Σύνταξη: tourismtoday.gr
Ο κλάδος της φιλοξενίας έχει υποστεί σεισμικό μετασχηματισμό από το 2020. Αυτή η περίοδος αλλαγών πρόκειται να συνεχιστεί έως το 2022 και το 2023, αποκαλύπτει μελέτη της εταιρείας διαχείρισης ξενοδοχείων Xotels.
Οι δημογραφικές αλλαγές και η τεχνολογία θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στην μετάβαση σε ένα νέο κανονικό, μετά την πανδημία. Οι τάσεις στον τουρισμό και στα ξενοδοχεία διαμορφώνονται και εξελίσσονται.
Πώς θα αξιοποιήσετε τις κορυφαίες τάσεις φιλοξενίας για το 2022 και το 2023
Οι αλλαγές στην διαμονή μπορεί λογικά να φαίνονται συντριπτικές κατά καιρούς, δεδομένου του πόσο ευρείες είναι και της ταχύτητας με την οποία πραγματοποιούνται.
Ωστόσο, με τη σωστή προσέγγιση, οι διαχειριστές ξενοδοχείων μπορούν να κάνουν τις απαραίτητες αλλαγές στις λειτουργίες, προκειμένου να εκμεταλλευτούν πλήρως την εμπορική επιτυχία.
Αυτό που είναι ξεκάθαρο είναι ότι τα ξενοδοχεία, που θα αγκαλιάζουν την αλλαγή, θα ωφεληθούν περισσότερο.
Αυτές οι τάσεις του 2022 και του 2023 καθοδηγούνται από τις δημογραφικές κινήσεις, την πρόοδο στην τεχνολογία της φιλοξενίας και τη σημασία της νοοτροπίας και της προσέγγισης.
Σχεδιάζοντας μια νέα, ευρεία στρατηγική που περιλαμβάνει όλες τις πτυχές ενός ξενοδοχείου για τη σύγχρονη αγορά και την προθυμία να εξελιχθεί πέρα από τις παραδοσιακές μεθόδους -των οποίων η αποτελεσματικότητα βρίσκεται σε φθίνουσα πορεία- τα ξενοδοχεία μπορούν να χαράξουν μια ισχυρή, επιτυχημένη πορεία προς τα εμπρός.
Αυτές είναι οι κορυφαίες τάσεις στη φιλοξενία για το 2022 και το 2023
1. Συνολική εμπειρία επισκεπτών
Για να διατηρηθεί η ανταγωνιστικότητα, οι προνοητικές επιχειρήσεις φιλοξενίας περνούν πέρα από το παραδοσιακό μοντέλο της απλής προσφοράς «ένα μέρος για διαμονή» με τα συνηθισμένα πρόσθετα του πρωινού και ούτω καθεξής.
2. Υγεία και ευεξία
Οι επισκέπτες θα δώσουν πολύ μεγαλύτερη έμφαση στην υγεία και την ευημερία τους. Οι εγκαταστάσεις που μπορούν να προβλέψουν και να ανταποκριθούν σε αυτές τις ανησυχίες που σχετίζονται με την υγεία θα έχουν επιτυχία.
Φυσικά, αυτό σχετίζεται με υψηλά πρότυπα υγιεινής αλλά και με μεγαλύτερη εστίαση τόσο στη σωματική όσο και στην ψυχολογική ευεξία.
Για παράδειγμα, τα ξενοδοχεία θα μπορούσαν να εξετάσουν το ενδεχόμενο να προσφέρουν μαθήματα διαλογισμού, γιόγκα, τάι τσι, πιλάτες και άλλες τέτοιες δραστηριότητες.
Μπορούν επίσης να εισαγάγουν μια μεγαλύτερη ποικιλία από επιλογές για χορτοφάγους και vegan.
3. Τοπικές εμπειρίες και πολιτιστική εξερεύνηση
Όλα τα καταλύματα μπορούν να ευθυγραμμιστούν με τοπικούς παρόχους εμπειρίας που συμπληρώνουν τη δική τους.
Για παράδειγμα, ένα ξενοδοχείο στην ύπαιθρο μπορεί να θέλει να συνεργαστεί με τοπικές εταιρείες που προσφέρουν δραστηριότητες που σχετίζονται με την φύση.
Ομοίως, ένας ξενώνας στο κέντρο της πόλης θα μπορούσε να συνεργαστεί με τοπικά μουσεία, ξεναγούς με τα πόδια και ούτω καθεξής, για να προσφέρει μια συμφωνία όλα σε ένα.
4. Στρατηγικές πακέτων
Είτε πρόκειται για ευεξία και υγεία είτε για εμπειρία και πολιτισμό, είτε και για τα δύο, τα ξενοδοχεία μπορούν να οδηγήσουν στην ανάπτυξη της επιχείρησης σχεδιάζοντας πακέτα που στοχεύουν σε διαφορετικά τμήματα προφίλ πελατών.
Η προσφορά πακέτων προσφορών με σταθερή χρέωση επιτρέπει στα ξενοδοχεία να ανταποκρίνονται στις επιθυμίες της αγοράς για πιο εξειδικευμένες διαμονές.
Για παράδειγμα, ένα ξενοδοχείο μπορεί να επιλέξει να προσφέρει μια απόδραση ευεξίας και ψηφιακής αποτοξίνωσης ή μια εμπειρία πολιτισμού στο κέντρο της πόλης.
Οι προσφορές θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν δωμάτιο, πρωινό και δείπνο, καθώς και δραστηριότητες στην περιοχή, τα οποία θα μπορούσαν να συνδέονται με το πρωταρχικό βιωματικό θέμα.
5. Εξατομίκευση
Οι μέρες των μοναδικών προσφορών ξενοδοχείων μειώνονται. Οι πελάτες είναι ολοένα και πιο απαιτητικοί για ξενοδοχειακές εμπειρίες που ανταποκρίνονται στις συγκεκριμένες, ακόμη και ιδιότυπες επιθυμίες τους.
Τα ξενοδοχεία που είναι σε θέση να αγκαλιάσουν αυτήν την μεταβαλλόμενη τάση της αγοράς αντί να την αντιμετωπίσουν με επιφυλακτικότητα θα κερδίσουν την επιχειρηματική πίστη και τους πελάτες.
Οι γενικές προσφορές απλά δεν κάνουν το ξενοδοχείο σας να ξεχωρίζει.
Τα ξενοδοχεία μπορούν να αναλύσουν τη διαδρομή του πελάτη από την αρχική κράτηση μέχρι και μετά το ταμείο και να προσφέρουν μία ευκαιρία εξατομικευμένης υπηρεσίας.
6. Αυτοματοποίηση
Η επιτυχία με την αυτοματοποίηση είναι αδύνατη χωρίς μια ισχυρή λειτουργία δεδομένων.
Αυτό σημαίνει τη δυνατότητα συλλογής, αποθήκευσης, ανάλυσης και ερμηνείας ποιοτικών δεδομένων για την αύξηση της απόδοσης της επιχείρησης. Για να επιτευχθεί αυτό, τα ξενοδοχεία έχουν τρεις επιλογές:
- Να προσλάβουν επαγγελματίες με υψηλές δεξιότητες της επιστήμης των δεδομένων.
- Να επενδύσουν στην απαιτούμενη στοίβα τεχνολογίας.
- Να σχεδιάσουν μια ροή εργασιών διαχείρισης δεδομένων ή να προσλάβουν ειδικούς για συμβουλευτικές υπηρεσίες ξενοδοχείων.
7. Βελτιστοποίηση των εμπειριών των επισκεπτών
Εστιάζοντας σε τρόπους βελτίωσης των λειτουργιών του ξενοδοχείου με μια ολοκληρωμένη προσέγγιση, τα ξενοδοχεία μπορούν να ανυψώσουν την εμπειρία των επισκεπτών σε ένα άνευ προηγουμένου επίπεδο.
Αυτό περιλαμβάνει όλες τις πτυχές που αποτελούν μέρος της γενικής επιχειρησιακής λειτουργίας.
Για παράδειγμα, αναβάθμιση από παλαιού τύπου συστήματα σε ψηφιακές τεχνολογίες που βασίζονται σε δεδομένα και ενδυνάμωση των εργαζομένων του ξενοδοχείου με εκπαίδευση εστιασμένη στα αποτελέσματα σχετικά με την παράδοση εμπειρίας πελατών.
Όπως, τις υπερ-εξατομικευμένες πωλήσεις (φαγητό και ποτό, υπηρεσίες σπα, δραστηριότητες, αναβαθμίσεις δωματίων, επαναλαμβανόμενες διαμονές) και χρήση τεχνολογίας.
8. Επανασχεδιάζοντας τους χώρους του ξενοδοχείου
Τα ξενοδοχεία μπορούν να επωφεληθούν από τις γρήγορες αλλαγές στον κόσμο της εργασίας με το να γίνουν επίσης απομακρυσμένοι κόμβοι συνεργασίας.
Τα λόμπι των ξενοδοχείων και οι άλλοι χώροι, όπως οι αίθουσες συνεδριάσεων ή ακόμη και ολόκληροι όροφοι που παραμένουν αδρανείς σε περιόδους χαμηλής περιόδου, μπορούν ξαφνικά να αποκτήσουν νέα πνοή.
Ως αποτέλεσμα, τα ξενοδοχεία παράγουν νέες πηγές εσόδων, ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα, εκσυγχρονίζουν την απήχηση της επωνυμίας τους και εξυπηρετούν την κοινότητα με τις απαραίτητες ανέσεις.
Η προσφορά επαγγελματικών χώρων εργασίας μπορεί επίσης να συνδεθεί με τις συνολικές προσφορές πακέτων επισκεπτών. Επιτρέπει στα ξενοδοχεία να εξυπηρετούν διαφορετικούς τύπους επαγγελματιών πελατών.
Από ταξιδιώτες επιχειρηματίες έως ψηφιακούς νομάδες και από τοπικούς ελεύθερους επαγγελματίες ή ακόμα και μικρές νεοσύστατες επιχειρήσεις που θέλουν έναν χώρο για να εργαστούν, υπάρχουν διάφοροι τύποι πελατών στους οποίους μπορούν να στοχεύσουν τα ξενοδοχεία.
9. Αναπτυσσόμενες μη βασικές αγορές
Ανάλογα με την αγορά του προορισμού, το εισόδημα για τα ξενοδοχεία μπορεί να προέρχεται κυρίως από άτομα που το επισκέπτονται από το εξωτερικό ή τη χώρα.
Ωστόσο, υπάρχει μια αυξανόμενη μετατόπιση από το να βλέπει κανείς τα ξενοδοχεία κυρίως ως ένα μέρος για να μείνει σε ένα μέρος που προσφέρει μια μοναδική, αξέχαστη εμπειρία.
Έχοντας αυτό κατά νου, οι διαχειριστές ξενοδοχείων μπορούν να συμπληρώσουν τον κύριο παράγοντα εσόδων τους στοχεύοντας σε δευτερεύουσες αγορές.
10. Διαμονή και εξερεύνηση άλλων ευκαιριών αγοράς
Στο παρελθόν, μερικές φορές δεν είχε νόημα να στοχεύσουμε την τοπική αγορά.
Η τάση έχει μετατοπιστεί καθώς αυτό δεν ισχύει πλέον και ο λόγος είναι επειδή οι επιχειρήσεις φιλοξενίας κινούνται πέρα από το να θεωρούν απλώς την κύρια επιχειρηματική τους μονάδα ως ένα μέρος για να μείνουν μια νύχτα.
Η στόχευση της τοπικής περιοχής με βιωματικές διαμονές, είτε για άτομα, ζευγάρια ή οικογένειες, είναι ένας δυνητικά εξαιρετικά προσοδοφόρος επιχειρηματικός δρόμος.
11. Μαθαίνοντας από τον ανταγωνισμό
Τα ξενοδοχεία μπορούν να μάθουν πολλά από το πώς η Airbnb προσελκύει τους πελάτες.
Η εταιρεία κατανοεί ότι η εμπειρία είναι ο κύριος μοχλός εντύπωσης των πελατών.
Η αγορά επέτρεψε στην Airbnb να συνδυάσει την κύρια δραστηριότητά της -διαμερίσματα και ενοικιαζόμενα δωμάτια σε όλο τον κόσμο- με συμπληρωματικές βιωματικές δραστηριότητες, τις οποίες οι πελάτες μπορούν να κάνουν κράτηση απευθείας μέσω της εφαρμογής της ή μέσω της ιστοσελίδας της.
Η εστίαση στην εμπειρία διέπεται από όλα όσα κάνει τη Airbnb. Ακόμη και το σύνθημα επικοινωνεί το «Να ανήκεις παντού».
Το σιωπηρό μήνυμα είναι ότι όχι μόνο με την Airbnb μπορείτε να μείνετε οπουδήποτε στον κόσμο, αλλά μπορείτε να βιώσετε πλήρως σε οποιαδήποτε χώρα, τον πολιτισμό και τον τρόπο ζωής της. Με άλλα λόγια, μπορείς να ζήσεις μια αξέχαστη εμπειρία.
Η Airbnb προωθεί επίσης την εύκολη, βολική πρόσβαση στην εξυπηρέτηση πελατών σε όλη τη διεπαφή χρήστη.
Οι επισκέπτες μπορούν να επικοινωνήσουν εύκολα με τους οικοδεσπότες πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη διαμονή τους. Αυτό το ανθρώπινο άγγιγμα απογειώνει την εμπειρία του επισκέπτη.
Το σύστημα αναθεώρησης είναι επίσης ένα σημαντικό χαρακτηριστικό, το οποίο βοηθά στην εδραίωση των δεσμών μεταξύ του οικοδεσπότη και του επισκέπτη. Και, κατ’ επέκταση, δημιουργεί μια θετική εντύπωση για την Airbnb στο ότι μπορεί να γίνουν όλα δυνατά.
Συνολικά, αυτό που προσθέτει είναι μια αίσθηση κοινότητας, παρά ένα γενικό σύστημα συναλλαγών κρατήσεων και πληρωμών μέσω μιας εταιρικής διαδικτυακής διεπαφής.