Σε ισχύ από τις αρχές του 2020, το Brexit είχε διάφορες συνέπειες σε πολλούς τομείς δραστηριότητας, ξεκινώντας από τον τουρισμό.
Οι Βρετανοί τουρίστες καθώς και οι τουρίστες που επιθυμούν να επισκεφθούν το Ηνωμένο Βασίλειο επηρεάζονται εξίσου, μεταξύ άλλων, με την ενίσχυση των τελωνειακών ελέγχων.
Το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν πάντα ένας ελκυστικός ευρωπαϊκός προορισμός με όχι λιγότερους από 40,9 εκατομμύρια επισκέπτες το 2019.
Ωστόσο, η επόμενη χρονιά σημαδεύτηκε από δύο σημαντικά γεγονότα, την εισαγωγή του Brexit στα τέλη Ιανουαρίου και την άφιξη του Covid λίγες εβδομάδες αργότερα.
Αυτά τα γεγονότα οδήγησαν σε σημαντική μείωση του αριθμού των τουριστών στα 11,1 εκατομμύρια. Όμως, όπως και ο υπόλοιπος κόσμος, τα επόμενα χρόνια ο τουριστικός τομέας του Ηνωμένου Βασιλείου ανακάμπτει κάπως με την επιβράδυνση της υγειονομικής κρίσης σε συνδυασμό με τη χαλάρωση των σχετικών περιορισμών.
Ωστόσο, στοιχεία από την εμπορική ένωση UKHospitality, σε συνεργασία με την ερευνητική εταιρεία CGA, αποκάλυψαν ότι παρά τις πωλήσεις το 2022 που ξεπέρασαν τα προ-Covid επίπεδα, το 32% των επιχειρήσεων φιλοξενίας είναι πιθανό να αποτύχουν το επόμενο έτος.
Ενώ το Brexit έχει να παίξει τον ρόλο του σε αυτό, πρέπει επίσης να ληφθούν υπόψη οι επιπτώσεις του τρέχοντος πληθωρισμού, των ελλείψεων εργατικού δυναμικού και του χρέους Covid-19.
“Αυτά τα στοιχεία δείχνουν τη δύσκολη θέση στην οποία βρίσκεται ο κλάδος. Η δημόσια ζήτηση είναι ξεκάθαρα εκεί, με τα έσοδα να ξεπερνούν τα προ κρίσης επίπεδα, αλλά δεν υπάρχει τρόπος για τους χώρους να κεφαλαιοποιήσουν αυτή τη ζήτηση καθώς πνίγονται σε διαδοχικές αυξήσεις τιμών. Εάν δεν ενεργήσουμε, μπορούμε να δούμε πόσο δύσκολο θα μπορούσε να είναι το επόμενο έτος, με το ένα τρίτο των επιχειρήσεων να κινδυνεύει να αποτύχει. Οι χώροι απλώς δεν μπορούν να μετακυλίσουν τις τιμές στον καταναλωτή με τον ίδιο ρυθμό καθώς βλέπουν το δικό τους κόστος να αυξάνεται”, είπε η Kate Nicholls, Διευθύνουσα Σύμβουλος της UKHospitality.