Οι σύγχρονοι τουρίστες είναι εξοικειωμένοι με τον ψηφιακό κόσμο και εξαρτώνται λιγότερο από τα παραδοσιακά ταξιδιωτικά πρακτορεία.
Αυτό οφείλεται στην ανάπτυξη μηχανών αναζήτησης κρατήσεων, των ηλεκτρονικών εργαλείων σύγκρισης τιμών, των review websites και των φωτογραφιών που έχουν ανεβάσει στο διαδίκτυο.
Τι μπορεί όμως να κάνει η τουριστική βιομηχανία για να προσαρμοστεί και να μην χάσει τον έλεγχο της αγοράς; Η απάντηση βρίσκεται στα Big Data.
Ακριβώς με τη μέτρηση του τεράστιου όγκου πληροφοριών που έχουν αφήσει οι ταξιδιώτες στο διαδίκτυο σχετικά με τις προτιμήσεις και τις συνήθειές τους ο τομέας μπορεί να προσωποποιήσει τις υπηρεσίες και να προσαρμοστεί στη ζήτηση. Στην πραγματικότητα, πολλές εταιρείες την εκμεταλλεύονται ήδη.
Έξυπνα βραχιόλια
Αυτές οι συσκευές χρησιμοποιούν ένα σύστημα ραδιοσυχνοτήτων που επιτρέπει στον ταξιδιώτη να ανοίξει το δωμάτιο του ξενοδοχείου του σαν να ήταν κλειδί, να αποθηκεύσει πληροφορίες πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών για να κάνει αγορές πιο γρήγορα.
Επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε θεματικά πάρκα όπως αυτά της Disney για την καλύτερη και πιο γρήγορη εξυπηρέτηση των επισκεπτών ή για να αποθηκεύσουν φωτογραφίες που έχουν τραβήξει.
Επιπλέον, έχουν κρυμμένους αισθητήρες με πληροφορίες σχετικά με το χρήστη που μπορούν να σαρώσουν οι εργαζόμενοι στο πάρκο, πράγμα που τους επιτρέπει να εκπλήξουν τους επισκέπτες γνωρίζοντας τα ονόματά τους ή συγχαίροντας τους για να γιορτάσουν τα γενέθλιά τους κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Geolocated προσφορές
Χάρη στη χρήση του Big Data, οι τουριστικές επιχειρήσεις και τα ταξιδιωτικά γραφεία μπορούν να στείλουν στους πελάτες τους εξατομικευμένες προσφορές και παροχές με βάση τη γεωγραφική τους θέση, την κυκλοφορία, τον καιρό της πόλης, το ιστορικό αναζήτησης, τις κρατήσεις και τα έξοδα ταξιδιών κ.λπ.
Δεδομένα αεροδρομίων
Τα δεδομένα που παρέχουν οι ταξιδιώτες κατά τη διέλευσή τους από τα αεροδρόμια και ακόμη και τις αποσκευές τους μπορούν να βοηθήσουν τις αεροπορικές εταιρείες να σχεδιάσουν αποτελεσματικά τις υπηρεσίες και τους πόρους που διαθέτουν.
Ακολουθεί η προσθήκη μιας άλλης τεχνολογίας γνωστής ως «αναζήτησης», η οποία τους επιτρέπει να γνωρίζουν ανώνυμα πώς ταξιδεύουν οι επιβάτες μέσω των αεροδρομίων, αν επισκέπτονται καταστήματα αφορολόγητων ειδών, ακόμα και αν νοικιάζουν αυτοκίνητο ή παίρνουν ταξί.
Εξατομικευμένη reception στο ξενοδοχείο
Ορισμένα ξενοδοχεία διαθέτουν συναντήσεις προσωπικού πριν από την άφιξη νέων επισκεπτών για να καταλάβουν ποιοι είναι αυτοί μέσα από τις πληροφορίες του κοινού που βρίσκονται στα προφίλ των κοινωνικών δικτύων τους ή στο αρχείο του πελάτη εάν το άτομο είναι τακτικό.
Με αυτό τον τρόπο, το προσωπικό καλωσορίζει τους επισκέπτες με έναν εξατομικευμένο τρόπο, χαιρετώντας τους με το όνομά τους ή αφήνοντας τις αγαπημένες τους σοκολάτες στο δωμάτιο.