Στα ταξιδιωτικά γραφεία βασίζονται οι μεγαλύτερης ηλικίας ταξιδιώτες ενώ η Gen Z προτιμάει το κινητό για την αναζήτηση των νέων προορισμών για τα ταξίδια τους.

Πιο αναλυτικά, τα online ταξιδιωτικά πρακτορεία (ΟΤΑ’s) αποτελούν το εργαλείο σχεδιασμού και κράτησης εισιτηρίων για τις μεγαλύτερες σε ηλικία γενιές των ευρωπαίων ταξιδιωτών, ενώ οι νέοι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο προς τα smartphones πριν αλλά και κατά τη διάρκεια των ταξιδιών.

Αυτά τα πρότυπα συμπεριφοράς συγκαταλέγονται στα ευρήματα μελέτης από την Expedia Media Solutions που εξετάζει τις προτιμήσεις των ταξιδιωτών σε διάφορες γενιές στη Γερμανία, τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Συγκεκριμένα, οι OTA’s χρησιμοποιούνται για τον προγραμματισμό ταξιδιών σε ποσοστό 54% των baby boomers και 51% των ταξιδιών της Generation X. Οι ίδιες ηλικιακά ομάδες κάνουν κράτηση μέσω των ιστότοπων σε ποσοστό 50% και 52%, αντίστοιχα – πολύ περισσότερο από άλλες πλατφόρμες, με το 34% των boomers και μόλις το 30% των Gen X να χρησιμοποιούν μηχανές αναζήτησης.

Οι μηχανές αναζήτησης είναι πιο δημοφιλείς για τον προγραμματισμό ταξιδιών μεταξύ των millennials (51%) και της Generation Z (50%), αν και για κρατήσεις, οι περισσότεροι χρησιμοποιούν τους ΟΤΑ’s. Επίσης, το 50% των millennials και το 43% για την Gen Z, κάνουν κράτηση μέσω των μηχανών αναζήτησης.

Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι τα εναλλακτικά site για εύρεση διαμονής έχουν πολύ μικρό συντελεστή προγραμματισμού – μόλις 14% συνολικά μεταξύ των διαφόρων ηλικιακών γενεών – και οι κρατήσεις, στο 12% συνολικά. Περίπου το 22% των επισκεπτών αναζητούν τις ιστοσελίδες ξενοδοχείων κατά το σχεδιασμό των ταξιδιών τους, με μόνο το 16% να κάνουν κράτηση μέσω των sites.

Η χρήση του smartphone διαφέρει σημαντικά μεταξύ των γενεών, με το 63% των ταξιδιωτών Gen Z να αναζητούν έμπνευση για προορισμούς σε κινητά, σε σύγκριση με το 8% των boomers. Η χρήση smartphone κατά τη διάρκεια του ταξιδιού είναι πιο κοινή για τους boomers (54%) και Gen X (65%) και υψηλότερη για την Gen Z (76%) και τους Millennials (73%).

Οι προσφορές στα κοινωνικά μέσα είναι πιο πιθανό να επηρεάσουν τις συμπεριφορές των παλαιότερων γενεών, με το 55% των boomers και το 52% των Gen X να επικαλούνται ότι επηρεάζονται από τα κοινωνικά διαφημιστικά μηνύματα.

Οι νεότεροι ταξιδιώτες επηρεάζονται περισσότερο από τις εικόνες ταξιδιού των φίλων τους σε ποσοστό 45% των millennials και 46% των Gen Z.

Οι Gen X (85%), οι Millennials (84%) και η Gen Z (80%) είναι πιο πιθανό να διαβάσουν κριτικές από τοποθεσίες όπως το TripAdvisor πριν κάνουν αποφάσεις για τα ταξίδια τους, ενώ οι millennials είναι εκείνοι που αναζητούν περισσότερο τις ταξιδιωτικές προσφορές.

Τέλος, τα προγράμματα αφοσίωσης ασκούν μικρή επιρροή στη λήψη αποφάσεων, με μόλις το 29% σε όλες τις γενιές να λαμβάνουν υπόψη τους τις ανταμοιβές που τους παρέχουν οι κάρτες μέλους.