Η συζήτηση για την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, άνοιξε ξανά αφού οι Βρυξέλλες πήραν πίσω την έγκρισή τους για σαρωτές C3 νέας γενιάς στον έλεγχο αποσκευών, σύμφωνα με δημοσίευμα του Euronews.

Από την 1η Σεπτεμβρίου, τα αεροδρόμια θα πρέπει να επανέλθουν στο μοντέλο ακτίνων Χ, το οποίο απαιτεί ηλεκτρονικές συσκευές και δοχεία με υγρά άνω των 100 χιλιοστόλιτρων να αφαιρούνται από τις βαλίτσες.

Οι νέοι σαρωτές τεχνολογίας C3 μπορούν να προβάλλουν λεπτομερείς τρισδιάστατες εικόνες υψηλής ανάλυσης του εσωτερικού των αποσκευών, επομένως δεν είναι απαραίτητο να αφαιρείται το περιεχόμενο.

Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επισημαίνει σε τεχνική έκθεση ότι τέτοιος εξοπλισμός δεν θα είναι σε θέση να ανιχνεύσει εκρηκτικό υλικό σε υγρά μεγαλύτερα από 330 χιλιοστόλιτρα, επομένως η ασφάλεια δεν θα είναι εγγυημένη.

Οι Βρυξέλλες καθιστούν σαφές ότι η απόφαση αφορά καθαρά τεχνικό ζήτημα και δεν αποτελεί απάντηση σε μια συγκεκριμένη απειλή.

Οι διοικήσεις στα αεροδρόμια που είχαν ήδη επενδύσει σε αυτή τη νέα τεχνολογία, η οποία είναι έως και οκτώ φορές πιο ακριβή και πιο δύσκολη στη συντήρηση από τους παραδοσιακούς σαρωτές, έχουν προβληματιστεί και φοβούνται οικονομικές απώλειες αλλά και την ταλαιπωρία των καθυστερήσεων στα σημεία ελέγχου.

Δεν είναι σαφές πότε θα αρθούν οι περιορισμοί για τους νέους σαρωτές στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, αλλά οι ταξιδιώτες θα πρέπει να κάνουν υπομονή στα σημεία ελέγχου από τον επόμενο μήνα.