Τον τρόπο με τον οποίον οι δημοφιλείς ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές οδηγούν τις ταξιδιωτικές τάσεις, ειδικά των νεότερων Αμερικανών, αποκάλυψε η Έρευνα Έμπνευσης Προορισμού Κινηματογράφου και Τηλεόρασης του justfly.com.

Η απήχηση των προορισμών επί της οθόνης

Ένα σημαντικό 52% των συμμετεχόντων ομολόγησε ότι επέλεξε ταξιδιωτικούς προορισμούς αφού τους είδαν να εμφανίζονται σε ταινία, σειρά ή εκπομπή. Αυτή η τάση είναι ακόμη πιο έντονη στις νεότερες γενιές, αναδεικνύοντας τη δύναμη των προορισμών στην οθόνη στους Millennials και Gen Z.

Τόσο οι Gen ZS (59%) όσο και οι Millennials (60%) ανέφεραν ότι επέλεξαν ταξιδιωτικά σημεία εμπνευσμένα από τις αγαπημένες τους παραγωγές στην οθόνη.

Επιπτώσεις στους προορισμούς

Η μελέτη προσφέρει επίσης πληροφορίες για το πώς συγκεκριμένες εκπομπές επηρεάζουν τις επιλογές προορισμού των Αμερικανών ταξιδιωτών. Η έρευνα αποκάλυψε ότι:

Οι ρυθμίσεις επί της οθόνης κάνουν τους προορισμούς πιο δελεαστικούς, με ένα σημαντικό ποσοστό 71% να αναφέρει ότι έδινε προτεραιότητα σε έναν προορισμό έναντι ενός άλλου λόγω της επιρροής μιας εκπομπής ή μιας ταινίας.

Η πλειονότητα των ερωτηθέντων (24%) ισχυρίζεται ότι η σειρά Emily in Paris επηρέασε περισσότερο τα ταξίδια τους, με το Game of Thrones να βρίσκεται στη δεύτερη θέση με ποσοστό 23%.

Η βραβευμένη με Emmy σειρά Squid Game είχε επίσης αξιοσημείωτη επιρροή στη γενιά Gen Z, με το 31% να αναφέρει ότι τους ενέπνευσε να επιλέξουν συγκεκριμένες τοποθεσίες ταξιδιού μετά την παρακολούθηση της πρώτης σεζόν. Αυτό δείχνει ότι η Νότια Κορέα είναι πιθανό να δει μια πρόσθετη άνοδο στους τουρίστες μετά την κυκλοφορία της δεύτερης σεζόν της σειράς αυτόν τον Δεκέμβριο.

Οι αντιλήψεις των ταξιδιωτών σχετικά με την τάση “Set-Jetting”

Ενώ οι περισσότεροι ερωτηθέντες εμπνεύστηκαν να επισκεφτούν τις αγαπημένες τους ρυθμίσεις επί της οθόνης, οι μισοί από αυτούς τους «set-jetters» εξέφρασαν ανησυχία για τον αντίκτυπο που έχουν οι τηλεοπτικές εκπομπές και οι ταινίες σε αυτές τις πραγματικές τοποθεσίες.

Περισσότεροι από τους μισούς πιστεύουν ότι η επιρροή των τηλεοπτικών εκπομπών και ταινιών δημιουργεί υπερεκτιμημένα τουριστικά σημεία και το 69% πιστεύει ότι αυτές οι απεικονίσεις στην οθόνη υπερβάλλουν την ομορφιά των προορισμών που εμφανίζονται.

Παρόλα αυτά, οι ταξιδιώτες είναι πρόθυμοι να κάνουν μια σημαντική επένδυση, με τους ερωτηθέντες, κατά μέσο όρο, να είναι έτοιμοι να ξοδέψουν περίπου 2.910 δολάρια για να επισκεφτούν έναν προορισμό που εμφανίζεται σε μια δημοφιλή ταινία ή εκπομπή.