Η Delta Air Lines θα καταβάλει πρόστιμο 50.000 δολαρίων το οποίο της επιβλήθηκε από το Υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ για “διακριτική συμπεριφορά” κατά τριών μουσουλμάνων επιβατών. Πρόκειται για δύο ξεχωριστά περιστατικά το 2016. Το ένα σε πτήση Παρίσι -Οχάιο και το άλλο σε πτήση Άμστερνταμ-Νέα Υόρκη.
Η Delta που δεν αμφισβητεί τα περιστατικά, διαφωνεί με τον ισχυρισμό της κυβέρνησης για “διακριτική συμπεριφορά”.
Στο περιστατικό του Παρισιού ένα παντρεμένο ζευγάρι -και οι δύο πολίτες των ΗΠΑ- βρέθηκαν στο επίκεντρο όταν συνεπιβάτης τους εξέφρασε την ανησυχία του σε αεροσυνοδό, πριν το αεροσκάφος αναχωρήσει.
Ο λόγος για το ζευγάρι ήταν ότι η γυναίκα φορούσε μαντίλα και ο άντρας ήταν νευρικός και ιδρωμένος. Ο χειριστής επικοινώνησε με την ασφάλεια για να ζητήσει από το ζευγάρι να περάσει από πρόσθετο έλεγχο. Η ασφάλεια επιβεβαίωσε ότι το ζευγάρι δεν αποτελούσε απειλή, αλλά ο πιλότος επέμεινε να ξαναελεγχθούν καθώς οι αεροσυνοδοί ένιωθαν “άβολα” έχοντας τους στο αεροπλάνο. Αν και ο νέος έλεγχος δεν έδειξε κάτι ανησυχητικό στο ζευγάρι δεν επιτράπηκε να επιστρέψει στην πτήση. Ταξίδεψε την άλλη μέρα με άλλη πτήση της αεροπορικής εταιρείας.
Η δεύτερη περίπτωση συνέβη λίγες ημέρες αργότερα σε μια πτήση από το Άμστερνταμ στη Νέα Υόρκη. Οι επιβάτες ανέφεραν στους αεροσυνοδούς ότι είδαν έναν μουσουλμάνο επιβάτη “να κάνει νοήματα με τα μάτια” και αργότερα πήρε ένα μικρό πακέτο από άλλο “άτομο παρόμοιας εθνικότητας”. Οι αξιωματικοί ασφαλείας της Delta διαβεβαίωσαν τον πιλότο ότι ο έλεγχος στον επιβάτη δεν έδειξε κάτι ανησυχητικό και η πτήση ετοιμάζονταν για απογείωση. Όμως οι αεροσυνοδοί είπαν στον κυβερνήτη ότι ο άνδρας ήταν ιδρωμένος και ανήσυχος, διαμαρτυρήθηκαν και ο πιλότος επέστρεψε το αεροπλάνο στην πύλη. Ο μουσουλμάνος επιβάτης κατέβηκε και αναχώρησε με άλλη πτήση.
Το Τμήμα Μεταφορών διαπίστωσε ότι η Delta είχε παραβιάσει τον νόμο για την αντιμετώπιση των μουσουλμάνων επιβατών. Εκτός από την καταβολή του προστίμου, η αεροπορική εταιρεία θα πρέπει να παρέχει κατάρτιση πολιτιστικής ευαισθησίας για τους υπαλλήλους εξυπηρέτησης και τα μέλη του πληρώματος της.
Η Delta και για τα δύο περιστατικά, υποστηρίζει ότι έδρασε με βάση “τις παρατηρήσεις συμπεριφοράς και όχι ταυτότητας”, καθώς οι επιβάτες και στις δύο περιπτώσεις δρούσαν ύποπτα. Ωστόσο, η αεροπορική εταιρεία αναγνώρισε ότι θα μπορούσε να χειριστεί και τις δύο καταστάσεις διαφορετικά.