συνέπεια να αυξάνουμε την εμπορική του αξία.
Σήμερα η ΗotelBrain διαχειρίζεται 200 ξενοδοχεία σε 64 προορισμούς, σε 11 χώρες, ενώ η HotelBrain Capital διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό της 40 ξενοδοχειακά καταλύματα ανά την Ελλάδα, με στόχο να αγγίξει τα 60 μέσα στον επόμενο χρόνο.
Πριν λίγα έτη ξεκινήσατε τη δραστηριότητα σας και στο εξωτερικό. Ποια τα επόμενα βήματα;
Η προτεραιότητα μας είναι η Ελλάδα. Φυσικά έχουμε πάντα το βλέμμα στραμμένο στο εξωτερικό και τεστάρουμε τις δυνατότητες μας μέσα από την HotelBrain International, μια ανεξάρτητη εταιρεία με έργα στο ιστορικό της και άλλα που βρίσκονται σε εξέλιξη, σε 11 χώρες (Ηνωμένο Βασίλειο, Βέλγιο, Αυστρία, Ιταλία, Μαρόκο, Κύπρο, Σερβία, Μαυροβούνιο, Λίβανο και Τουρκία).
Η αλήθεια είναι ότι πλέον βλέπουμε τις κινήσεις μας εκτός Ελλάδος να αποδίδουν. Και μόνο το γεγονός ότι έχουμε επεκταθεί σε 11 χώρες δείχνει τη δυναμική της εταιρείας εκτός συνόρων.
Μετά την Αυστρία, προσθέσαμε πρόσφατα στο χαρτοφυλάκιο μας μια ακόμη χώρα που βρίσκεται στην καρδιά της Ευρώπης, το Βέλγιο.
Στόχος είναι η μεγαλύτερη διείσδυση στις αγορές που έχουμε ήδη παρουσία και κυρίως στην Κύπρο που σημειώνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον σε επίπεδο ανάπτυξης νέων μονάδων, διαχείρισης και μίσθωσης ξενοδοχείων.
Αισθάνεστε δικαιωμένος που αναρριχηθήκατε στην κορυφή της ευρωπαϊκής αγοράς ως Top Management Company στα World Travel Awards;
Αισθάνομαι περήφανος για το προφίλ αξιοπιστίας που χτίζουμε απέναντι στους ξενοδόχους και για την εμπιστοσύνη που απολαμβάνουμε από αυτούς.
Από κει και πέρα σαφώς η βράβευση της εταιρείας για τρίτη συνεχόμενη χρονιά ως κορυφαίας εταιρείας management ξενοδοχείων από τα World Travel Awards, αποτελεί για εμάς μια ιδιαίτερα σημαντική αναγνώριση και επιβράβευση των προσπαθειών μας.
Μάλιστα αυτή τη χρονιά εκτός από τα βραβεία μας, φέρνουμε στην Ελλάδα και τη διοργάνωση των World Travel Awards, την οποία για το 2018 θα αναλάβει η HotelBrain».
Ποια η εικόνα που έχετε για το τουριστικό 2018;
Θα είναι και αυτή μια σεζόν ρεκόρ, αν τα πράγματα παραμείνουν σταθερά στη χώρα και δεν συμβεί κάτι ακραία απρόσμενο και δυσάρεστο.
Τι είναι αυτό που ζητάει ο τουρίστας σήμερα;
Εμπειρίες.
Θα μπορούσε να δημιουργηθεί μια ακόμη Μύκονος στην Ελλάδα;
Βεβαίως. Όπου υπάρχει αεροδρόμιο, υπάρχει και η δυνατότητα να δημιουργηθεί μια νέα Μύκονος στην Ελλάδα.
Ο καλός τουρίστας δεν θα πάει κάπου που δεν υπάρχει το πολυτελές ξενοδοχείο, το καλό εστιατόριο, το σωστό lifestyle. Λειτουργεί αντίστροφα.
Πρώτα φτιάχνουμε το τουριστικό προϊόν, αναβαθμίζουμε την ποιότητα των παροχών, κάνουμε ελκυστικό έναν τόπο και μετά έρχεται ο κόσμος.
Τον προορισμό τον κάνουν οι άνθρωποι πίσω από αυτόν, που δουλεύουν σκληρά, σέβονται τον επισκέπτη τους και έχουν ανοιχτά τα μάτια τους.
Οποιοδήποτε μέρος αποκτήσει την τουριστική κουλτούρα, το design και την ποιότητα παροχών της Μυκόνου, μπορεί να προσελκύσει το ανάλογο κοινό και να έχει την αντίστοιχη επαγγελματική δραστηριότητα.
Η Μύκονος και η Σαντορίνη απέδειξαν ότι η υπερφορολόγηση της χώρας δεν τις αγγίζει. Πώς η χώρα θα μπορούσε να επαυξήσει τα έσοδα της;
Ο μόνος τομέας που μπορεί να απογειώσει την Ελληνική οικονομία είναι ο Τουρισμός. Έχουμε στα χέρια μας μια τεράστια δύναμη, την οποία οφείλουμε να αξιοποιήσουμε σωστά προκειμένου να απογειώσουμε την οικονομία της χώρας.
Σκεφτείτε το εξής: Αν έχουμε 30 εκατ. τουρίστες και καταφέρουμε να τους ωθήσουμε να ξοδέψουν 100 ευρώ παραπάνω, έχουμε αμέσως 3 δις ευρώ περισσότερα έσοδα, χωρίς να χτίσουμε ούτε ένα επιπλέον δωμάτιο, δηλαδή χωρίς να δαπανήσουμε τίποτα.
Είναι εύκολο να γίνει αυτό; Θα έλεγα ναι. Μόνη προϋπόθεση για να αυξήσουμε τα έσοδα μας είναι να γίνουμε περισσότερο επαγγελματίες.