Ο COVID-19 έχει επιταχύνει την ψηφιοποίηση του μοντέλου ταξιδιωτικών πρακτόρων, δημιουργώντας περισσότερα κλεισίματα καταστημάτων καθώς τα πρακτορεία εντός  αλλάζουν τις λειτουργίες τους και τις επιλογές τους στο διαδίκτυο.

Αυτή είναι μια απαραίτητη προσαρμογή στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών, λέει η GlobalData , κορυφαία εταιρεία δεδομένων και ανάλυσης.

Η Johanna Bonhill-Smith , Αναλυτής στον τομές του τουρισμού στην GlobalData, σχολιάζει:

«Η μακροχρόνια επιβίωση των ταξιδιωτικών πρακτορείων στο κατάστημα συζητείται εδώ και αρκετά χρόνια λόγω της αυξανόμενης δημοτικότητας των online κρατήσεων. Η επιτυχία το 2021 θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τα καλά επίπεδα ταμειακών ροών, έναν τομέα στον οποίο οι διαδικτυακοί ταξιδιωτικοί πράκτορες (OTA) συνεχίζουν να είναι ένα βήμα μπροστά από τα παραδοσιακά γραφεία τύπου τούβλου και κονιάματος, χάρη στα επιχειρηματικά τους μοντέλα.

Μόνο το 17% των παγκόσμιων ερωτηθέντων στην έρευνα καταναλωτών της GlobalData Q3 2019 δήλωσαν ότι έχουν κάνει κράτηση με ταξιδιωτικό πράκτορα στο κατάστημα, δείχνοντας ότι πριν από τον COVID-19, η κράτηση στο κατάστημα είχε ήδη μειωθεί στη δημοτικότητά της.

Μια πιο πρόσφατη έρευνα τον Δεκέμβριο του 2020, διαπίστωσε ότι το 47% των παγκόσμιων ερωτηθέντων θα αγόραζε περισσότερα προϊόντα στο διαδίκτυο αντί να επισκεφθεί ένα κατάστημα και το 60% θα έκανε τραπεζικές συναλλαγές στο διαδίκτυο στο «νέο κανονικό».

«Η έλλειψη εσόδων και η υψηλή ζήτηση επιστροφών έχει επηρεάσει πολλά παραδοσιακά ταξιδιωτικά γραφεία. Το υψηλό σταθερό κόστος, συμπεριλαμβανομένων των υψηλών ενοίκων, θα είχε εξαντλήσει τα αποθέματα μετρητών περαιτέρω για τους πράκτορες στο κατάστημα σε σύγκριση με τις OTA. Το κλείσιμο καταστημάτων θεωρήθηκε απαραίτητο για πολλούς να παραμείνουν απλώς στη διάρκεια του 2020 και μερικά έχουν γίνει μόνιμα “, είπε η Smith.

Η STA Travel , ειδικός πτήσεων μεγάλων αποστάσεων με περισσότερα από 50 καταστήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο, έπρεπε να σταματήσει τις συναλλαγές τον Αύγουστο του 2020, καθώς το κόστος αυξήθηκε σε μια εποχή που υπήρχε μικρό εισόδημα.

Το Flight Center έκλεισε 421 από τα 740 καταστήματά του κατά τη διάρκεια του COVID-19, ενώ η Hays Travel δήλωσε ότι αναμένει να πραγματοποιήσει μια «υβριδική» επιστροφή στο λιανικό εμπόριο με κάποια καταστήματα να ανοίξουν ξανά και άλλα να παραμείνουν κλειστά σε σχέση με τον χάρτη πορείας της βρετανικής κυβέρνησης.

Ο ταξιδιωτικός πράκτορας TUI ανακοίνωσε πρόσφατα ότι σκοπεύει να κλείσει άλλα 48 καταστήματα το 2021. Αυτό, εκτός από τα 166 καταστήματα TUI που έκλεισαν το 2020, αφήνει την εταιρεία με περίπου 314 καταστήματα καθώς στοχεύει να ψηφιοποιήσει τις δραστηριότητές της.

Η Bonhill-Smith προσθέτει: « Η καθιέρωση εμβολιασμών σε όλο τον κόσμο, σε συνδυασμό με την υποτιθέμενη απελευθέρωση ψηφιακών διαβατηρίων εμβολίων, προσέφερε έναν φάρο ελπίδας για τον ταξιδιωτικό τομέα. Ωστόσο, οι ειδήσεις για νέες παραλλαγές του COVID-19, σε συνδυασμό με τις συνεχιζόμενες διακοπές λειτουργίας σε ολόκληρη την Ευρώπη, υποδηλώνουν ότι το 2021 θα είναι ακόμη μια χρονιά που δεν είναι φυσιολογική.

«Τα παραδοσιακά ταξιδιωτικά γραφεία στα καταστήματα πιέζονται όλο και περισσότερο να αναπτύξουν τους διαδικτυακούς τους καταλόγους για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί στην παγκόσμια αγορά. Όσο χαμηλότερο είναι το σταθερό κόστος για τα ταξιδιωτικά γραφεία, τόσο μεγαλύτερη ευελιξία θα έχουν στην εξυπηρέτηση του μελλοντικού ταξιδιωτικού χώρου. Επομένως, είναι πιθανό να ακολουθήσουν περισσότερα κλειστά καταστήματα καθώς μπαίνουμε στο λεγόμενο «νέο κανονικό». “